سری اپل واچ ۸ به حسگر تشخیص دمای بدن مجهز خواهند شد - تکفارس 
سری اپل واچ ۸ به حسگر تشخیص دمای بدن مجهز خواهند شد - تکفارس 

سری اپل واچ ۸ به حسگر تشخیص دمای بدن مجهز خواهند شد

مهدی حلوائی
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 16:26
اپل واچ 8

هر چند که ساعت‌های هوشمند سری اپل واچ ۸ احتمالاً از ویژگی‌های مهمی مانند حسگر اکسیژن و قند خون بهره نخواهند برد اما گفته می‌شود که این محصولات از حسگر تشخیص دمای بدن پشتیبانی خواهند کرد.

مینگ چی کو، تحلیل‌گر مشهور، ادعا می‌کند که اپل در ابتدا قصد داشته تا حسگر تشخیص دما را در سری واچ ۷ ارائه دهد اما در نهایت چنین اتفاقی نیفتاد. حالا اپل در نظر دارد تا این قابلیت را به نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود اضافه کند. این در حالی است که خبرگزاری‌های بلومبرگ و وال استریت جورنال نیز از اضافه‌شدن حسگر تشخیص دمای بدن به ساعت‌های سری واچ ۸ خبر داده‌اند.

به‌گفته‌ی مینگ چی کو، از آن‌جایی که دمای پوست بدن با توجه به عوامل بیرونی تغییر پیدا می‌کند و ساعت‌های هوشمند نیز در حال عادی به علت ضعف سخت‌افزاری توانایی اندازه‌گیری دمای بدن را ندارند، استفاده از الگوریتم‌های مخصوص برای این کار ضروری است. گفته می‌شود که شرکت سامسونگ در طراحی چنین الگوریتمی برای گلکسی واچ ۵ به مشکل برخورد کرده و از این رو احتمال استفاده از حسگر تشخیص دما در این ساعت بسیار پایین است.

با وجود این‌که سهم ۳۰ درصدی اپل از بازار ساعت‌های هوشمند باعث شد تا فاصله‌ی زیادی بین این شرکت و نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌ی آن یعنی سامسونگ ایجاد شود اما عملکرد این شرکت در بازار این محصولات نسبت به سال گذشته با افتی ۳ درصدی روبه‌رو بوده است. در طرف دیگر، سامسونگ موفق به ثبت رشدی ۲۰۰ درصدی در بازه‌ی زمانی مشابه شده و احتمالاً گوگل نیز با عرضه‌ی ساعت پیکسل واچ بخشی از سهم بازار را به خود اختصاص خواهد داد.

نظر شما در مورد ساعت‌های هوشمند چیست؟ به‌نظر شما اپل و سامسونگ باید چه ویژگی‌هایی را به نسل جدید ساعت‌های خود اضافه کنند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید