اپل واچ ۷ و اپل واچ SE محبوب‌ترین ساعت‌های هوشمند دنیا در فصل اول ۲۰۲۲ بودند - تکفارس 
اپل واچ ۷ و اپل واچ SE محبوب‌ترین ساعت‌های هوشمند دنیا در فصل اول ۲۰۲۲ بودند - تکفارس 
اپل واچ ۷ و اپل واچ SE محبوب‌ترین ساعت‌های هوشمند دنیا در فصل اول ۲۰۲۲ بودند - تکفارس 

اپل واچ ۷ و اپل واچ SE محبوب‌ترین ساعت‌های هوشمند دنیا در فصل اول ۲۰۲۲ بودند

افشین نوری
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - 07:09
بررسی اپل واچ سری ۷

بر اساس یک گزارش جدید، ساعت‌های هوشمند اپل صدرنشین این بازار در سه ماهه اول ۲۰۲۲ بوده‌اند. در این گزارش که توسط یک تحلیلگر به نام Francisco Jeronimo منتشر شده است، لیست محبوب‌ترین ساعت‌های هوشمند دنیا منتشر شده است. اپل واچ سری ۷ با قیمت پایه ۳۹۹ دلار پرفروش‌ترین ساعت هوشمند در سه ماهه نخست ۲۰۲۲ بوده است.

اپل این سری را با تغییرات ناچیزی نسبت به سری ۶ عرضه کرد‌، اما علیرغم این تغییرات محدود، سری ۷ توانسته فروش بسیار خوبی در بازار داشته باشد. اما نکته مهم در گزارش امروز این است که رتبه دوم پرفروش‌ترین ساعت دنیا به اپل واچ SE تعلق گرفته است. این ساعت اقتصادی قیمتی برابر ۲۷۹ دلار دارد و توانسته با این قیمت نظر مشتریان را به خود جلب کند.

این ساعت از همان طراحی اپل واچ‌های قبلی بهره می‌برد و فاقد برخی قابلیت‌های پیشرفته مثل سنجش ضربان قلب است. انتظار می‌رود این ساعت جایگاه دوم خود را بعد از معرفی اپل واچ سری ۸ در پاییز امسال از دست بدهد‌. هنوز مشخصات سری ۸ مشخص نیست اما اپل احتمالا از یک تراشه قدرتمندتر و قابلیت‌های بیشتر برای آن استفاده خواهد کرد.

اپل واچ سری ۷

علاوه بر اپل واچ سری ۷ و مدل SE، اپل واچ سری ۳ هم نقش مهمی در افزایش سهم بازار اپل داشته است بطوریکه اپل هم‌اکنون ۵۱.۲ درصد از بازار را در اختیار دارد.

این سری در سال ۲۰۱۷ به قیمت ۱۹۹ دلار عرضه شد و حالا بعد از پنج سال توانسته در رتبه پنجم پرفروش‌ترین ساعت‌عای هوشمند دنیا قرار بگیرد. البته این سری در حال نزدیک شدن به آخر عمر خود است و امسال watchOS 9 را دریافت نخواهد کرد.‌

در لیست محبوب‌ترین ساعت‌ها، دو ساعت گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۴ کلاسیک نیز جزو پنج تای اول هستند و ۱۸.۹ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند‌. این ساعت‌ها برای اولین بار به جای سیستم عامل تایزن سامسونگ از Wear OS گوگل استفاده می‌کنند و سامسونگ قرار است امسال سری گلکسی واچ ۵ را به‌عنوان جایگزین آن‌ها معرفی کند.

بعد از اپل و سامسونگ، شرکت‌های گارمین، هواوی و فیت‌بیت به‌ترتیب ۷.۲، ۴.۵ و ۳.۶ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند‌.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم در ماه‌های آینده این لیست چه تغییراتی خواهد کرد.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید