قیمت کارت های گرافیکی باز هم کاهش یافت؛ فرصت جذاب برای خریداران - تکفارس 
قیمت کارت های گرافیکی باز هم کاهش یافت؛ فرصت جذاب برای خریداران - تکفارس 
قیمت کارت های گرافیکی باز هم کاهش یافت؛ فرصت جذاب برای خریداران - تکفارس 

قیمت کارت های گرافیکی باز هم کاهش یافت؛ فرصت جذاب برای خریداران

افشین نوری
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 08:02
کارت گرافیکی

قیمت کارت های گرافیکی بار دیگر کاهشی شده شده است و حالا پیدا کردن یک کارت گرافیکی با قیمتی نزدیک به قیمت پیشنهادی سازنده برای خرده‌فروشی‌ها (MSRP) چندان سخت و دست‌نیافتنی نیست و گیمرها می‌تواند نسل جدید این سخت‌افزار را به قیمت مناسب پیدا کنند.

در ماه‌های اخیر اتفاقات خوبی در بخش قیمت و عرضه کارت‌های گرافیکی افتاده است و بعد از تقریبا دو سال ما شاهد تدریجی قیمت‌ها هستیم و شما حالا می‌توانید اکثر کارت‌های گرافیکی سری RTX 3000 انویدیا و سری RX 6000 شرکت AMDرا در بازار به قیمت مناسب پیدا کنید.

البته یک دلیل کاهش قیمت‌ها می‌تواند این باشد که انویدیا و AMD خود را برای عرضه کارت‌های گرافیکی جدیدتر آماده می‌کنند. بر اساس شایعات، این کارت‌های جدید بهبودهای بسیار خوبی در بخش عملکرد خواهند داشت و همین موضوع باعث شده تا گیمرها بین تصمیم برای خریدن یک کارت قدیمی با قیمت کمتر یا منتظر ماندن برای مدل جدیدتر مردد بمانند.

کارت گرافیکی

وب‌سایت ۳DCenter گزارش داده است که قیمت کارت گرافیکی در اکثر کشورهای اروپایی در حال کاهش است و شما اکنون می‌توانید سری RTX 3000 انویدیا را به قیمت حدود ۱۴ درصد بالاتر از MSRP بخرید. قیمت سری RX 6000 شرکت AMD نیز حدود ۷ درصد بالاتر از MSRP است.

به طور کلی، به نظر می‌رسد بازار کارت گرافیکی هر روز در حال جذاب‌تر شدن برای خریداران است و حتی اگر شرکت‌ها بتوانند محصولات جدید خود را زودتر معرفی کنند، مطمئنا قیمت‌ها با شدت بیشتری کاهش خواهند یافت. AMD خود را برای عرضه کارت‌های جدید RDNA 2 آماده می‌کند و اینتل نیز قصد دارد سری آرک الکمیست را به بازار عرضه کند. بنابراین، باید منتظر بمانیم و ببینیم در ادامه چه اتفاقاتی می‌افتد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید