ادوبی شرکت Frame.io را با قیمت ۱.۲۷۵ میلیارد دلار تصاحب می کند - تکفارس 
ادوبی شرکت Frame.io را با قیمت ۱.۲۷۵ میلیارد دلار تصاحب می کند - تکفارس 

ادوبی شرکت Frame.io را با قیمت ۱.۲۷۵ میلیارد دلار تصاحب می کند

مهدی ملکی
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - 09:23
ادوبی و Frame.io

ادوبی چند روز پیش اعلام کرد که شرکت محبوب انتشار ویدیو با نام Frame.io را به قیمت ۱.۲۵۷ میلیارد دلار تصاحب خواهد کرد. ادوبی در آن زمان تاکید کرد که پیش‌تر سعی کرده زیرمجموعه مشابهی را راه‌اندازی کند اما از آن‌جایی که بسیاری از کاربران همین حالا هم از Frame.io برای مدیریت کارهای خود استفاده می‌کنند، به این برند به توافق رسیده است.

این سرویس در عوض فرایند زمان‌بر بررسی ویرایش‌ها و فوتیج‌های مختلف، آن‌ها را به صورت غیرهمزمان به شکل Google Wokspace روی وب انجام می‌دهد. تدوین‌گران، مشتری‌ها و در مجموع هرکسی که از فضای ابری نرم‌افزاری این شرکت برای مشاهده فوتیج‌ها استفاده می‌کمند، می‌تواند افزون بر ارائه بازخورد، آن‌ها را تنها از طریق یک لینک با دیگران به اشتراک بگذارد. Frame.io همچنین با نرم‌افزارهای ویرایش ویدیوی محبوب مانند ادوبی پریمیر پرو، اپل فاینال کات پرو و Avid Media Composer سازگار است.

این شرکت تا زمانی که قرارداد به انتها برسد و توافق برقرار شود، به صورت مستقل فعالیت خواهد کرد. پس از آن بنیان‌گذار Frame.io و مدیرعامل اجرایی آن امری ولز (Emery Wells) و هم‌بنیان‌گذار، جان تراور (John Traver) به ادوبی می‌پیوندند. با این حال ولز پس از پیوستن به ادوبی نیز به رهبری تیم Frame.io ادامه خواهد داد و در این بین مستقیماً گزارش‌های خود را به رئیس ارشد بخش محصولاتی ادوبی ارائه خواهد کرد.

به نقل از صحبت‌های ادوبی در بیانه‌ای که برای این تصاحب منتشر شده، ولز نیز بیانیاتی را ارائه کرده است:

محصولات Frame.io که شما آن‌ها را می‌شناسید و به آن‌ها علاقه دارید، به فعالیت ادامه می‌دهند.

همچنین به نقل از ادوبی، منابع بیشتری از جمله سازگاری کامل با پریمیر پرو و Creative Cloud در اختیار این سرویس قرار خواهد گرفت. از سوی دیگر Frame.io به پشتیبانی از نرم‌افزارهای شرکت‌های دیگر مانند فاینال کات پرو، Avid و DaVinci Resolve ادامه خواهد داد.

هنوز مشخص نشده است که برنامه‌های اشتراکی این سرویس پس از عقد قرارداد چگونه رقم خواهد خورد. در حال حاضر شما می‌توانید به صورت رایگان به نسخه‌ای محدود از این سرویس دست یابید. با پرداخت ماهانه ۱۵، ۲۵ و یا بیشتر می‌توانید مقدار فضای ابری مورد نیاز و کاربران خود را تعیین کنید.

تصور ادغام این برنامه‌های اشتراکی با سرویس Creative Cloud در آینده چندان سخت نیست. ادوبی پیش‌تر ویژگی‌های اجتماعی کاربران و شرکت خود را در اپلیکیشن‌های پریمیر پرو، فتوشاپ و ایلاستریتور اضافه کرده است با این حال به نظر نمی‌رسد که شرایط مذکور برای Frame.io یکسان باشد. تصاحب این شرکت به سادگی می‌تواند اشتراک Creative Cloud را برای مشترکان کنونی رضایت‌بخش‌تر و جذاب‌تر جلوه دهد.

frame io

ادوبی پیش‌تر بارها در ارائه تجربه‌ای یکپارچه تلاش کرده است. شرکت نرم‌افزاری ادوبی بمدتی پیش اعلام کرد به‌منظور راحتی برای افراد شرکت‌کننده در یک پروژه، اشتراک‌گذاری فایل‌های فتوشاپ، ایلاستریتور و فرسکو را آسان‌تر می‌کند. این سه برنامه قابلیت جدیدی تحت عنوان دعوت به ویرایش (invite to edit) دریافت خواهند کرد که در آن به کابران این اجازه داده می‌شود تا از طریق فرستادن ایمیل به یکدیگر، دسترسی به فایل‌های مورد نظرشان را برای هم میسر سازند.

در این قابلیت شرکت‌کنندگان پروژه قادر به همکاری همزمان و بصورت زنده روی فایل مورد نظر نیستند. در عوض هر کاربر می‌تواند نسخهٔ خاص خودش را دریافت و روی آن تغییراتی ایجاد کند. سپس با ذخیره‌سازی این نسخه، تغییرات ایجادشده از سوی کاربر روی حساب دستگاه شما همگام‌سازی می‌شود.

اگر کاربری در حال ویرایش یک فایل بخصوص باشد و دیگر افراد شرکت‌کننده نیز قصد استفاده از آن را داشته باشند، به کاربر جدید دو گزینه داده می‌شود: او یا می‌تواند ویرایش فایل را با ساخت یک کپی از فایل مورد نظرش آغاز کند و یا تا زمانی‌که کاربر اول ویرایشش تمام شده، صبر کرده و از ویرایش آن فایل پرهیز کند.

شاید این رویکرد در ویرایش و به اشتراک گذاشتن فایل‌ها رویکردی گوگل داکس-گونه نباشد ولی هر چه باشد، بهتر و ساده‌تر از ایمیل کردن متوالی چندین فایل خواهد بود. این قابلیت برای فرمت‌های ai. (مخصوص ایلاستریتور) و psd. (مخصوص فتوشاپ) قابل استفاده خواهد بود. باید منتظر ماند و دید که چه اقداماتی برای افزایش کارایی Frame.io صورت می‌پذیرد.

نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا این چنین خریدهایی می‌توانند به پیشرفت این صنعت کمک کنند؟

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.