اندروید ۱۳ از قابلیت هشدار زلزله پشتیبانی می کند - تکفارس 
اندروید ۱۳ از قابلیت هشدار زلزله پشتیبانی می کند - تکفارس 
اندروید ۱۳ از قابلیت هشدار زلزله پشتیبانی می کند - تکفارس 

اندروید ۱۳ از قابلیت هشدار زلزله پشتیبانی می کند

مهدی حلوائی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 19:24
قابلیت هشدار زلزله اندروید 13

گوگل امروز در رویداد I/O 2022 سرانجام از اندروید ۱۳ رونمایی کرد. این سیستم عامل از ویژگی‌های جدید متعددی بهره می‌برد که یکی از آن‌ها، سیستم هشدار زلزله نام دارد. این سیستم برای شناسایی زمین‌لرزه‌ از شتاب‌سنج گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کند.

سیستم هشدار زلزله‌ی اندروید ۱۳ پس از شناسایی زمین‌لرزه، سیگنالی را به سرویس تشخیص زلزله‌ی گوگل ارسال کرده و موقعیت احتمالی آن را گزارش می‌دهد. پس از این مرحله، سرویس یادشده با استفاده از اطلاعات به‌دست‌آمده، بزرگی و زمان وقوع زمین‌لرزه را تشخیص داده و سپس هشدار مربوطه را ارسال می‌کند. هر چند که این ویژگی برای اولین بار در سیستم عامل اندروید استفاده می‌شود اما گوشی‌های شیائومی قبلاً چنین قابلیتی را ارائه داده بودند.

قابلیت هشدار زلزله اندروید 13

شیائومی برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ قابلیت هشدار زلزله راه‌ برای گوشی‌های خود معرفی کرد. این قابلیت پیش از وقوع زمین‌لرزه بلافاصله به کاربران هشدار داده و فرصت اندکی را برای فرار از محل مربوطه به کاربران می‌دهد. با این وجود، در حال حاضر تنها کاربران شهر سیچوآن امکان استفاده از این قابلیت را دارند.

نظر شما در مورد اندروید ۱۳ چیست؟ به‌نظر شما گوگل باید چه قابلیت‌هایی را به این سیستم عامل اضافه کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید