تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت اول) - تکفارس 
تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت اول) - تکفارس 
تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت اول) - تکفارس 

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت اول)

امیر مریخ
۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - 16:00
تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت اول) - تکفارس 

در میان گستره‌ی زیادی از ایده‌ها، ایده های درخشان و نوآوری‌هایی نیز وجود دارند که هر از گاهی در میان کمپین‌های مختلف سر بلند کرده و با دریافت بودجه‌ی مورد نیاز خود، به درخششی که لایق آن هستند دست می‌یابند. ما در این مقاله قصد داریم تا تکنولوژی‌های جدیدی که در این کمپین هیا حضور دارند را به شما معرفی کنیم؛ تکنولوژی های که اگرچه هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید اما حقیقتا لایق توجه هستند.

هم اکنون که در حال مطالعه‌ی این مقاله هستید احتمالا میلیون‌ها، بلکه میلیاردها ایده‌ی جدید برای دریافت بودجه مورد نیاز خود از مردم مشتاق آن، کمپین‌هایی را در فضای وب به وجود آورده‌اند. فضاهایی مانند Kickstarter و یا Indiegogo تنها نمونه ای از آن‌ها هستند. مکان‌هایی برای سازندگان مستقل وجود دارد تا با استفاده از آن بودجه‌ی مورد نیاز برای ایده‌های عجیب، شاید بی‌مصرف و یا کاملا احمقانه‌ی خود را به دست بیاورند ولی اگر از حق نگذریم در بین گستره‌ی زیادی از ایده‌ها، تعدادی بلور درخشان نیز وجود دارند که هر از گاهی در بین کمپین‌های مختلف سر بلند کرده و با دریافت بودجه‌ی مورد نیاز خود، به درخششی که لایق آن هستند دست می‌یابند. ما در این مقاله قصد داریم تا ایده‌های جدیدی که در این کمپین‌ها برای دریافت بودجه مردمی مورد نیاز خود حضور داشته و حقیقتا لایق توجه هستند را به شما معرفی کنیم.  این را نیز به خاطر بسپارید که حتی بلندپروازانه‌ترین ایده‌ها نیز ممکن است با شکست روبرو شوند پس با دیدن این ایده‌ها، به درستی مواردی را که لایق حمایت هستند دنبال کنید.

۱) Oddball – یک ماشین درام پرتابی!

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت اول) - تکفارس 

اگر یک چیز باشد که پلتفرم‌هایی از قبیل Kickstarter or Indiegogo در آن خوب باشند، آن مورد حمایت از ابزار آلات موسیقی مضحک، در عین حال آوانگارد و فوق پیشرفته است. در گذر سال‌های متمادی، تعداد بسیار زیادی از این ابزار آلات به کمک بودجه‌های مردمی پا به دنیای واقعی گذاشته‌اند. از جمله‌ی این ابزار می‌توان به کیبوردهای حساس به فشار و یا گیتار‌های بدون بدنه اشاره کرد. و هم اکنون ما می‌توانیم یک مورد دیگر را نیز به این لیست اضافه کنیم؛ Oddball.

همان‌طور که شما احتمالا از نام این محصول حدس زده‌اید، OddBall در وهله‌ی اول یک توپ است که وظیفه‌ی دیگری نیز بر عهده دارد، از این توپ می‌توان به عنوان یک ابزار موسیقی بهره برد و اگر بخواهیم به طور دقیق‌تر بگوییم به عنوان یک ماشین درام دیجیتال. در اعماق، سطح خارجی نرم و قابل انعطاف این توپ، یک حسگر فشار بسیار ظریف به همراه یک شتاب سنج قرار گرفته است این دو قسمت به توپ اجازه می‌دهند که نه تنها توانایی حس برخورد با یک سطح را داشته باشد بلکه حتی توانایی تشخیص شدت ضربه را نیز به دست آورد. همچنین این توپ قابلیت تشخیص نوع سطحی که به آن برخورد می‌کند را نیز داراست. به این ترتیب، OddBall توانایی تشخیص و تمایز برخورد با سطح دیوار را با سطح زمین دارد و علاوه بر آن می‌تواند تشخیص دهد که چه زمانی توپ با دست گرفته شده است. تمام این دستورات متفاوت، منجر به تولید صداهای مختلفی نیز می‌شود که به طور مستقیم به هدفون یا اسپیکرتان منتقل می‌شود. با کمک یک شرکت سازنده‌ی اپلیکیشن‌های موبایل، این توپ به شما اجازه می‌دهد تا با پرتاب آن به سمت اشیاء مختلف بیت‌ها و قطعات مختلفی را به وجود بیاورید. کاملا شگفت آور است؛ این طور نیست؟

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۲) The looking glass – یک نمایشگر هولوگرافیک

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت اول) - تکفارس 

شرکت looking glass، یک شرکت تاسیس شده در بروکلین است که در سال ۲۰۱۳ کار خود را آغاز کرد. هدف این شرکت در حال حاضر و در طی پنج سال گذشته ساخت وسایلی بر مبنای فناوری هولوگرام بوده است. این شرکت ابزارهایی را به مرحله‌ی تولید رسانده است که از میان آن‌ها می‌توان به مکعب‌های L3D، و the HoloPlayer One و  Looking Glass Volume اشاره کرد که در این مرحله‌ تمام سرنخ‌ها خبر از محصول جدید این شرکت یعنی looking glass می‌دهد.

looking glass یک جعبه‌ی شیشه‌ای سنگین است که در ابعاد ۸ و ۱۵ اینچی ساخته می‌شود. این جعبه قابلیت نمایش محتواهای هولوگرافیک را به صورت ۳ بعدی دارد؛ به نحوی که انگار تصاویر و انیمیشن‌ها در هوا معلق هستند. نکته‌ی جالبی که این محصول را از دیگر موارد مشابه متمایز می‌کند، عدم نیاز این محصول به هیچ نوع هدستی برای نمایش محتواها است. ما این شانس را داشتیم تا به این محصول دسترسی داشته و آن را آزمایش کنیم. باید بگوییم که این محصول به در نمایش محتواهای ۳ بعدی، نسبت به تمام محصولاتی که تا به حال ساخته شده‌اند، نمایش طبیعی‌تری داشته است. انیمیشن‌هایی که مناسب اجرا بر‌روی looking glass باشند، به راحتی توسط موتور یونیتی قابل توسعه و تولید بوده و این انیمیشن‌ها، نمایش‌های خیره کننده و روانی را بر‌روی این پلتفرم دارند که از تمامی زوایا نمایش چشم نوازی را ارائه می‌دهند.

علاوه بر نمایش جذاب، این پلتفرم همچنین قابلیت تعامل کاربر را با رابط کاربری خود داده است. این نمایشگر از لوازم جانبی از قبیل حسگر تشخیص دهنده‌ی حرکت دهان، و حتی کنترلرهای کنسول نینتندو سوییچ را نیز دارد.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۳) ادغام کننده‌ی GoSun – یک اجاق گاز خورشیدی/الکتریکی

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت اول) - تکفارس 

ما با اجاق گاز‌های خورشیدی که تا به حال در خط تولید این شرکت حضور داشته‌اند، غریبه نیستیم. اما هم اکنون این شرکت در حال ساخت یک ایده‌ی بی‌همتا در مورد ابزار پخت و پز خارج از خانه است و از سال ۲۰۱۳ تا به حال درخواست دریافت بودجه‌ی مردمی خود را ارائه داده است. پنج سال بعد از ارسال این درخواست، آن‌ها با آخرین ساخته‌ی خود به بازارها بازگشتند. این وسیله‌ی جدید، ادغام کننده‌ی GoSun نامیده شده است و این محصول حتی پای خود را محصولات معمول این شرکت فراتر گذاشته است. این شرکت در محصول جدید خود به جای این‌که تنها بر‌روی ستاره‌ی محبوب ما برای تامین نیروی مورد نیاز خود تمرکز کند، این ادغام کننده‌ را مجهز به یک عنصر گرم کننده‌ی الکتریکی نیز کرده و از این روی اجاق مور نظر، علاوه بر نیروی خورشیدی، به یک نیروی الکتریکی نیز مجهز شده است.

همانند باقی اجاق گازهای GoSun، ویژگی ادغام کنندگی، معرفی کننده‌ی امضای این شرکت است که آن را با محفظه‌ی استوانه‌ای پخت و پز نشان می‌دهد. این محفظه گرمای  تولید شده به وسیله‌ی انرژی خورشیدی را از دو سمت خود به ماده‌ی غذایی درون محفظه وارد می‌کند. در حالیکه این اختراع در روزهای آفتابی و در زمانی که دستگاه در معرض مستقیم نور خورشید قرار دارد، کاربردی خواهد بود. اما دستگاه‌های معمول این شرکت در اوقات بارانی سال و یا به هنگام غروب خورشید به آن اندازه‌ای که باید کارایی نخواهند داشت. اما دقیقا این زمانی است که بخش ادغام کننده‌ی دستگاه جدید، کاربرد خود را نشان خواهد داد. شرکت GoSun یک گرم‌کن ۱۵۰ واتی الکتریکی را برای اجاق جدید خود تعبیه کرده است . این بخش می‌تواند به وسیله‌ی درگاه سیگار ماشین و یا پاور بانک‌های لیتیومی تغذیه شود. اگر شما خواهان ریخت و پاش بیشتر و نسخه‌های گران‌تر این وسیله باشید، می‌توانید برای دریافت یک شارژر باتری خورشیدی در کنار وسیله‌ی اصلی نام نویسی کنید. با این وجود، به نظر می رسد افزونه‌های اضافه شده به دستگاه جدید شرکت GoSun، این شرکت را از مسیر اصلی خود یعنی تولید دستگاه‌های «خورشید محور» منحرف کرده است.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۴) BrewCube – یک ماشین خودکار «سرد دم کن»

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت اول) - تکفارس 

این چالش روزانه که چگونه هر روز بتوانیم یک قهوه‌ی مناسب را در خانه دم کنیم، برای مدت‌های طولانی است که یک مسئله‌ی حل شده به شمار می‌رود. این مشکل با وجود دستگاه‌هایی از قبیل قهوه‌ ساز‌ها و ماشین‌های اسپرسو که بازار را قبضه کرده‌اند، حل شده است. اما وقتی داستان به جایی می‌رسد که طرفداران قهوه خواهان نسخه‌ی خنک آن برای مصرف در طول تابستان باشند، راه راحت و قابل دسترسی به جز تهیه‌ی این محصول در فروشگاه‌ها و یا استفاده از روش‌های سنتی سرد کردن نوشیدنی وجود نخواهد داشت. اما خبر خوش این است که مخترعان این مشکل را نیز حل کرده‌اند. سازندگان BrewCube معتقدند که با حضور این محصول در خانه‌ها، دیگر عملیات «سرد دم کردن» یک چالش برای اهل خانه نخواهد بود. در حال حاضر استارت آپی که برای این محصول به وجود آمده است پیشرفت چشم گیری داشته و سازندگان این محصل از استقبال عمومی آن، راضی هستند.

BrewCube از یک زمان سنج و فیلتر بهره‌ می‌برد که به کمک آن‌ها قهوه‌ی شما را در زمان معین دم کرده و آنگاه نوشیدنی را برای شما سرو می‌کند تا در حداقل زمان تلف شده، نوشیدنی دلخواهتان را به شما تحویل دهد. همان‌طور که خالق شرکت Cold Brew، الکس سوسمان (Alex Sussman) در این مورد توضیح می‌دهد:

BrewCube این امکان را به عنوان یک دم کن برای مصرف کننده‌ی خانگی فراهم می‌کند تا با قرار دادن مواد اولیه، آب و شاید مقداری ادویه‌ی دلخواه به نوشیدنی و تنها با فشردن یک دکمه کار خود را انجام دهد. و کاربر خانگی بعد از گذشته زمان تعیین شده برای دم کشیدن نوشیدنی، در هر زمان دلخواهی می‌تواند به این دستگاه سر زده و قهوه‌ی دم کشیده، فیلتر شده و خنک خود را بنوشند.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۵) Expandals – کفش‌هایی با قابلیت رشد برای بچه‌های در حال رشد

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت اول) - تکفارس 

چند سال پیش تیم تحقیقاتی ما به یک ایده‌ی جذاب برخوردند و آن چیزی نبود به جز یک کفش که توانایی رشد کردن را داشت. این ایده از آنجایی نشات می‌گرفت که سازندگان قصد تولید یک کفش با دوام را برای کودکان کشورهای فقیر داشتند. به دلیل اینکه این کودکان در سنین رشد خود، هر زمان که خواستند و یا کفش‌های قدیمی برایشان کوچک شد، توانایی تهیه‌ی کفش‌های جدیدی را نداشتند، پس به ناچار مجبور می‌شدند تا یا با پاهای پیاده به زندگی خود ادامه دهند و یا اینکه تغییراتی را به طور دستی بر روی کفش‌های قدیمی خود اعمال کنند. برای درمان این معضل، مخترعی به نام کنتون لی (Kenton Lee)، یکی صندل هوشمندانه را طراحی کرد که قابلیت گسترش را برای پاهایی که در حال رشد هستند، داشت. این ایده‌  یک موفقیت به تمام معنی برای سازندگان بود و در حال حاضر نیز، این کفش‌ها در حال ارسال به سمت هزاران کودکی است که در کشور‌های خود در تمام سطح جهان زندگی می‌کنند. ولی تنها مشکل این قضیه: اگر شما در یک کشور توسعه یافته  زندگی می‌کنید، خبر ناراحت کننده آن است که هم اکنون قابلیت دسترسی به چنین کفشی را ندارید.

Expandalها نسخه‌های ارتقاء یافته‌ی همان کفش‌هایی هستند که پیش‌تر در مورد قابل گسترش بودنشان به شما اطلاع دادیم. با این تفاوت که هم اکنون این کفش‌ها با گذر تمرکز خود بر روی قیمت پایین، بر روی ماندگاری و طراحی زیبا‌تر متمرکز شده‌است. با وجود بهره‌  بردن این کفش از تسمه‌هایی که قابلیت تغییر سایز را دارند، این صندل‌ها توانایی تغییرات عرضی و طولی متناسب با خواست مصرف کننده‌اش را دارد. و اگر در حال حاض دغدغه‌ی شما از این محصول در مورد کفی آن است باید بگوییم که نگران نباشید، جنس کفی این کفش از پلاستیک‌های بادوامی است که توانایی تحمل و مقاوت سال‌های طولانیی را در برابر ناملایمات و شرایط سخت دارند. کاملا اعجاب انگیز، درست است؟

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۶) Heari – هدفون‌هایی با توانایی تطبیق

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت اول) - تکفارس 

هر موقع که شما یک ست جدید هدفون را تهیه می‌کنید احتمالا مدت زمانی را صرف این خواهید کرد تا بهترین حالت قرار گیری آن را بر روی سرتان به منظور تجربه‌ی بهترین حالت ممکن، پیدا کنید. ولی در مواقعی ممکن است که حتی بعد از پیچش‌های مختلف بازم هم استفاده از آن هدفون خوشایند به نظر نرسد و با کانال گوشی مختص شما هماهنگ نشود.

Heari با هدف تغییر و حل این مشکل روانه‌ی بازارها می‌شود. این شرکت تازه تاسیس، با طراحی این هدفون قصد دارد تا با انجام یک تست شنوایی هشت گانه، بهترین حالت صدایی مخصوص برای شما را محاسبه کند. اپلیکیشنی که این کمپانی ساخته است شامل یک بخش تنظیمات پروفایل شخصی می‌شود که طی آن فرد در زمان دو دقیقه مورد آزمایش قرار می‌گیرد و آزمونی از وی همانند آزمون بینایی سنجی (این بار برای گوش‌های شخص) گرفته می‌شود. و بعد از گرفتن آزمون، اپلیکیشن با ایجاد تغییراتی مختص گوش‌های شما، سعی می‌کند تا بهترین تجربه‌ی شنیدن موسیقی‌های دلخواهتان را فراهم آورد.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۷) InstaDreamer – یک رویای شفاف قابل پوشش

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت اول) - تکفارس 

آیا در‌باره‌ی خواب شفاف چیزی شنیده‌اید؟ این یک تجربه‌ی فوق العاده است. اگر شما با این پروسه آشنا نیستید بگذارید برای شما توضیح بدهیم. رویای شفاف به نوعی از رویا گفته می‌شود که شخص، از اینکه خواب است و در عالم رویا به سر می‌برد اطلاع کامل دارد، و در اغلب اوقات توانایی این را دارد تا اتفاقات افتاده در خوابش را به طور ارادی کنترل کند. با این توضیحات این خواب به نظر تجربه‌ی لذت بخشی می‌آید اما در عین حال به وجود آوردن چنین شرایطی هم به شدت دشوار است چه برسد به زمانی که بخواهید این تجربه را به طور مرتب تکرار کنید. به دست آوردن این توانایی که بتوانید رویای خود را کنترل کنید، نیازمند تمرین و ممارست فراوان است. یکی از روش‌هایی که در این راه عموما پیشنهاد می‌شود آن است که مثلا هر گاه به یک در رسیدید این را چک کنید که آیا خواب هستید یا بیدار. اگر این تمرین را به اندازه‌ی کافی طولانی انجام دهید، اگر از دری در رویایتان خواستید عبور کنید به طور عادت، خواب بودنتان را بررسی می‌کنید و آن گاه است که توانایی کنترل رویایتان را به دست می‌آورید.

متاسفانه این روش در همه‌ی موارد موفق نمی‌شود چرا که رویاها فضاهای کاملا مختلفی را خلق می‌کنند و ممکن است در برخی از آن‌ها حتی به هیچ دری برنخورید. خوشبختانه هم اکنون یک وسیله‌ی که مخصوص چنین کاری طراحی شده است در کیک استارتر در حال دریافت بودجه‌های مردمی می‌باشد. مچ‌بندهای InstaDreamer همانطور که از اسمش پیداست، کاری مشابه روش تشخیص در را می‌کند اما در این مورد به نکته‌ی قابل استنادتری تکیه کرده است: یک لرزش برنامه ریزی شده. این دستگاه در اوقات تصادفی شبانه روز به لرزش در خواهد آمد و به شما این آگاهی را خواهد داد که بیدار هستید. و وقتی که هنگام خواب فرا رسید، دستگاه زمانی که شما وارد عمیق‌ترین مرحله‌ی خوابتان شدید به لرزه در خواهد آمد. در این حالت احتمالا با لرزش دستبند شما از خواب بودنتان آگاهی پیدا کرده و وارد رویای شفاف خود می‌شوید.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۸) Kozmophone – یک ضبط صوت در شمایل گرامافون

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت اول) - تکفارس 

کدام ضبط صوتی را دیده‌اید که شمایل عصر حجری را با فن‌آوری‌های مدرن ترکیب کرده باشد؟ نیازی به جستجو نیست چرا که سازندگان Kozmophone پش از شما به این فکر افتاده‌اند. این دستگاه یک پخش کننده‌ی موزیک در ظاهر گرامافون است که به تازگی کمپین خود را در کیک استارتر آغاز کرده است. سازندگان این دستگاه می‌گویند:

امسال، سالگرد ۱۴۱مین اختراع فونوگراف را جشن خواهیم گرفت، اختراعی که به وسیله یک هوش بی مثال یعنی توماس ادیسون طراحی شد. برای ادای احترام به این اختراع ارزشمند، ما علاقه‌مند بودیم تا شمایل قدیمی این اختراع را نگه داریم، پس به این ترتیب ما ظاهر شیپور مانند اختراع ادیسون را حفظ کرده اما آن را با توجه به نیاز‌های امروزی مخاطبان، به روز کرده‌ایم. ما به آن به روز رسانی‌های امروزی و حتی به روزرسانی‌های «فردایی» را نیز افزوده‌ایم.

ما Kozmophone را برای همه‌ی افراد، از اولین نسل شنودگان ضبط صوت‌ها تا طرفداران پر و پا قرص صفحات گرامافون تهیه‌  کرده‌ایم. این یک پخش کننده‌ی موسیقی فوق العاده خواهد بود، پخش کننده‌ای که یک تجربه‌ی بی‌نظیر شنوایی را برای شما فراهم خواهد کرد به علاوه‌ی این نکته که Kozmophone به شکل چشم گیری از صفحات گرامافون شما حفاظت‌ خواهد کرد به طوری که هیچگاه نگران خراب شدن آن‌ها نخواهید بود. ما در مسیر طراحی محصولمان در گام اول از این مسئله مطمئن شدیم که تمام ویژگی‌های یک پخش کننده‌ی رومیزی را خواهد داشت. شما نیاز نخواهید داشت تا برای تجربه‌ی بهتر از وسایل افزودنی از قبیل پری امپ‌ها، امپلی فایرها و یا اسپیکر‌های مختلف استفاده کنید، چرا که تمام این قطعات در طراحی Kozmophone قرار گرفته است

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۹) Total Glue – چسب قدرتمند حساس به اشعه‌ی UV

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت اول) - تکفارس 

چسب‌ها ابزاری به شدت کاربردی هستند، اما همه می‌دانند که این وسایل به درد به خور شاید ساده ترین ابزاری نباشند که بتوان با آن‌ها کار کرد. گاهی اوقات اوضاع از کنترل خارج می‌شود، و نمی‌توان با مقدار از دقت که دلخواه فرد است از این ابزار استفاده کرد. Total Glue با هدف تغییر این شرایط پا به میدان گذاشته است. شما به جای اینکه با زور زیاد بخواهید مقداری چسب خشک شده را از درون تیوب خارج کنید، تکنولوژی به کار رفته در Total Glue این اجازه را به شما می‌دهد تا  دو جزء دلخواه را به وسیله‌ی چسبی که تنها در مقابل اشعه فرابنفش سخت می‌شود، به هم بچسبانید. آیا شما با چسب‌های حساس به اشعه UV که دندانپزشکان قبل از هرکاری برای پر کردن حفره‌های دندان استفاده می‌کنند، آشنا هستید؟ Total Glue، نیز از تکنولوژی مشابهی در خاصیت چسبندگی خود استفاده می‌کند. با این تفاوت که برای مناسب بودن در کاربری‌های خاص خود تغییراتی بر روی آن اعمال شده است.

برای استفاده از این چسب، شما به مقدار دلخواه خود از Total Glue را در مکان مورد نظرتان می‌ریزید. این ماده تقریبا هر چیزی را می‌تواند به هم اتصال دهد.(از پلاستیک و فلزات گرفته تا فایبرگلس، چوب و تکه‌های پارچه‌ای). و مکان فشار دادن محفظه‌ی این چسب به گونه‌ای طراحی شده تا مقدار خواسته شما را در محل مورد نظر بریزد. این چسب تا مادامی که در معرض اشعه فرابنفش مستقیم قرار نگیرد، حالت مایع خود را نگه خواهد داشت. به این ترتیب شما آزاد خواهید بود تا هر طور که خواستید به چسب حالت داده و نگرانی در مورد خشک شدن بد موقع آن نداشته باشید. بعد از برخود مستقیم اشعه‌ی UV در حدود چهار ثانیه، این چسب پلاستیکی به سختی سنگ خواهد شد. با این حال، حتی وقتی هم که این چسب به سختی حداکثر خود رسید، مقاومتی در برابر شتشو نخواهد داشت. شما می‌توانید اثر چسب را از بخش‌هایی که نمی‌خواهید پاک کنید و یا اینکه لایه‌های دیگری را جهت افزایش استحکام به آن بیافزایید. ذکر این نکته‌ هم خالی از لطف نیست که این اختراع، اولین باری نیست که ما با یک چسب حساس به اشعه‌ UV مواجه شده‌ایم. اگر شما صبرتان برای تجربه‌ی این محصول تمام شده و نمی‌توانید تا انتشار آن در بازار تحمل کنید. ما به شما محصول جایگزینی را به نام Bondic پیشنهاد می‌دهیم.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۱۰) Solar Scroll – شارژر خورشیدی قابل لوله شدن

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت اول) - تکفارس 

یک شارژر خورشیدی قابلی حمل همچنان دارای دوراهی‌های خاص خود می‌باشد. این محصولات گاهی آنقدر کوچک طراحی می‌شوند که تونایی تولید انرژی مورد نیاز را ندارند و یا اینکه آنقد بزرگ هستند که حقیقتا نمی‌توان اسم «قابل حمل» را پیش بکشند و در این بین واقعا هیچ حد وسطی وجود ندارد، و تا کنون شما هیچگاه نتوانسته‌اید خواص مفید هر دو گروه را در یک محصول به طور یکجا مشاهد کنید. اما در این میان این امکان وجود دارد تا Solar Scroll معادلات را تغییر دهد. این ابزار یک لایه‌ از سلول‌های خورشیدی بسیار نازک و شدیدا قابل انعطاف است، این ویژگی‌های قابل توجه Solar Scroll به آن اجازه می‌دهد تا درون یک محفظه، همانند یک کتیبه‌ی باستانی لوله شود. از همه‌ی این موارد بهتر، درون محفظه‌ی این محصول یک باتری تعبیه شده است تا نیاز نباشد که در هنگام شارژ حتما از صفحه‌ی خورشیدی آن هم استفاده کنید. تنها کافیست هر موقع که خود را در معرض نور خورشید یافتید این صفحه‌ خورشیدی را پهن کرده تا انرژی خورشیدی در باتری ذخیره شود و آنگاه که گوشی همراهتان نیاز به شارژر پیدا کرد از باتری آن استفاده کنید.

اگر شما به ریاضیات این گونه دستگاه‌ها علاقه‌مند باشید باید خدمتتان عارش شویم که Solar Scroll، از یک باتری یون-لیتیومی با قدرت ۵٫۲۰۰ میلی آمپر ساعت بهره می‌برد و سلول‌های خورشیدی آن از نوع CIGS ، پنج واتی می‌باشد که تنها چند میکرو متر ضخامت دارند.

در حالیکه کل این شارژر خورشیدی ضد آب نمی‌باشد اما سازندگان دو لایه‌ی ضد آب را برای بخش صفحه‌ی خورشیدی آن طراحی کرده‌اند تا حداقل در زمانی که شما از آن مصرف می کنید با ریختن قطره‌ای آب یا نوشیدنی باعث خراب شدن دستگاهتان نشود و تا زمانی که آن را به یک شیرجه دعوت نکرده و آن را به درون ماشین لباس شویی روانه نکرده باشید این دستگاه به خوبی برای شما کار خواهد کرد.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

خب قسمت اول این مقاله به پایان رسید. شما چه فکر می‌کنید؟ آیا این محصولات شما را به حمایت از خودشان تشویق کردند یا آن‌ها را وسایلی بی‌کاربرد یافتید؟ نظراتتان را با ما در میان بگزارید. هفته‌های آینده و با قسمت‌های بعدی این مقاله ما را همراهی کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید