قیمت رم DDR5 سرانجام کاهش پیدا می کند - تکفارس 
قیمت رم DDR5 سرانجام کاهش پیدا می کند - تکفارس 

قیمت رم DDR5 سرانجام کاهش پیدا می کند

مهدی حلوائی
۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - 11:02
رم DDR5

بر اساس گزارش موسسه‌ی تحقیقاتی ترندفورس (TrendForce)، قیمت ماژول‌های DRAM در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ در بخش‌های مختلف بازار کاهش خواهد یافت. بر اساس این گزارش، بیشترین تاثیر روی بازار کامپبوترها بوده و قیمت رم‌های DDR4 و DDR5 چیزی بین ۵ تا ۸ درصد ارزان‌تر از قبل خواهد شد.

خوشبختانه پس از گذشت دو سال از شیوع ویروس کرونا حالا موجودی این قطعات نسبت به قبل بیشتر شده و شرکت‌های تولیدکننده‌ی قطعات کامپیوتر رویکرد ذخیره‌ی قطعاتی مانند ماژول‌های DRAM را کنار گذاشته‌اند. در حال حاضر بی‌ثباتی میزان تقاضا برای DRAM می‌تواند منجر به سود بیشتر شرکت‌های تولیدکننده‌ی این قطعات در درازمدت شود چرا که هنوز مشخص نیست که جنگ بین روسیه و اوکراین تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و ذخیره‌ی DRAM آن‌ها تا چه مدت به کمک تولیدکنندگان خواهد آمد.

قیمت حافظه DRAM

در حال حاضر بخش‌های مختلف بازار با مشکلات مختص خود دست و پنجه نرم می‌کنند. برخی از این بخش‌ها به دنبال مشخص‌شدن میزان دقیق تقاضا برای محصولات خود هستند و برخی دیگر نیز به دنبال جایگزینی ماژول‌های DRAM می‌باشند. انتظار می‌رود که قیمت رم سرور و رم موبابل در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی کاهشی ۵ درصدی داشته باشد. با این وجود، ترندفورس پیش‌بینی کرده است که قیمت حافظه‌های گرافیکی به علت کاهش ارزش ارزهای دیجیتال با افزایش روبه‌رو خواهد شد.

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید