اتحادیه اروپا: گوگل باید به شرکت های تبلیغاتی اجازه فعالیت در یوتیوب را بدهد - تکفارس 
اتحادیه اروپا: گوگل باید به شرکت های تبلیغاتی اجازه فعالیت در یوتیوب را بدهد - تکفارس 
اتحادیه اروپا: گوگل باید به شرکت های تبلیغاتی اجازه فعالیت در یوتیوب را بدهد - تکفارس 

اتحادیه اروپا: گوگل باید به شرکت های تبلیغاتی اجازه فعالیت در یوتیوب را بدهد

افشین نوری
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - 09:03
یوتیوب

ظاهرا اتحادیه اروپا نمی‌خواهد دست از سر شرکت‌های بزرگ فناوری بردارد و قصد دارد قوانین سختی را برای محدود کردن آن‌ها وضع کند.

شرکت‌های بزرگ فناوری مثل گوگل و اپل به خاطر دسترسی کاملی که به اطلاعات شخصی کاربران دارند ملزم هستند که از این اطلاعات محافظت کنند و سازمان‌ها نظارتی نیز باید بر این موضوع نظارت داشته باشند. 

اتحادیه اروپا اخیرا قانون یکسان‌سازی استاندارد شارژ را برای دستگاه‌های الکترونیکی به تصویب رسانده است و به موجب آن همه شرکت‌های فناوری مجبور هستند که از درگاه USB-C روی دستگاه‌های خود استفاده کنند. این قانون نه‌تنها باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های مشتریان خواهد شد بلکه به نفع محیط زیست نیز خواهد بود. 

اتحادیه اروپا حالا قصد دارد از گوگل در رابطه با نقض قانون ضد انحصارگرایی یا همان آنتی تراست تحقیق کند‌. به نظر می‌رسد که این اتحادیه قصد دارد گوگل را مجبور کند تا اجازه دهد شرکت‌های تبلیغاتی در یوتیوب فعالیت کنند. 

این اتحادیه در تحقیق خود به بررسی این موضوع خواهد پرداخت که آیا گوگل رفتار انحصارطلبانه‌ای در محدود کردن دسترسی پلتفرم‌های تبلیغی شخص‌ثالث به داده‌های کاربران داشته است یا نه. به نطر می‌رسد گوگل شرکت‌های تبلیغاتی را مجبور به استفاده از برنامه Ads Manager خودش و همچنین مجبور به استفاده از دو برند تبلیغاتی Google Ads و Display&Video 360 کرده است. 

اگر این موارد اثبات شوند، قطعا رفتار گوگل انحصارطلبانه بوده است و می‌تواند تحت پیگرد قاتونی قرار بگیرد. اگر گوگل در این رابطه محکوم شود مجبور خواهد بود جریمه‌ای معادل ۱۰ درصد درآمد سالانه خود را بپردازد.‌ اتحادیه اروپا همچنین به‌تازگی تحقیقی را درباره رفتار انحصارگرایانه گوگل و اپل در مرورگرهای کروم و سافاری شروع کرده است و به نظر می‌رسد این دو شرکت دوست ندارند به سلطه خود در این زمینه پایان دهند. 

حالا باید منتظر ماند و دید نتایج این تحقیقات چه می‌شود و آیا گوگل مجبور به تغییر سیاست‌های خود می‌شود یا خیر.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید