اپل به دنبال حذف دکمه فیزیکی از روی دستگاه های خود است - تکفارس 
اپل به دنبال حذف دکمه فیزیکی از روی دستگاه های خود است - تکفارس 
اپل به دنبال حذف دکمه فیزیکی از روی دستگاه های خود است - تکفارس 

اپل به دنبال حذف دکمه فیزیکی از روی دستگاه های خود است

افشین نوری
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 10:51
اپل

اپل همیشه سعی کرده دستگاه‌های خود را با پشترفته‌ترین فناوری‌ها معرفی کند، اما حالا این شرکت قصد دارد دکمه‌های فیزیکی را از روی دستگاه‌های خود حذف کند. این شرکت تاکنون پورت‌ها را در لپ‌تاپ‌های مک‌بوک خود به USB-C تغییر داده و شارژر را از جعبه گوشی‌های آیفون‌های خود حذف کرده است.

حالا طبق پتنتی که امروز فاش شده است این شرکت ظاهرا به دنبال حذف دکمه‌های فیزیکی ار روی دستگاه‌های خود است. این فناوری در قالب یک صفحه اختصاصی روی دستگاه‌ها خواهد بود که امکان عبور نور را از خود را خواهند داد.

این صفحات طوری خواهند بود که با دریافت نور همان کار دکمه‌های فیزیکی را انجام خواهند داد. این صفحات مجهز به سنسورهایی برای حس کردن لمس و فشار خواهند بود و پاسخ‌دهی آن‌ها بسیار سریع‌تر خواهد بود.

اپل

البته سنسورهای بکار رفته در این صفحات غیرقابل تشخیص خواهند بود و کاملا بی‌رنگ خواهند بود. همچنین کاربرد این صفحات بسیار متنوع خواهد بود و با همه طراحی‌ها سازگار خواهند بود.

البته تنها عیب این فناوری آن است که با تعداد محدودی از مواد مثل شیشه و پلاستیک و سرامیک کار خواهد کرد. در هر حال به نظر می‌رسد که اپل با ثبت این پتنت به دنبال اجرایی کردن این فناوری در دستگاه‌‌های آینده خود است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که این اتفاق چه زمانی می‌افتد.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید