پتنت های جدیدی از  فناوری تاچ ۳ بعدی اپل  منتشر شد - تکفارس 
پتنت های جدیدی از  فناوری تاچ ۳ بعدی اپل  منتشر شد - تکفارس 
پتنت های جدیدی از  فناوری تاچ ۳ بعدی اپل  منتشر شد - تکفارس 

پتنت های جدیدی از فناوری تاچ ۳ بعدی اپل منتشر شد

سپهر بندزر
۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - 11:47
پتنت های جدیدی از  فناوری تاچ ۳ بعدی اپل  منتشر شد - تکفارس 

منابع خبری پتنت‌های جدیدی از فناوری تاچ ۳ بعدی اپل را منتشر کرده‌اند. برای افرادی که از این موضوع آگاه نیستند، تاچ ۳ بعدی فناوری است که اپل قبل از جایگزین‌کردن آن با فناوری هپتیک سال‌ها در محصولات خود استفاده می‌کرد و کاربران می‌توانستند با واردکردن میزان فشار مشخصی به بخش لمسی یا ترک پد به قابلیت‌های مختلفی دسترسی داشته باشند.

مطالب مرتبط:

پتنت‌های منتشر شده نشان‌دهنده کاربرد این حسگر در اپل‌واچ و ترک پد مک‌بوک است. بنا بر اطلاعات این پتنت، صفحه جدید اپل از حسگر فشار سیال با محرک‌های ریز بهره خواهد برد و این فناوری نسبت به حسگرهایی با فشار معمولی کوچک‌تر، دقیق تر و با دوام تر است.

 تاچ ۳ بعدی اپل

حسگرهای جدید احتمالاً به‌عنوان دکمه‌های روی ترک پد در مک‌بوک عمل خواهند کرد. از طرفی پتنت‌های اسمارت واچ نیز نشان می‌دهد که حسگر جدید اپل در دکمه فیزیکی آن نیز تعبیه شده است و کاربران قادر خواهند بود تا فشارخون، ضربان قلب وسرعت اولیه امواج را با استفاده از حسگرهای جدید اندازه‌گیری کنند.

انتظار می‌رود این فناوری در ایرپادها نیز بکار گرفته شود و به کاربران اجازه می‌دهد تا موسیقی را پخش یا متوقف کنند، به تماس‌های خود پاسخ دهند و یا حجم صدا را با واردکردن فشار مشخصی تنظیم کنند.

ممکن است با خواندن این خبر از فناوری جدید اپل شگفت‌زده شوید، اما شایان‌ذکر است که این فناوری هنوز در مرحله ثبت اختراع است و مدتی طول می‌کشد تا در گجت‌های این شرکت ظاهر شود. همچنین این احتمال وجود دارد تا اپل این فناوری را هرگز در محصولات کاربران خود استفاده نکند، بنابر‌این باید منتظر اخبار جدید در حوزه این فناوری باشیم.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید