تصاویر هولوگرافی ۳ بعدی لوکینگ گلس را ببینید - تکفارس
تصاویر هولوگرافی ۳ بعدی لوکینگ گلس را ببینید - تکفارس
تصاویر هولوگرافی ۳ بعدی لوکینگ گلس را ببینید - تکفارس

تصاویر هولوگرافی ۳ بعدی این پست را از دست ندهید؛ شروع انقلابی تازه؟

مهدی ملکی
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - 20:36
لوکینگ گلس - تصویر هولوگرافی ۳ بعدی

یک شرکت هولوگرافی به نام لوکینگ گلس شروع به ارائه فرمت تصویر جدیدی کرده که از یک افکت ۳ بعدی استفاده می‌کند. هنرمندان می‌توانند به لطف این فرمت، طراحی‌های ۳ بعدی خود را به شکل نرم‌افزاری تولید کرده و روی اکثر سخت‌افزارهای موجود نمایش دهند. آیا این فرمت می‌تواند تبدیل به راهی آسان‌تر برای نمایش تصاویر ۳ بعدی شود؟

لوکینگ گلس (Looking Glass) به تازگی یک صفحه را روی وب‌سایت خود به اشتراک گذاشته که هنرمندان با استفاده از آن می‌توانند کارهای خود را به فرمت تصویر هولوگرافی جدید این شرکت تبدیل کرده و آن را روی هر صفحه وب موجودی نمایش دهند. لوکینگ گلس می‌گوید این فناوری اجازه می‌دهد مردم تصاویر هنری ۳ بعدی را از زوایای بیشتری نسبت به تصاویر ۲ بعدی مشاهده کنند.

این «هولوگرام‌ها» از چندین تصویر ثبت شده از زاویه مختلف برای ساخت تصاویر ۳ بعدی بهره می‌گیرند. سپس کاربر می‌تواند با شناور کردن موس روی بخش‌های مختلف تصویر یا کشیدن انگشت در صفحه لمسی گوشی‌های هوشمند، آن‌ها را از نمایای دیگری مشاهده کنید؛ نمایی که خارج از صفحه به نظر می‌رسد. این تصاویر با توجه به رزولوشن، حجمی بین ۲ الی ۵۰ مگابایت دارند.

لوکینگ گلس پیشنهاد می‌کند مردم این تصاویر را روی نمایشگرهای هولوگرافی این شرکت مشاهده کنند اما به هر حال، تصاویر یاد شده روی مانیتورهای عادی رایانه‌های شخصی، دستگاه‌های موبایل و هدست‌های واقعیت مجازی هم قابل نمایش هستند. در حال حاضر هنرمندان می‌توانند کارهای خودشان را از بلندر (Blender)، یونیتی (Unity) یا آنریل انجین (Unreal Engine) به هولوگرام تبدیل کنند.

پلن توسعه دهندگان این ابزار به زودی از C4D، Zbrush، Procreate، Nerfries و تصاویر پرتره موبایل هم پشتیبانی خواهد کرد. اگرچه هولوگرام‌های ساخته شده همه‌جا قابل نمایش هستند اما در حقیقت خود لوکینگ گلس از آن‌ها میزبانی می‌کند. جا‌سازی یکی از آن‌ها درون یک صفحه وب بیشتر از این که شبیه پست کردن یک فایل GIF باشد، شبیه جاسازی یکی از ویدیوهای یوتیوب در صفحه است.

لوکینگ گلس برنامه دارد در آینده از این راه درآمدزایی کند اما هنوز شیوه و چگونگی آن را به اشتراک نگذاشته است. تبلیغاتی، دریافت کمیسیون روی فروش آثار هنرمندان یا ارائه لایسنس ابزار تبدیل به هولوگرام از جمله روش‌های درآمدزایی هستند که در این زمینه به ذهن می‌رسند.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید