اتحادیه اروپا می خواهد اپل را مجبور به پذیرش رقابت مرورگرها در iOS کند - تکفارس 
اتحادیه اروپا می خواهد اپل را مجبور به پذیرش رقابت مرورگرها در iOS کند - تکفارس 

اتحادیه اروپا می خواهد اپل را مجبور به پذیرش رقابت مرورگرها در iOS کند

افشین نوری
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 17:31
اتحادیه اروپا می خواهد اپل را مجبور به پذیرش رقابت مرورگرها در iOS کند - تکفارس 

در حال حاضر اپل همه مرورگرهای iOS را ملزم به استفاده از موتور WebKit سافاری کرده است.خیلی‌ها معتقدند که این رفتار اپل غیررقابتی است و به همین خاطر اتحادیه اروپا قصد دارد با تصویب یک قانون جدید جلوی اپل را بگیرد.

طبق این قانون که به نام Digital Markets Act شناخته می‌شود به مرورگرهای مختلف iOS اجازه می‌دهد تا از موتور WebKit اختصاصی خودشان استفاده کنند. این کار باعث خواهد شد تا مرورگرها در برابر حملات سایبری امنیت بالاتری داشته باشند.

اگر این قانون تصویب بشود اپل مجبور خواهد شد که به سایر مرورگرها مثل کرومیوم، اج، کروم و اپرا اجازه استفاده از موتورهای خودشان را بدهد.

مطمئنا تصویب این قانون باعث خوشحالی توسعه‌دهندگان خواهد شد و‌ آن‌ها حتی اوایل امسال کمپینی برای پایان دادن به الزام اپل برای استفاده از WebKit سافاری در مرورگرهای خود راه انداختند. به نظر این توسعه‌دهندگان، این اجبار اپل مانع از شکوفایی مرورگرها می‌شود و یک تهدید جدی برای توسعه اپلیکیشن‌هاست.

اتحادیه اروپا همچنین قصد دارد اپل و ‌گوگل را مجبور کند تا به سایر سرویس‌های پرداخت اجازه فعالیت در فروشگاه‌های پلی استور و اپ استور را بدهند. اپل مخالف این قاتون است و همه تلاش خود را خواهد کرد تا مانع از تصویب آن بشود.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم اتحادیه اروپا تا چه اندازه در الزام اپل به تبعیت از قوانین‌اش موفق خواهد بود.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید