گزارش: آیفون ۱۴ اپل حتی بدون نمایشگر ۱۲۰ هرتزی اجرای بسیار روان‌تری خواهد داشت - تکفارس 
گزارش: آیفون ۱۴ اپل حتی بدون نمایشگر ۱۲۰ هرتزی اجرای بسیار روان‌تری خواهد داشت - تکفارس 
گزارش: آیفون ۱۴ اپل حتی بدون نمایشگر ۱۲۰ هرتزی اجرای بسیار روان‌تری خواهد داشت - تکفارس 

گزارش: آیفون ۱۴ اپل حتی بدون نمایشگر ۱۲۰ هرتزی اجرای بسیار روان‌تری خواهد داشت

افشین نوری
۵ تیر ۱۴۰۱ - 23:30
آیفون 14

اپل در سال ۲۰۱۷ برای اولین بار یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی را در آیپد پرو ارائه کرد اما تا قبل از معرفی سری آیفون ۱۳ این فناوری را در گوشی‌های آیفون بکار نبرده بود. 

گوشی‌های اندرویدی خوشبختانه برخلاف آیفون، این فناوری را خیلی زودتر در اختیار کاربران خود گذاشتند و مدل‌هایی مثل راگ‌فون و ریزر جزو اولین‌ها در این بخش بودند‌. سرانجام اپل در مدل‌های آیفون ۱۳ پرو نمایشگر جدید پروموشن با نرخ نوسازی متغیر ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز را ارائه کرد.

اما مساله اینجاست که حتی نمایشگر  آیفون ۱۳ استاندارد با وجود ۶۰ هرتزی بودن در مقایسه با یک گوشی اندرویدی ۶۰ هرتزی بسیار روان‌تر است. سوال اینجاست که دلیل این‌ امر چیست؟‌

البته این‌موضوع فقط در مورد آیفون ۱۳ صدق نمی‌کند بلکه به نظر می‌رسد کلا گوشی‌های آیفون در هنگام اسکرول کردن و نمایش‌ انیمیشن‌ها روان‌تر از گوشی‌های اندرویدی هستند. بنابراین این موضوع فقط مربوط به نرخ نوسازی نمایشگر نمی‌شود بلکه چیزی فراتر از آن ‌وجود دارد که آیفون را روان‌تر می‌کند. 

کارشناسان حدس می‌زنند که بهینه‌سازی‌های انجام شده در سیستم‌عامل آی‌اواس عامل اصلی این ویژگی مهم بوده است.‌

البته ارائه این بهبودهای نرم‌افزاری به معنای این نخواهد بود که اپل از بکار بردن نمایشگرهای با نرخ نوسازی بالاتر روی گوشی‌های آیفون صرفنظر خواهد کرد. این شرکت حتی ممکن است سال آینده برای پر کردن خلا بین نمایشگرهای ۶۰ و ۱۲۰ هرتز، آیفون‌هایی با نمایشگر ۹۰ هرتز معرفی کند ولی به هر حال آنچه مسلم است این است که گوشی‌های اندرویدی با وجود مجهز بودن به نمایشگرهای پیشرفته، همچنان در هنگام اسکرول کردن و اجرای محتواهای مختلف روان نیستند و این موضوع در واقع یکی از تفاوت‌های اصلی آیفون و گوشی‌های اندرویدی است.

بنابراین اپل هرچند ممکن است از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی در مدل استاندارد آیفون ۱۴ استفاده نکند اما می‌توان امیدوار بود که با ارائه بهبودهای نرنمافزاری برای آن، قابلیت‌های نمایشگر این گوشی را در حد یک گوشی رده‌بالا ارتقا ببخشد.

نظر شما درباره این موضوع چیست؟

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید