محبوب ترین کارت های گرافیکی مهرماه ۱۴۰۱ از دید استیم - تکفارس 
محبوب ترین کارت های گرافیکی مهرماه ۱۴۰۱ از دید استیم - تکفارس 

محبوب ترین کارت های گرافیکی مهرماه ۱۴۰۱ از دید استیم

افشین نوری
۱۳ آبان ۱۴۰۱ - 09:28
استیم

نتیجه نظرسنجی مهرماه (اکتبر ۲۰۲۲) پلتفرم استیم با مشارکت میلیون‌ها کاربر درباره محبوب‌ترین کارت‌های گرافیکی بازار منتشر شده است. 

طبق این نظرسنجی، کاربران در مهرماه به سراغ کارت‌های رده‌بالا رفته‌اند‌ بطوریکه RTX 3060 که جزو بهترین کارت‌های گرافیکی از نظر عملکرد است در رده چهارم محبوب‌ترین کارت‌ها قرار گرفته است.‌‌

به‌غیر از چند کارت گرافیکی قدیمی مثل GTX 1660 and GTX 1060، بقیه کارت‌ها تقریبا جدید هستند که شامل مدل‌هایی مثل RTX 3070, 3070 Ti و ۲۰۸۰ Super می‌شوند‌. این کارت‌ها جزو کارت‌ها نسبتا رده‌بالا محسوب می‌شوند، در حالیکه در نظرسنجی شهریورماه کارت‌های رده‌پایین و قدیمی در رتبه‌های بالاتر قرار داشتند. شاید دلیل این تغییرات در عرض یکماه نیاز گیمرها به کارت‌های قدرتمندتر برای انجام بازی‌هایی مثل Plague Tale Requiem و Dead Space بوده است. 

کارت‌ گرافیکی GTX 1060, محبوب‌ترین کارت از نظر شرکت‌کنندگان بوده است و کارت RTX 2060 به جایگاه سوم به رده دوم رسیده است. RTX 3060 خودش را از رتبه ششم به رده چهارم رسانده است و اگر ما سهم نسخه لپ‌تاپی این کارت را نیز در نظر بگیریم می‌توان گفت که محبوب‌‌ترین کارت گرافیکی لیست استیم است. 

شرکت ای ام دی در کل عملکرد خوبی در مهرماه نداشته است و میزان فروش این شرکت کمتر از اینتل شده است. ظاهرا سری رایزن ۷۰۰۰ ای ام دی فروش خوبی نداشته‌اند، در حالیکه سری راپتور لیک اینتل عملکرد بسیار خوبی از نظر فروش داشته است. 

در بخش سیستم‌عامل نیز طبق نظرسنجی استیم، ویندوز ۱۰ رشد داشته است در حالیکه میزان استفاده از ویندوز ۱۱ دچار افت شده است‌. ویندوز ۷ نیز علیرغم عدم پشتیبانی مایکروسافت از ان با رشد ۱.۱۹ درصدی نسبت به ماه گذشته مواجه شده است. 

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید