دانلود رویداد Peek Performance اپل [زیرنویس فارسی] - تکفارس 
دانلود رویداد Peek Performance اپل [زیرنویس فارسی] - تکفارس 
دانلود رویداد Peek Performance اپل [زیرنویس فارسی] - تکفارس 

دانلود رویداد Peek Performance اپل [زیرنویس فارسی]

مهدی ملکی
۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - 19:00
دانلود Peek Performance اپل

چند هفته قبل اپل رویداد Peek Performance را برگزار کرد. این رویداد میزبان قوی‌ترین پردازنده لپ تاپ، قوی‌ترین مک و همچنین نمایشگر جدید این شرکت و برخی دیگر از محصولات و سرویس‌ها بود.

اپل با معرفی M1 اولترا، جدیدترین و همچنین قدرتمندترین پردازنده شخصی‌سازی شده خود را معرفی کرد. این پردازنده در واقع شامل دو عدد M1 پرو مکس است که از حداکثر ۱۲۸ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند. به گفته اپل این پردازنده حدود ۸ برابر سریع‌تر از یک تراشه M1 عمل می‌کند.

مک استودیو در حال حاضر تنها محصولی است که میزبان M1 اولترا خواهد بود و ظاهراً یک مک پرو هم در رویداد آینده این شرکت، همین رویه را طی خواهد کرد.

از طرفی مک استودیو جدیدترین ورودی سری مک به شمار می‌رود که اساساً یک مک مینی با تمرکز روی تولید محتوای حرفه‌ای است. این مک استودیو به درگاه‌های ورودی و خروجی بسیار مجهز است، برای مثال از ۴ عدد تاندربولت و یک درگاه کارت اس‌دی بهره می‌برد که مشخصاً نشان می‌دهد چرا تولید کنندگان محتوا، جامعه هدف آن هستند.

نسخه مجهز به M1 مکس آن با قیمت ۱۲۰۰ دلار و نسخه مجهز به M1 اولترای آن با قیمت پایه ۴۰۰۰ دلار به بازار عرضه خواهند شد.

در کنار مک استودیو، استودیو دیسپلی با بدنه آلومینیوم فشرده خود، یکی از غیرمنتظره‌ترین و البته مورد انتظارترین محصولات این رویداد به شمار می‌رود. سال‌هاست که طرفداران اپل خواهان عرضه یک مانتیور از سمت این شرکت هستند و نهایتاً اکنون این‌جا هستیم: استودیو دیسپلی از رزولوشن ۵K پشتیبانی می‌کند و حداکثر قادر به ارائه روشنایی ۶۰۰ نیت است.

نمی‌توانیم از این رویداد سخن بگوییم بدون آن که به آیفون SE نسل جدید اپل اشاره نکنیم. عضو جدید خانواده SE برای اولین در این سری، به پردازنده A15 مجهز خواهد شد که به آن اجازه می‌دهد از شبکه ۵G پشتیبانی کند. همچنین این دستگاه همانند نسل‌های گذشته به یک تاچ آی‌دی (Touch ID) مجهز است که مانند همیشه، دقیق و سریع عمل خواهد کرد.

۱.۵ سال از معرفی و عرضه آخرین آیپد ایر اپل می‌گذرد و حالا نوبت رونمایی محصول جدیدی در این خانواده است؛ محصولی که این‌بار به پردازنده قدرتمند M1 مجهز شده است تا بیشترین ارتقای سخت‌افزار تاریخ این سری را پشت سر بگذارد.

پردازنده ۸ هسته‌ای به کار رفته در این تبلت سال گذشته در آیپد پرو هم به کار رفته بود. وجود این پردازنده به معنای پشتیبانی از ۵G است که در کنار آیفون SE، امسال به عنوان دومین محصول این شرکت شناخته می‌شود که چنین قابلیتی را دارد. 

سرویس استریم اپل از این پس طی فصل‌های عادی، شب‌های جمعه میزبان دو مسابقه لیگ بیسبال آمریکا یعنی Major League Baseball خواهد بود. همچنین کانال لایو استریم جدیدی به منطقه ایالات متحده و کانادای این سرویس برای پخش تمام مدت (۲۴ ساعت، ۷ روز هفته) مسابقات این لیگ با قابلیت پخش مجدد، اخبار، صحنه‌های مهم، تحلیل‌ها و … اضافه خواهد شد.

افزون بر عرضه رنگ سبز آیفون ۱۳، این‌ها تمام اتفاقاتی هستند که در رویداد اپل رخ دادند. جدای از این که ما پیش‌تر روی تکفارس تیزر معرفی هر کدام را جداگانه منتشر کردیم، شما می‌توانید رویداد Peek Performance اپل را با زیرفارسی تکفارس و لینک مستقیم از زیر در دو کیفیت ۱۰۸۰p و ۷۲۰p دانلود کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید