مشخصات ایسوس راگ فون ۶ فاش شد؛ اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس در راهست - تکفارس 
مشخصات ایسوس راگ فون ۶ فاش شد؛ اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس در راهست - تکفارس 
مشخصات ایسوس راگ فون ۶ فاش شد؛ اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس در راهست - تکفارس 

مشخصات ایسوس راگ فون ۶ فاش شد؛ اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس در راهست

افشین نوری
۲ تیر ۱۴۰۱ - 15:18
ایسوس راگ فون 6

کوالکام به‌تازگی از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس رونمایی کرد و‌ هنوز مشخص نیست که اولین گوشی مجهز به آن متعلق به چه برندی خواهد بود. با این حال، به نظر می‌رسد که ایسوس برنده این میدان خواهد شد و گوشی راگ فون ۶ خود را با این تراشه معرفی خواهد کرد.

سری راگ فون ۶ احتمالا دارای دو مدل استاندارد و‌ پرو خواهد بود و تائیدیه سازمان ۳C نیز این موضوع را تائید می‌کند بطوریکه دو مدل مذکور با شماره مدل‌های AI2201_A و AI2201_B در اسناد این سازمان رویت شده‌اند‌. از طرفی، مدل AI2201_B امروز تاییدیه TENAA را دریافت کرده است که مشخصات آن را به ما نشان می‌دهد.

بر اساس تاییدیه TENAA، راگ فون ۶ دارای وزن و ضخامت ۲۲۹ گرم و ۱۰.۳۹ میلیمتر خواهد بود و از یک نمایشگر ۶.۷۸ اینچی AMOLED با نرخ تازه‌سازی ‌۱۶۵ هرتز بهره خواهد برد. این گوشی همچنین سیستم عامل اندروید ۱۲ را با پوسته ROG Phone UI اجرا خواهد کرد.

تراشه این ‌گوشی همانطور که گفته شد سنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس با سرعت کلاک ۳.۲ گیگاهرتز خواهد بود و در کنار آن از ۱۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی استفاده خواهد شد. باتری این گوشی هم ظرفیتی برابر ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعت خواهد دشت که طبق تاییدیه ۳C با سرعت ۶۵ وات شارژ خواهد شد. ‌

از طرف دیگر، این گوشی در بخش دوربین از یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی بهره خواهد برد. یک سنسور اثرانگشت نیز در زیر نمایشگر آن وجود خواهد داشت. تائیدیه TENAA متاسفانه هیچ تصویری ار این‌ گوشی ارائه نکرده است اما گفته می‌شود طراحی پنل پشت آن تغییرات زیادی خواهد داشت.

راگ فون ۶ قرار است در تاریخ ۵ جولای در کشورهای چین، تایوان و آمریکا معرفی بشود، اما  عرضه آن احتمالا با کمی تاخیر اتفاق خواهد افتاد. شایعاتی نیز وجود دارد که شیائومی ۱۲ اولترا اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس خواهد بود. در هر حال باید منتظر ماند و‌دید این افتخار در نهایت نصیب کدام گوشی می‌شود.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید