شایعه: آیفون ۱۴ مکس احتمالاً با نام آیفون ۱۴ پلاس معرفی خواهد شد - تکفارس 
شایعه: آیفون ۱۴ مکس احتمالاً با نام آیفون ۱۴ پلاس معرفی خواهد شد - تکفارس 
شایعه: آیفون ۱۴ مکس احتمالاً با نام آیفون ۱۴ پلاس معرفی خواهد شد - تکفارس 

شایعه: آیفون ۱۴ مکس احتمالاً با نام آیفون ۱۴ پلاس معرفی خواهد شد

افشین نوری
۷ تیر ۱۴۰۱ - 10:04
آیفون 14 مکس

تاکنون شایعات زیادی درباره آیفون ۱۴ مکس به‌عنوان مدل بزرگتر ولی ارزان‌تر سری آیفون ۱۴  وجود داشته است. اما حالا به نظر می‌رسد اپل امسال مدلی با این نام معرفی نخواهد کرد و به جای آن یک مدل پلاس ارایه خواهد نمود. ‌

همانطور که احتمالا می‌دانید اپل آخرین بار در سال ۲۰۱۷ یک ‌آیفون پلاس معرفی کرد که همان آیفون ۸ پلاس بود که در واقع نسخه بزرگتر آیفون ۸ محسوب می‌شد. طبق شایعات قبلی، اپل امسال چهار مدل آیفون به نام‌های آیفون ۱۴، ۱۴ مکس، ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس معرفی خواهد کرد اما حالا به نظر می‌رسد این شایعات درست نبوده‌اند. 

وب‌سایت کره‌ای Naver گزارش داده است که اپل همچنان نامگذاری آیفون ۱۴ پرو را حفظ خواهد کرد، اما برای مدل ارزان‌تر ۶.۷ اینچی LTPS OLED از نام آیفون ۱۴ پلاس استفاده خواهد کرد. مدل استاندارد آیفون ۱۴ هم از یک نمایشگر ۶.۱ اینچی و ‌دو دوربین پشت بهره خواهد برد. 

در هر حال، به نظر می‌رسد انتخاب نام آیفون ۱۴ پلاس به جای آیفون ۱۴ مکس کار درستی از طرف اپل باشد، چراکه سردرگمی کمتری بین مشتریان ایجاد خواهد کرد و باعث خواهد شد تا مشتریان آیفون ۱۴ مکس را با آیفون ۱۴ پرو‌مکس اشتباه نگیرند. این دو ‌گوشی هرچند سایز یکسانی خواهند داشت اما از نطر سخت‌افزار و تعداد دوربین‌ها باهم فرق خواهند داشت.‌

طبق برخی گزارش‌ها، مشتریان اپل سال گذشته آیفون ۱۳ پرو مکس و ۱۳ مکس را باهم اشتباه گرفته‌اند و یکی را به جای دیگری خریده‌اند. امسال تفاوت‌های زیادی بین مدل‌های پرو آیفون ۱۴ و دو مدل دیگر وجود خواهد داشت. اپل در مدل‌های پرو آیفون ۱۴ از تراشه A16 و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد در حالیکه دو مدل استاندارد و پلاس از تراشه A15 و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی بهره خواهند برد.

در هر حال باید منتظر ماند و دید اپل در نهایت سری آیفون ۱۴ را با چه نامگذاری معرفی می‌کند.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید