کوالکام قصد دارد تا بخشی از سهام شرکت آرم را خریداری کند - تکفارس 
کوالکام قصد دارد تا بخشی از سهام شرکت آرم را خریداری کند - تکفارس 
کوالکام قصد دارد تا بخشی از سهام شرکت آرم را خریداری کند - تکفارس 

کوالکام قصد دارد تا بخشی از سهام شرکت آرم را خریداری کند

مهدی حلوائی
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - 07:53
کوالکام

انویدیا مدتی پیش سعی داشت تا شرکت انگلیسی آرم (ARM)، که در زمینه‌ی طراحی تراشه‌ها فعالیت می‌کند را خریداری کند اما فرآیند پیچیده‌ی دریافت مجوز برای این کار باعث شد تا انویدیا از تصمیم خود صرف نظر کند. حالا برخی از شرکت‌ها از جمله کوالکام (Qualcomm) قصد دارند تا با ایجاد یک کنسرسیوم بخشی از سهام این شرکت را خریداری کنند.

کمپانی ژاپنی سافت بانک (SoftBank) در نظر دارد تا سهام شرکت آرم را در بازار بورس نیویورک قرار دهد و کوالکام نیز امیدوار است تا بتواند بخشی از سهام این شرکت را به‌دست بیاورد. کریستیانو آمون، مدیر عامل کوالکام، به‌تازگی اعلام کرده که سرمایه‌گذاری در شرکت آرم بسیار مهم است چرا که این شرکت نقشی اساسی در توسعه بازار فناوری دارد. کوالکام یکی از مشتریان اصلی آرم بوده و در تمامی تراشه‌های اسنپدراگون خود از فناوری آرم استفاده کرده است.

اسنپدراگون 7 نسل 1

کوالکام تنها شرکتی نیست که قصد خرید سهام آرم را داشته و حتی اینتل نیز به این کار علاقه نشان داده است. این در حالی است که در سال‌های اخیر استفاده‌ی اینتل از فناوری این شرکت انگلیسی کمتر شده است. همچنین سیاستمداران بریتانیایی نیز از دولت کشور خود درخواست کرده‌اند تا “سهام طلایی” شرکت آرم را خریداری کند چرا که این شرکت یکی از سرمایه‌های مهم بریتانیا به‌حساب می‌آید.

نظر شما در مورد شرکت آرم چیست؟ به‌نظر شما آیا کوالکام می‌تواند بخشی از سهام این شرکت را به‌دست بیاورد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید