گزارش: نیمی از نوجوانان علاقه ای به متاورس ندارند - تکفارس 
گزارش: نیمی از نوجوانان علاقه ای به متاورس ندارند - تکفارس 
گزارش: نیمی از نوجوانان علاقه ای به متاورس ندارند - تکفارس 

گزارش: نیمی از نوجوانان علاقه ای به متاورس ندارند

مهدی حلوائی
۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - 18:52
متاورس

فیسبوک سعی دارد تا با متاورس بسیاری از کاربران نوجوان را به سمت خود جذب کند اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که بسیاری از افراد نسل Z علاقه‌ای به این ایده نداشته و قصد خرید دستگاه‌های واقعیت مجازی را ندارند.

شرکت پایپر سندلر (Piper Sandler) در جدیدترین تحقیق خود از ۷۱۰۰ نوجوان در مورد موضوعات مختلفی از جمله متاورس نظرسنجی کرده است. در این نظرسنجی، ۵۰ درصد از افراد اعلام کردند که قصد خرید دستگاه‌های واقعیت مجازی را نداشته و یا علاقه‌ی کمی به این کار دارند. در طرف دیگر، ۹ درصد از کاربران نسبت به خرید این دستگاه‌ها ابراز علاقه کردند و ۲۵ درصد نیز اعلام کرده‌اند که در حال حاضر از دستگاه‌های واقیت مجازی استفاده می‌کنند.

متاورس

همچنین از بین این ۲۵ درصد تنها ۹ درصد به‌طور روزانه از دستگاه‌های واقعیت مجازی استفاده می‌کنند و ۸۲ درصد از آن‌ها هر ماه کمتر از چند بار از این وسایل بهره می‌برند. پایپر سندلر در بخش دیگری از کاربران نسبت به توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) و بلاک چین سوالاتی کرد. در حالی که ۸۷ درصد از جامعه‌ی آماری این نظرسنجی در مورد رمزارزها اطلاعاتی داشته‌اند اما تنها ۱۱ درصد از آن‌ها به خرید و فروش رمزارزها پرداخته‌اند. این آمار در مورد توکن‌های غیرقابل معاوضه نیز به ترتیب ۶۱ و ۸ درصد بوده است.

نظرسنجی دیگری که توسط شرکت Morning Consult انجام شد نشان می‌دهد که ۵۶ درصد از متولدین بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۶ و ۵۱ درصد از متولدین بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۲ نسبت به استفاده از متاورس علاقه نشان‌ داده‌اند اما تنها ۵۰ و ۲۵ درصد از افراد این دو گروه قصد استفاده از Horizon Worlds و Horizon Workrooms شرکت متا را دارند. همچنین آمازون به عنوان محبوب‌ترین فروشگاه اینترنتی، نایکی به عنوان محبوب‌ترین برند پوشاک و Chick-fil-A به عنوان محبوب‌ترین رستوران در بین نوجوانان شناخته شده است.

نظر شما در مورد متاورس چیست؟ آیا شما علاقه‌ای به استفاده از متاورس دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید