اپل کماکان روی حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر تاچ آی دی کار می کند - تکفارس 
اپل کماکان روی حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر تاچ آی دی کار می کند - تکفارس 

اپل کماکان روی حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر تاچ آی دی کار می کند

مهدی حلوائی
۳ فروردین ۱۴۰۱ - 10:27
اپل تاچ آی‌دی

اپل در سال ۲۰۱۷ حسگر اثر انگشت تاچ آی‌دی (TouchID) را از گوشی‌‌های پرچمدار خود حذف کرد و این اقدام با واکنش‌های متفاوت کاربران مواجه شد. حالا به‌نظر می‌رسد که اپل بار دیگر قصد دارد تا از این حسگر در گوشی‌های جدید خود استفاده کند.

مینگ چی کو، تحلیل‌گر مشهور، مدتی پیش اعلام کرد که اپل در حال کار روی حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر تاچ آی‌دی و گوشی تاشوی اختصاصی خود است اما مارک گورمن، تحلیل‌گر بلومبرگ، این موضوع را رد کرد. حالا اطلاعاتی از پتنت این حسگر منتشر شده که اپل موفق شده بود تا آن را در سال ۲۰۱۹ به ثبت برساند. این در حالی است که گمانه‌زنی‌ها به عرضه‌ی سری آیفون ۱۳ به همراه این حسگر اشاره داشتند اما چنین موضوعی هرگز اتفاق نیفتاد.

اپل تاچ آی‌دی

نکته‌ی جالبی که در پتنت جدید اپل مشاهده می‌شود، تمایل اپل به استفاده از حسگر اپتیکال به جای حسگرهای دیگری مانند حسگر اولتراسونیک است. بر اساس گمانه‌زنی‌ها و پیش‌بینی‌های اخیر، اپل در سری آیفون ۱۴ از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر تاچ آی‌دی استفاده خواهد کرد. توجه داشته باشید که شرکت‌ها سالانه صدها پتنت مختلف را به ثبت می‌رسانند و تنها بخش اندکی از آن‌ها به مرحله‌ی تولید می‌رسند. از این رو ممکن است که هرگز شاهد استفاده از این حسگر در گوشی‌های آیفون نباشیم.

نظر شما در مورد حسگر تاچ آی‌دی چیست؟ به‌نظر شما اپل در گوشی‌های خود باید از کدام یک از حسگرهای تاچ‌ آی‌دی و فیس آی‌دی استفاده کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید