تلاش ناموفق شرکت های چینی برای رقابت با اپل در بازار گوشی های بالارده - تکفارس 
تلاش ناموفق شرکت های چینی برای رقابت با اپل در بازار گوشی های بالارده - تکفارس 
تلاش ناموفق شرکت های چینی برای رقابت با اپل در بازار گوشی های بالارده - تکفارس 

تلاش ناموفق شرکت های چینی برای رقابت با اپل در بازار گوشی های بالارده

مهدی حلوائی
۸ فروردین ۱۴۰۱ - 15:46
اپل و شیائومی

شرکت‌های چینی در چند سال اخیر سعی کرده‌اند تا از جایگاه خالی هوآوی در بازار گوشی‌های هوشمند نهایت استفاده را برده و به سود خوبی دست پیدا کنند اما در این راه چندان موفق نبوده‌اند. هر چند که میانگین قیمت گوشی‌ها در چین با افزایش روبه‌رو بوده است اما سهم گوشی‌های اندرویدی بالای ۶۰۰ دلار در این کشور در سال گذشته ۳۶.۵ درصد بوده که نسبت به ۴۴.۶ درصد سال ۲۰۲۰ کمتر است.

به‌نظر می‌رسد که شرکت‌های چینی سعی دارند تا جایگاه اپل در بازار گوشی‌های پرچمدار و بالارده را به خطر بیندازند و در راستای همین هدف، دست به عرضه‌ی گوشی‌های متنوع‌تری زده‌اند. برای مثال، قرار است که سری شیائومی ۱۲ در چهار نسخه‌ی پایه، پرو، ایکس و اولترا به بازار عرضه شوند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که اپل را از دیگر شرکت‌ها متمایز می‌کند، اکوسیستم محصولات این شرکت است. در این بین تنها سامسونگ موفق شده تا اکوسیستمی مشابه به اپل را ایجاد کند و شرکت‌های دیگر هنوز به چنین مهمی دست نیافته‌اند.

شیائومی

استفاده از نمایشگرهای LTPO برای کاهش مصرف باتری یکی از نکاتی است که باید در گوشی‌های جدید مشاهده شود. در حال حاضر آیفون ۱۳ پرو مکس بهترین عمر باتری را در میان گوشی‌های موجود داشته و تنها چند گوشی اندرویدی توانسته‌اند تا عملکرد بهتری را در این زمینه نسبت به گوشی اپل داشته باشند. استفاده از دوربین‌های بهتر برای افزایش کیفیت تصاویر و ویدیوها و همچنین به‌‌کارگیری سیستم‌های خنک‌سازی بهتر برای ارائه‌ی عملکرد گیمینگ مناسب به‌صورت مدام از دیگر مواردی است که شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند باید به آن توجه کنند.

نظر شما در مورد گوشی‌های شرکت‌های چینی چیست؟ به‌نظر شما آیا این شرکت‌ها توان رقابت با اپل را دارند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید