همکاری فیسبوک و RED برای ساخت دوربین فیلمبرداری ۳D و VR - تکفارس 
همکاری فیسبوک و RED برای ساخت دوربین فیلمبرداری ۳D و VR - تکفارس 

همکاری فیسبوک و RED برای ساخت دوربین فیلمبرداری ۳D و VR

سید محمد معلمی
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 18:28
همکاری فیسبوک و RED برای ساخت دوربین فیلمبرداری ۳D و VR - تکفارس 

اکثر ویدیوهای VR (واقعیت مجازی) به معنای واقعی، انتظارات را برآورده نمی‌کنند زیرا ممکن است باعث چرخیدن افراد مشاهده‌کننده شوند ولی هرگز آنها را به حرکت در جهات مختلف ترغیب نمی‌کنند بنابراین باید فناوری یا وسیله‌ای طراحی و تولید شود که بتواند به معنای واقعی کلمه، تماشای فیلم VR را به انسانها اعطا نماید.

خبر رسیده که فیسبوک و RED برای توسعه فناوری تماشا فیلم‌های واقعیت مجازی، می‌خواهند با همکاری یکدیگر دوربینی تولید کنند که همه ویژگیها را در خود دارد که این ویژگیها عبارتند از ویدیو ۳۶۰ درجه و مشاهده تصاویر ۳D.

این دو تیم، تکنولوژی تشخیص عمق فیسبوک و فناوری ضبط اطلاعات ۳D کمپانی RED را با هم ترکیب کرده‌اند تا به کاربران امکان مشاهده آزادانه فضای اطراف را بدهند.

همکاری این دو کمپانی هنوز در روزهای ابتدایی خود است به همین دلیل هنوز مشخص نیست که این دوربین چه زمانی وارد بازار خواهد شد ولی باید انتظار داشت که قیمت این دوربین گران باشد.

با توجه به اینکه با این دوربین می‌توانید تصاویر را با تکنولوژی VR و ۳D مشاهده نمایید، طبیعتاً باید یک هدست نیز همراه با این وسیله باشد تا از ابعاد اضافه شده نهایت استفاده برده شود. منظور از هدست‌های پیشرفته نمونه‌هایی مانند Oculus Rift و HTC Vive می‌باشد.

حالا با توجه به این همکاری و این تیم قدرتمند، قطعاً آینده درخشانی در انتظار ویدیوهای VR (واقعیت مجازی) خواهد بود و این تکنولوژی در سالهای آتی پیشرفته‌تر خواهد بود.

ضمن اینکه موفقیت در این همکاری، برای خودِ فیسبوک نیز بسیار مفید خواهد بود زیرا هم در شبکه اجتماعی قصد افزودن پخش ویدیوهای VR را دارد و هم برای همکاری با دستگاه Oculus کاربردی می‌باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید