تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت سوم) - تکفارس 
تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت سوم) - تکفارس 
تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت سوم) - تکفارس 

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت سوم)

امیر مریخ
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - 16:00
تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت سوم) - تکفارس 

در میان گستره‌ی زیادی از ایده‌ها، ایده‌های درخشان و نوآوری‌هایی نیز وجود دارند که هر از گاهی در میان کمپین‌های مختلف سر بلند کرده و با دریافت بودجه‌ی مورد نیاز خود، به درخششی که لایق آن هستند دست می‌یابند. ما در این مقاله قصد داریم تا تکنولوژی‌های جدیدی که در این کمپین‌ها حضور دارند را به شما معرفی کنیم؛ تکنولوژی های که اگرچه هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید اما حقیقتا لایق توجه هستند.

هم اکنون که در حال خواندن این مقاله هستید احتمالا میلیون‌ها، بلکه میلیاردها ایده‌ی جدید برای دریافت بودجه مورد نیاز خود از مردم مشتاق آن، کمپین‌هایی را در فضای وب به وجود آورده‌اند. به عنوان مثال فضاهایی مانند Kickstarter و یا Indiegogo، مکان‌هایی برای سازندگان مستقل وجود دارد تا با استفاده از آن بودجه‌ی مورد نیاز برای ایده‌های عجیب، شاید بی‌مصرف و یا کاملا احمقانه‌ی خود را به دست بیاورند، ولی اگر از حق نگذریم در بین گستره‌ی زیادی از ایده‌ها، تعدادی بلور درخشان نیز وجود دارند که هر از گاهی در بین کمپین‌های مختلف سر بلند کرده و با دریافت بودجه‌ی مورد نیاز خود، به درخششی که لایق آن هستند دست می‌یابند. ما در این سری مقاله قصد داریم تا ایده‌های جدیدی که در این فضاها برای دریافت بودجه مردمی مورد نیاز خود عرضه شده‌اند و حقیقتا هم لایق توجه هستند را به شما معرفی کنیم. و این را نیز به خاطر بسپارید که حتی بلندپروازانه‌ترین ایده‌ها هم ممکن است با شکست روبرو شوند پس با دیدن این ایده‌ها، به درستی مواردی را که لایق حمایت هستند دنبال کنید.

۱) Speaksee – زیرنویسی کننده‌ی خودکار برای کاربران ناشنوا

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت سوم) - تکفارس 

این ابزار که با هدف کمک به گروهی از افراد ناتوان و یا کم توان تولید شده است، توانایی این را دارد که بسیاری از کارهای روزانه‌ی این افراد را آسان‌تر کند. و این دلیلی است که ما را نسبت به کمپین کمک‌های مردمی این محصول زوق زده کرده است. کمپانی سازنده‌ی Speaksee، اصلیت هلندی دارد، اگر بخواهیم به طور ساده این محصول را توصیف کنیم، Speaksee یک سیستم چند میکروفونه است که این قابلیت را دارد تا تمام مکالمات روزانه را به زیر نویس تبدیل کند تا فهم آن‌ها برای ناشنوایان آسان شود. در واقع این یک ابزار تبدیل کننده‌ی مکالمات گروهی معمول به یک نمایش‌نامه‌ی پر دیالوگ و چند شخصیته می‌باشد.

جری هیزلباخ (Jari Hazelebach) مدیر عامل شرکت و سازنده‌ی این محصول این چنین در مورد Speaksee توضیح می‌دهد:

پدر و مادر من هر دو به هنگام تولد توانایی شنوایی خود را از دست داده بودند. من در طول زندگی شخصی خود شاهد این بودم که برقراری ارتباط با اطرافیان برای ولدینم به چه حد مشقت بار و سخت بود و یک چالش روزانه برای آن‌ها تلقی می‌شد. پدرم دچار مشکلاتی در محل کارش می‌شد و بسیاری از موارد و اطلاعات را در مورد کاری که باید انجام می‌داد را از قلم می‌انداخت و یا آن‌ها را به صورت مطلوب انجام نمی‌داد. بازگرداندن او و میلیون‌ها ناشنوا به دنیای مکالمه‌ای امروزه، انگیزه‌ای بود که من را در انجام این کار به همراه دیگر یارانم، مارسل وندرون (Marcel van der Ven) و جاشوا فلورز (Joshua Flowers) در ساخت SpeakSee کمک کرد.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۲) Kick Asteroid – کمپین حمایت سیاره‌ای

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت سوم) - تکفارس 

بیل نای (Bill Nye) و دیگر همیارانش در جامعه‌ی Planetary در مورد سیارک‌ها نگران هستند. در حدود هر چند هزار سال، سیاره‌ی زمین با یک سیارک در ابعاد یک اتوبوس مدرسه برخورد می‌کند و عامل وقوع حوادث مرگبار و صدمات شدیدی می‌شود. اما در حدود هر چند میلیون سال یکبار، زمین حتی با اجرام آسمانی بزرگتر از سیارک‌های عادی برخورد می‌کند. این اجرام را می‌توان در ابعاد یک استادیوم فوتبال در نظر گرفت. و وقتی که این حادثه به وقوع بپیوندد نتیجه‌ی به شدت مصیبت باری را در پی خواهد داشت. آخرین باری که چنین اتفاقی افتاد مربوط می‌شود به زمان طلایی دایناسورها که موجب حذف این موجودات افسانه‌ای از سطح زمین شد و جامعه‌ی Planetary هم به دنبال این هدف است که حادثه‌ی مشابهی برای انسان‌ها به وقوع نپیوندد.

خب، آیا سوال شما این است که آن‌ها چطور می‌خواهند به چنین هدفی دست یابند؟ آن‌ها عقیده دارند که اولین قدم برای رسیدن به این هدف ،اطلاع رسانی این واقعه به طور روشن و واضح برای تمام گروه‌های مردمی است و این دلیلی است که این کمپین کیک استارتر کار خود را شروع کرده است. ایده‌ی شروع این کمپین آن است که سطح آگاهی‌ها را با کارهای ساده‌ای مانند پوشیدن تی شرت‌های مرتبط با این موضوع و یا چسباندن استیکر‌های آن به وسایل شخصی شروع کنیم. با شروع این مکالمات و بحث‌ها، آن‌ها امید دارند تا قانون گذاران درک کنند که این موضوعی است که مردم درباره‌ی آن احساس مسئولیت دارند و بودجه‌ای را برای فرستادن سفینه‌هایی به فضا برای رسد اوضاع و پیدا کردن خطر احتمالی، تخصیص دهند. پس به زبانی دیگر، شما می‌توانید با خریدن تی شرت‌های بیل نای، از وقوع یک آخر زمان احتمالی برای انسان‌ها جلوگیری کنید.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۳) Infento – کیت رانندگی مخصوص کودکان

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت سوم) - تکفارس 

ابزار و وسایلی که توانایی‌های عصبی افراد را تقویت می‌کنند امروزه در همه‌ی فروشگاه‌ها قابل دسترسی هستند. با یک گشت ساده در سایت‌هایی همانند Kickstarter و یا Indiegogo ،هزاران مورد را در این زمینه‌  خواهید دید.

در این میان موارد زیادی با اشکال، اندازه‌ها و ساز و کارهای متفاوتی وجود دارند اما در میان این دامنه‌ی وسیع از وسایل، Infento از موارد جذاب به شمار می‌رود. این وسیله علاوه بر اینکه به کودکان چگونگی ساخت ابزار با دست‌هایشان را به سبک تعاملی آموزش می‌دهد، بلکه  Infento قابلیت این را دارد تا به چندین نوع مختلف از وسایل نقلیه تبدیل شود که کودکان می‌توانند با خلاقیتشان آن را به وجود آورند.

خالق این اسباب بازی در صفحه‌ی کیک استارتر وسیله‌ی خود می‌گوید:

کیت اسباب بازی ما به شما این قدرت را می‌دهد تا فرزندانی خلاق و ایده‌پرداز داشته باشید.  شما با داشتن ایده‌ای برای یک ابزار سواری برای کودکانتان می‌توانید با این کیت، ایده‌ها را به واقعیت تبدیل کنید. و در عین حال شما با این کیت، توانایی‌های مهمی مانند خلاقیت و تفکر را به کودکان هدیه می‌دهید. به همراه کیت Infento و کلید hex والدین و کودکان می‌توانند باهم دامنه‌ی وسیعی از سایل نقلیه را خلق کنند. یک کیت Infento ما برای فراهم آوردن شادی تمام دوران کودکی از نوپایی تا نوجوانی کافیست.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۴) AM1 – یک دوچرخه‌ی الکتریکی بی صدا

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت سوم) - تکفارس 

دوچرخه‌های الکتریکی با وجود تمامی نکات مثبت و خوبی‌هایشان و بدون در نظر گرفتن اینکه چقدر ممکن است پیشرفته و یا در مصرف برق بهینه باشند همگی از یک نکته منفی مشترک رنج می‌برند  آن این است که همه‌ی آن‌ها شبیه دوچرخه‌های الکتریکی هستند. ظاهر دوچرخه‌های الکتریکی به گونه‌ای است که از ۱۰ فرسخی هم راننده‌اش را رسوا می‌کنند و دوچرخه سواران کهنه‌کار مشکلات داشتن چنین دوچرخه‌هایی را به خوبی درک می‌کنند. و برای اینکه دیگر سوار شدن یک دوچرخه‌ی الکتریکی برای راننده‌اش شرمساری را به همراه نداشته باشد این ای-دوچرخه پایش را به دنیای اختراعات کیک استارتری گذاشته است.

سازنده‌ی این دوچرخه درباره‌ی علت حضور آن در یک کمپین کیک استارتری این چنین توضیح می‌دهد:

AM1 یک دوچرخه‌ی موتور دار سبک وزن است، این دوچرخه به سادگی شبیه همه‌ی دوچرخه‌هایی است که به طور روزمره شاهد حضورشان در کوچه و خیابان‌ها هستید، همچنین هدایت و وزنی مشابه با یک دوچرخه‌ی معمولی دارد اما سرعت آن به نحوی است که گویا در یک سراشیبی لذت بخش با وجود بادی موافق قرار گرفته‌اید و به راحتی هر مسافتی را می‌توانید طی کنید.این دوچرخه به سادگی دوچرخه‌های معمول را با سرعت و چابکی دوچرخه‌های الکتریکی در یک جا جمع کرده است. این دوچرخه‌ی الکتریکی از یک باطری سبک وزن بهر‌ می‌برد که ۸٫۵ مایل مسافت را با قدرت و تا حداکثر ۲۰ مایل توانایی طی مسیر را دارد. یک باتری باریک با وجود حذف جزییات اضافه به ما این اجازه را می‌داد تا بتوانیم موتور کوچک‌تری را نیز برای دوچرخه تدارک ببینیم.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۵) Limbo – فرفره‌ی فوق پیشرفته (!)

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت سوم) - تکفارس 

فیلم Inception اثر کارگردان خوش نام سینما کریستوفر نولان (Christopher Nolan) را به خاطر دارید؟ در این فیلم کاب (کارکتری با بازیگری لئوناردو دیکاپریو) برای اینکه آگاه شود که آیا در عالم رویا به سر می‌برد و یا اینکه بیدار است از یک قرقره استفاده می‌کرد. اگر این قرقره اندکی به چرخیدن خود ادامه دهد و سپس از حرکت بایستد، کاب مطلع خواهد شد که در عالم حقیقت به سر می‌برد اما اگر قرقره به طور بی نهایت به چرخش خودش ادامه دهد وی از وجودش در عالم رویا آگاهی پیدا می‌کرد. خب تیمی که عامل به وجود آمدن یکی از کمپین‌ها در کیک استارتر هستند نیز با الگو گرفتن از این فیلم می‌خواهند تا عالم دنیا و واقعیت را در هم بیامیزند، آن‌ها یک قرقره‌ی فلزی ساخته‌اند که که توانایی چرخش را تا پایان خود زمان را دارد.

آن‌ها اسم قرقره‌ی خود را Limbo (برزخ) گذاشته‌اند. آن‌ها از یک مکانیزم مخفی در این قرقره بهره برده‌اند که به مانند یک ژیروسکوپ کار می‌کند. سازندگان این قرقره آن را به نحوی طراحی کرده‌اند که تا زمانی که در باتری قرقره انرژی باقی مانده باشد این مکانیزم ژیروسکوپ مانند آن را سر پا نگه خواهد داشت. درون این قرقره، یک باتری قابل شارژ، یک چرخ و فلک موتوری نامتقارن ویژه، یک سنسور حرکتی فوق پیشرفته و یک سیستم بر روی چیپ ویژه وجود دارد که به طور مداوم تعادل قرقره را نظارت و هزاران خطای حرکتی این قرقره را در هر ثانیه تصحیح می‌کند.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۶) Domio Pro – یک کلاه محافظ مجهز به اسپیکر

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت سوم) - تکفارس 

سیستم صوتی که به صورت سنتی بر روی کلاه کاسکت‌های موتورها پیاده می‌شود اغلب از سیم پیچی فراوان یا در گاهی موارد افزونه‌هایی که به صورت شخصی به آن اضافه شده است، بهره می‌برد که تمام این موارد موجب می‌شود تا راننده‌ی موتور سیکلت از محیط اطرافش غافل شده و توجهش نسبت به جاده کاهش یابد، همچنین حمل کردن یک اسپیکر قابل حمل به هنگام رانندگی هم ممکن است صدای بلندی داشته باشد و باعث حواس پرتی و ناراحتی دیگر افراد شود . علاوه بر آن ممکن است وجهه‌ی خوبی هم برای خود راننده نداشته باشد. اما از طرفی گوش دادن به موسیقی دلخواهتان وقتی که در حال انجام فعالیت‌های روزانه هستید می‌تواند پیشرفت شما در کارها و افزایش سطح انرژی شما کمک کند. و این دلیلی شده است تا شرکت Elevety Sports، با طراحی جدید اختراع سابق خود یعنی سیستم صوتی کلاه کاسکت Domio، به کیک استارتر بازگردد. این سیستم صوتی به طرز اعجاب انگیزی کلاه کاسکت شما را به یک اسپیکر به تمام معنا خواهد کرد.

این سیستم صوتی به راحتی بر روی کناره‌ها یا بالای هر گونه کلاه کاسکتی سوار می‌شود و این بسته به همراه یک تسمه‌ی محافظ ارائه می‌شود تا امنیت اضافه‌ای را برای این سیستم فراهم کند. این سیستم از تکنولوژی vibro-audio  بهره می‌برد که این تکنولوژی یک لرزش خفیف را برای شما فراهم و همچنین کلاه کاسکت شما را به یک سیستم صوتی شخصی مبدل خواهد کرد. تکنولوژی vibro-audio، برای جلوگیر از خروج صدا به خارج از فضای کلاه کاسکت، همانطور تمام اسپیکر‌های معمول این کار را انجام می‌دهند،  پالس‌های ریز لرز را به یک جسم جامد (یا به معنی دیگر همان کلاه کاسکت شما) وارد می‌کند. نهایتا این تکنولوژی منجر به این نتیجه می‌شود که با وجود لذت بردن از موسیقی دلخواهتان، در عین حال از صداهایی که در محیط اطرافتان جریان دارد مطلع باقی خواهید ماند.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۷) Chiiz – تمیزکننده‌ی دهان و دندان پرسرعت

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت سوم) - تکفارس 

از زمانی که اولین مسواک دنیا اختراع شد، طراحان سعی بر این داشتند تا با ارائه طرحی جدید، مجددا این ابزار کاربردی را به نام خود ثبت کنند. و از زمانی که پدیده‌ای به نام بودجه‌های مردمی به موضوعی همه گیر تبدیل شده است، تلاش طراحان نیز برای طراحی مسواک جدید نیز افزایش یافته است. از طراحی‌های دیوانه‌وار Bristle و مسواک‌های دارای حسگر گرفته تا بسته‌‍‌های مراقبت از دهان، ما تا به کنون حجم زیادی از ایده‌های جدیدی را که در حوزه‌ی مسواک‌ها  در کیک استارتر و ایندیگوگو روانه شده‌اند را شاهد بوده‌ایم و روند طراحی‌های جدید هم نشان می‌دهند که این جریان حالا حالاها پایان نخواهد یافت. اما شاید بپرسید، مورد خواصی که در این بخش نظر ما را جلب کرده است چیست؟ در این مورد مسواک جدیدی که به وسیله‌ی Chiiz طراحی شده است به نظر از رقبایش وعده‌های بهتری را ارائه می‌دهد.

سازنده‌ی این مسواک در صفحه‌ی کیک استارتر محصول این چنین در باره‌ی Chiiz توضیح می‌دهد:

CHIIZ به این منظور طراحی شده است تا به شما در مسواک زدن دندانتان به طور درست، کمک کند. این مسواک از پوشش ۳۶۰ درجه‌ای تک تک دندان‌هایتان بهره‌  می‌برد تا مطمئن شود هیچ جرمی بر روی دندان‌هایتان باقی نخواهد ماند. این مسواک خودکار با استفاده از تکنولوژی Sonic، دندان‌های شما را به طور هوشمند و بدون دخالت انسانی تمیز خواهد کرد. برای استفاده از این دستگاه تنها کاری که برای انجام نیاز است آن است که CHIIZ را درون دهانتان قرار داده و آنگاه با دندان پیش مقداری آن را فشار دهید. با در نظر گرفتن نیروی ثابت، CHIIZ به مدت زمان سی ثانیه دندان‌های شما را شستشو خواهد داد. نیروی مسواک زدن CHIIZ متناسب است و آنقدری تاثیر گذار خواهد بود که پلاک‌های روی دندانتان را به طور کامل پاک کند. این روش شتشو کامل خالی از هرگونه آسیب به بافت لثه خواهد بود.  همچنین این مسواک به گونه‌ای شرایط را فراهم خواهد کرد که دندان‌هایتان نسبت به سرما و یا گرما حساس نشود.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۸) Titan – ربات زیر دریایی

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت سوم) - تکفارس 

در دوران کنونی، ربات‌های زیر دریایی به یکی از ملزومات غواصی حرفه‌ای تبدیل شده‌اند و از طرفی سازندگان هم این پدیده‌  را بسیار جدی گرفته‌اند به خصوص در سایت‌های فراهم آورنده‌ی بودجه‌های مردمی. یکی از آخرین ابداعات به وقوع پیوسته در زمینه‌ی ربات‌های زیر دریایی Titan نام دارد، که به تازگی با هدف راه افتادن خط تولیدش، در کیک استارتر اقدام به جمع آوری بودجه‌های مردمی کرده است.

Titan قابلیت این را دارد تا در عمق ۱۵۰ متری سطح آب شنا کند که این عامل امکان این را برای غواص فراهم می‌کند تا انتخاب‌های بیشتر و همچنین فضای بزرگتری را برای جستجو کسب کند، آلن وانگ مدیر تکنیکال شرکت Geneinno به وبسایت Digital Trends می‌گوید:

تا به حال ربات‌ها این قابلیت را داشتند که انسان را تا عمق ۵۰ تا ۱۰۰ متری زیر آب ببرند. شاید برخی از افراد بگویند ۱۰۰ متر برای غواصی زیر آب مقدار کافی به نظر می‌رسد اما ما در تیم سازندگان Titan معتقدیم که زات انسان به این صورت است که تشنه‌ی یافتن ناشناخته‌ها است و این ربات توانایی این را دارد که نسبت باقی ربات‌ها، بیشتر در رفع تشنگی انسان موثر واقع شود. تنها دلیلی که باعث می‌شود برخی افراد این اتش را پس بزنند آن است که تا به حال از ابزار مناسبی بهره نمی‌بردند.

همانطور که وانگ در سخنانش به این نکته اشاره کرد، نقطه‌ی قوت تایتان نسبت به دیگر رقیبانش، این حقیقت است که این ربات توانایی دسترسی به مناطقی را دارد که معدود ربات‌هایی توانایی رسیدن به این محدوده‌ها را دارند. علاوه بر این ویژگی مطلوب، تایتان توانایی ضبط تمام سفر‌های زیر دریایی شما را با کیفیت ۴K دارد. دوربین قدرتمند این ربات این قابلیت را دارد تا در حین فیلم برداری، عکس برداری را نیز انجام دهد.حرکت کردن برای تایتان به وسیله ۶ اندام حرکتی میسر می‌شود که این اندام‌ها به تایتان اجازه می‌دهند تا در زوایای بسیار متفاوتی حرکت کرده و به سرعت چشمگیری معادل ۲ متر در ثانیه دست پیدا کند. همچنین تایتان از چند نورافکن LED بهره می‌برد که توانایی تولید ۳٫۰۰۰ لومن روشنایی را دارند که به شما اجازه می‌دهند تا هرجایی را که در دید رس شما قرار دارد، منور کنید.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۹) Scribit – ربات نویسنده و پاک کننده

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت سوم) - تکفارس 

در این زمان که این مقاله در حال نگارش است ربات‌های نقاش چیز جدیدی به شمار نمی‌روند، همچنین ابزار متصل به وبی که به شما این اجازه را می‌دهند تا طرح‌های دلخواهتان را بر روی دیوار اتاقتان به تصویر بکشید. اما آنچه که در مورد این ربات جدید است ایده‌ی ترکیب هردو دستگاه نام برده درون یک دستگاه است. چقدر جذاب خواهد بود که یک ربات داشته باشید که نتها توانایی کشیدن طرح‌های دلخواهتان را بر روی دیوار اتاقتان داشته باشد بلکه این قابلیت را داشته باشد که بتواند بعد از ایجاد طرح اگر شما مایل به تغییر دکوراسیون باشید، طرح سابق را پاک کرده و طرح جدیدی را بر گوشه‌ی دیگری از اطاقتان با توجه به دکور جدید اضافه کند. این ایده‌ای است که به ذهن سازندگان Scribit رسیده است و باعث شده است پای این ربات کوچک به کیک استارتر باز شود.

سازندگان در مورد ربات خود می‌گویند:

Scribit یک ربات کوچک نویسنده است که می‌تواند تصاویر و متون را بر روی سطح به صورت عمودی، نقاشی کند. چه می‌شد اگر شما می‌توانستید دیوار اتاق نشیمنتان و یا دفتر کارتان را به سرعت به یک بوم نقاشی برای ربات کوچک ما تبدیل کنید، و دکور آن را به طور آنی به روز کنید؟ یک رستوران می‌تواند منوی روزانه‌اش را بر روی دیوارش حک کند، مشاوران می‌توانند به طور روزانه قطعه‌ها و متون انرژی بخش را بر روی دفتر کارشان حک کنند و یا افراد علاقه‌مند به نقاشی می‌توانند آثار ونگوک و یا آثاری از خودشان را بر روی دیوار اتاق خوابشان به نقش درآورند.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۱۰) Runvi – کفی کفش هوشمند

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت سوم) - تکفارس 

ما تا به حال ابزار آلات فراوانی را دیده‌ایم که با هدف ارتقاء عملکرد دونده‌ها و افزایش سرعت آن‌ها روانه‌ی بازارها شده‌اند، از جمله‌ی این وسایل می‌توان به کفش‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های مرتبط با این موضوع اشاره کرد. ولی هم اکنون می‌توان یک کفی هوشمند را نیز به این لیست اضافه کرد، Runvi یک کفی هوشمند است که با استفاده از هوش مصنوعی ادعا دارد که می‌تواند جایگزین مربی انسانی شده و به شما راهنمایی‌های برای رسیدن به اهدافتان در زمینه‌ی دوندگی ارائه کند. Runvi، که در دوازدهم ژوئن در کیک استارتر کمپین حمایتی خود را آغاز کرد، شامل کفی‌های هوشمند و یک اپلیکیشن مخصوص سیستم عامل IOS می‌شود و همچنین این اپلیکیشن تطابق کامل با ساعت اپل هم دارد.

از کارایی‌های این کفی‌ها می‌توان به این نکته اشاره کرد که به عنوان مثال هر کفی، شامل ۳۰ حسگر پیشرفته‌ی فشار به همراه دو شتاب سنج می‌باشد که تا اطلاعات شخص دونده را به طور کامل جمع آوری کند و آنگاه این سیستم می‌تواند به شما بگوید که آیا شما در هنگام دویدن کف پای خود را به طور کامل بر روی زمین گذاشته‌اید یا نه و یا اینکه ضربان قلبتان کمتر از حد قابل قبول است و یا در صورت آسیب قریب فیزیکی به پاهایتان به شما هشدار داده می‌شود. این دستگاه به طور مجموع تمام اعمالی که مربوط به دوندگی می‌شود را بررسی می‌کند. بعد از جمع‌آوری تمام اطلاعات و بررسی آن‌ها توسط هوش مصنوعی، سیستم در لحظه به شما پیشنهاد‌هایی را به منظور ارتقاء فعالیتتان ارائه می‌کند. این پیشنهادات حتی ممکن است در هنگام دویدن هم به شخص از طریق صدایی در هدفونشان ارسال شود. این سیستم با هدف محدود سازی تلاش بیش از حد و جلوگیری از آسیب دیدگی و افزایش سرعت دونده به وی ارائه می‌شود.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

قسمت سوم این مقاله نیز در اینجا به پایان رسید. شما چه فکر می‌کنید؟ آیا این محصولات شما را به حمایت از خودشان تشویق کردند یا آن‌ها را وسایلی بی‌کاربرد یافتید؟ نظراتتان را با ما در میان بگزارید. هفته‌های آینده و با قسمت‌های بعدی این مقاله ما را همراهی کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید