حسن عزیز مدیر عامل کیک استارتر استعفا کرد- تکفارس  
حسن عزیز مدیر عامل کیک استارتر استعفا کرد- تکفارس  
حسن عزیز مدیر عامل کیک استارتر استعفا کرد- تکفارس  

مدیر عامل کیک استارتر استعفا کرد؛ در جست و جوی خوشبختی

مهدی ملکی
۳ فروردین ۱۴۰۱ - 12:20
کیک استارتر

مدیر عامل اجرایی کیک استارتر (Kickstarter)، عزیز حسن (Aziz Hasan) از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. این شرکت در وب‌سایت رسمی خود تایید کرد که شان لیو (Sean Leow) مدیر اجرایی کنونی، مدیر عامل اجرایی موقت خواهد بود. کیک استارتر در حال جست و جو و ارزیابی است تا مدیر عامل اجرایی دائم بعدی خود را انتخاب کند.

عزیز حسن در مصاحبه با Fast Company گفت به دلایل شخصی و همچنین میل به گذراندن وقت بیشتر با خانواده‌اش، تصمیم به ترک کیک استارتر بعد از ۳ سال گرفته است:

من به کاری که این‌جا کنار هم انجام دادیم، بسیار افتخار می‌کنم. هدایت چنین تیم مشتاق، توانا و فداکار در لحظات شدیداً تغییر دهنده، پیروزی‌ها و چالش‌های پیچیده، تجربه متواضع و ارزشمندی بود.

او در این مصاحبه به موفقیت‌های کیک استارتر تحت رهبری خود نظیر جمع‌آوری ۶ میلیارد دلار از ۲۰ میلیون کاربر اشاره کرد. حسن عزیر در حالی کیک استارتر را ترک می‌کند که این شرکت چند ماه پیش تایید کرد به سمت نسخه‌ای تمرکززداتر مبتنی بر بلاک چین حرکت خواهد کرد.

این تصمیم، منجر به شکل‌گیری واکنش‌های منفی بسیاری شد، در نتیجه کیک استارتر اعلام کرد به نگرانی کاربران واقف است و به همین دلیل، این پروسه را کندتر خواهد کرد تا این ملاحظات را بررسی کند. این اولین باری نیست که کیک استارتر در معرض انتقادات گسترده قرار گرفته است. در سال ۲۰۱۹، یعنی تنها چند ماه بعد از شروع به کار حسن عزیز، این شرکت به دلیل به رسمیت نشناختن اتحادیه کارمندانش، مورد هجوم انتقادات شدیدی قرار گرفت.

در آن سال، اکثر کارمندان کیک استارتر به تشکیل اتحادیه رای دادند تا به این ترتیب، این شرکت تبدیل به یکی از اولین برندهای حوزه فناوری آمریکا شود که از سیستم اتحادیه بهره می‌برد. با این حال، سال ۲۰۱۹ آغاز همه‌گیری بیماری کرونا بود. همه‌گیری کرونا روی طراحی و توسعه پروژه‌های جدید تاثیر منفی گذاشت و در نتیجه کیک استارتر هم مجبور به اخراج ۴۰ درصد از نیروی کار خود شد.

حسن عزیز تا زمان انتصاب مدیر عاملی اجرایی بعدی این شرکت، به عنوان یکی از مشاوران به فعالیت خود ادامه خواهد داد. نزدیک به ۳ ماه پیش، جک دورسی یکی دیگر از مدیر عاملان تاثیرگذار حوزه تکنولوژی، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

دورسی در آخرین توییتر خود تایید کرد که پس از ۱۶ سال یعنی از زمان بنیان‌گذاری توییتر، مقام خود را ترک می‌کند. پاراگ آگراوال (Parag Agrawal) مدیر فنی ارشد این شرکت جایگزین دورسی و عهده‌دار وظایف او خواهد شد. دورسی در حالی از سمت مدیر عامل اجرایی توییتر کناره‌گیری کرد که این شرکت اخیراً دست به نوآوری‌های بسیاری برای کند کردن پیشرفت اقدامات فیس بوک و تیک تاک زده بود. توییتر طبق اعلام رسمی قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ میلادی به ۲ برابر درآمد کنونی خود دست یابد.

پس از اعلام این خبر، سهام توییتر حدود ۱۱ درصد رشد داشته است که موضوعی عجیب تلقی می‌شود چرا که معمولاً پس از انتشار چنین اخباری، اغلب سهام شرکت‌ها با کاهش ارزش مواجه می‌شوند. بنابراین شاید چنین اتفاقی در خصوص کیک استارتر هم رخ دهد. با این حال،‌ باید منتظر بود و دید که چه کسی زمام‌دار عموم در کیک استارتر، بزرگ‌ترین موسسه سرمایه‌گذاری جمعی جهان خواهد شد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید