تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت دوم) - تکفارس 
تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت دوم) - تکفارس 
تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت دوم) - تکفارس 

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت دوم)

امیر مریخ
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - 16:00
تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت دوم) - تکفارس 

در میان گستره‌ی زیادی از ایده‌ها، ایده‌های درخشان و نوآوری‌هایی نیز وجود دارند که هر از گاهی در میان کمپین‌های مختلف سر بلند کرده و با دریافت بودجه‌ی مورد نیاز خود، به درخششی که لایق آن هستند دست می‌یابند. ما در این مقاله قصد داریم تا تکنولوژی‌های جدیدی که در این کمپین‌ها حضور دارند را به شما معرفی کنیم؛ تکنولوژی های که اگرچه هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید اما حقیقتا لایق توجه هستند.

هم اکنون که در حال خواندن این مقاله هستید احتمالا میلیون‌ها، بلکه میلیاردها ایده‌ی جدید برای دریافت بودجه مورد نیاز خود از مردم مشتاق آن، کمپین‌هایی را در فضای وب به وجود آورده‌اند. به عنوان مثال فضاهایی مانند Kickstarter و یا Indiegogo، مکان‌هایی برای سازندگان مستقل وجود دارد تا با استفاده از آن بودجه‌ی مورد نیاز برای ایده‌های عجیب، شاید بی‌مصرف و یا کاملا احمقانه‌ی خود را به دست بیاورند، ولی اگر از حق نگذریم در بین گستره‌ی زیادی از ایده‌ها، تعدادی بلور درخشان نیز وجود دارند که هر از گاهی در بین کمپین‌های مختلف سر بلند کرده و با دریافت بودجه‌ی مورد نیاز خود، به درخششی که لایق آن هستند دست می‌یابند. ما در این سری مقاله قصد داریم تا ایده‌های جدیدی که در این فضاها برای دریافت بودجه مردمی مورد نیاز خود عرضه شده‌اند و حقیقتا هم لایق توجه هستند را به شما معرفی کنیم. و این را نیز به خاطر بسپارید که حتی بلندپروازانه‌ترین ایده‌ها هم ممکن است با شکست روبرو شوند پس با دیدن این ایده‌ها، به درستی مواردی را که لایق حمایت هستند دنبال کنید.

۱) Supa Huka – سیستم بدون تانکر اکسیژن شنا در زیر آب

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت دوم) - تکفارس 

آیا تا به حال علاقه‌ای به غواصی زیر آب داشته‌اید  در حالیکه با دیدن قیمت‌های سرسام آور برای تهیه‌ی یک کپسول اکسیژن و چالش‌های موجود در مسیر دریافت تاییدیه، از علاقه‌ی خود دست کشیده باشید؟ پس این کمپین جدید کیک استارتر برای شما ساخته شده باشد تا آرزو‌های شما را به واقعیت تبدیل کند. Supa Huka با وعده‌ی اینکه یک تجربه‌ی کامل غواصی در زیر آب را در عین سادگی و راحتی فراهم کند، پا به کیک استارتر گذاشته است. این دستگاه، یک وسیله‌ی غواصی زیر دریاست که نیاز به حضور کپسول اکسیژن را برای غواص به صفر رسانده است، که این ویژگی مثبت آن به مبتدیان کمک کرده تا در کنار افراد حرفه‌ای‌تر بتواننده به غواصی در زیر آب ادامه داده و از تجربه‌ی غواصی مشابهی بهر‌مند شوند.

این دستگاه به جای اینکه شما را مجبور به حمل یک کپسول غول آسای اکسیژن فشرده شده بر پشتتان کند، بر روی آب بالای سرتان شناور باقی خواهد ماند، این دستگاه که در معرض هوای آزاد قرار دارد به وسیله‌ی پمپی هوا را به لوله متصل شده به رگولاتور نزدیک به دهانتان منتقل می‌کند. Supa Huka در طی مراحل آزمایشی تا به کنون حداکثر ۴۵ دقیقه با یک باتری قابل شارژ کار کرده است، همچنین این دستگاه به غواص اجازه می‌دهد تا عمق ۴۰ فوتی (۱۰ متری) سطح آب نفوذ کند بدون اینکه توسط وسایل دست و پا گیر سنتی خسته شده و یا اذیت شود.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۲) چادر Nano cure – یک چادر خود ترمیم

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت دوم) - تکفارس 

چادرهای مسافرتی یکی از اجزای اساسی هر مسافرتی به شمار می‌روند، اما معمولا جزئی از مسافرت هستند که خرج زیادی را روی دست افراد می‌گذارند و صدمه دیدن آن‌ها در طول سفر، عذاب زیادی را به همراه خواهد داشت. چادرها ممکن است به وسیله‌ی اجسام ساده‌ای مانند یک شاخه‌ی درخت تیز و یا جانوران کنجکاو آسیب ببینند. سازنده‌ی چادر Nano Cure یک راه حل برای این مشکل عرضه کرده است: یک چادر به ظاهر جادویی ساخته شده از پارچه‌ای که قابلیت ترمیم خود را بعد جراحت‌های مختلف دارد.

همانطور که خبر گزاری Imperial Motion آن را به این شکل تعریف می‌کند، تکنولوژی ترمیم نانویی، یک پارچه‌ی نایلونی «تخریب ناپذیر» است که از جنس فیبرهایی با استقامت بالا می‌باشد. هنگامی که این پارچه‌های نانویی سوراخ می‌شوند، بافت‌های فیبری از هم فاصله می‌گیرند اما پیوندشان از هم شکسته نمی‌شود. کاربر با ایجاد استحکاک بر روی بافت پارچه (حتی کشیدن انگشت خود بر روی بافت پارچه)، می توان ساختمان اولیه‌ی بافت پارچه را به آن بازگرداند. این به نظر بسیار دور از واقعیت می‌آید، اما در حال حاضر پارچه‌های خود ترمیم مبحث بسیاری از تحقیق‌های علمی را به خود اختصاص داده است. با وجود دانشگاه‌هایی از قبیل Penn State که بر روی چنین پارچه‌هایی تحقیق می‌کنند این موضوع آنچنان هم خارج از واقعیت به نظر نمی‌رسد. چادر Nano Cure در چهار رنگ خاکی، اسفالتی، زیتونی و آبی ملایم عرضه خواهند شد و همچنین باید اضافه کنیم که این چادر ها ضد آب بوده و بر اساس آنچه که در کمپین حمایتی خود ذکر کرده است تا حداکثر قابلیت نگهداری از چهار نفر را درون خود دارد.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۳) Drizzo – اسکلت اتو کننده‌ی خودکار

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت دوم) - تکفارس 

اگر همه‌ی ما جمیعا در یک چیز اتفاق نظر داشته باشیم آن هم این است که همه از وقتی که صرف اتو کردن البسه‌ی خود می‌کنیم متنفریم. ما در عصری زندگی می‌کنیم که دستیار مجازیمان توانایی برقراری تماس تلفنی و یا گرفتن نوبت آرایشگاه را دارد و یا می‌توانیم پیتزای مورد علاقه‌ی خود را تنها با فشردن یک دکمه سفارش دهیم، پس با تمام این اوصاف چرا تا به حال مجبور بوده‌ایم در برابر یک صفحه فلزی ایستاده و تنها برای پاک کردن چند خط و خش ساده‌ی لباسمان ساعت‌ها با یک اتو بخار عمرمان را تلف کنیم؟ به نظر کاملا تباه می‌آید. اما اگر سازندگان Drizzo به هدف نهایی خود برسند شاید این پروسه هم به یکی از اعمال که دلمان برای انجامش تنگ می‌شود تبدیل شود و پاک کردن چروک‌ از روی لباس‌هایمان دیگر به وقت تلف کنی سابق نباشد.

Drizzo یک جالباسی خشک کننده است که برای قرار گیری درون لباستان طراحی شده است. این سازمان اسکلتی با وارد کردن یک فشار ملایم بر روی لباستان، آن را به طوری به حاشیه‌ها می‌کشد به طوری که از بروز هرگونه چروکی جلوگیری شود. مطمئنا این قابل درک است که شاید این روش به مانند روش قدیمی پاک کردن چروک‌ها از روی لباس ارضاء کننده نباشند اما حداقل فردی به این مسئله فکر کرده است و بشریت را به سمت اتوپیایی که خواستار آن است پرتاب خواهد کرد (!)، دنیایی که دیگر اتوهای آهنی جایی در آن ندارند و همه‌ی آدم‌ها از لباس‌های بدون چروکشان لذت خواهند برد.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۴) Airwirl –  یک کولر شخصی

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت دوم) - تکفارس 

اگر شما هم ساکن مناطق گرمسیر باشید پس تابستان یک معنا بیشتر برای شما نخواهد داشت، گذراندن حداکثر زمان در یک جای خنک برای جلوگیری از گرما زدگی و یا عرق‌های گاه و بیگاه که باعث کلافگی می‌شوند. اگر تا به حال امکانات سرد کننده اختراع نشده بودند حتی برخی از مکان‌ها تا به امروز دست نخورده و بکر باقی می‌ماند. یکی از این مکان‌ها که تابستان در آن غوغا می‌کند جایی نیست جز ایالت فلوریدای ایالات متحده، پس این خارج از انتظار نیست که مخترعین از این خته گرمسیر آستین‌ها را به منظور ایجاد کمپینی برای اختراع جدیدشان بالا بزنند.

مقدمه‌چینی کافیست، Airwirl یک دستگاه خنک کننده (و یا گرم کننده‌)ی شخصی است که به اندازه‌ای کوچک طراحی شده تا در جا لیوانی ماشینتان جا شود و به اندازه‌ای بزرگ است که بتواند گرما و سرمای دلخواه را به صورتتان برساند. زمانی که دمای هوا از حد تحمل خارج شود این دستگاه حتی با وجود موقتی بودن شرایط فراهم کرده‌اش همانند یک معجزه خواهد بود. این دستگاه تشکیل شده از یک پارچ و یک سرپوش می‌باشد. و با استفاده از سیستم همرفت دمایی کار خواهد کرد. تنها کافیست پارچ را از یخ (یا در صورت استفاده از ویژگی گرم کنندگی آن، یک مایع گرم) را درون پارچ بریزید. درون سرپوش این دستگاه یک فن تعبیه شده است که  فن هوای محبوس در دستگاه را از طریق منفذی از پارچ به خارج منتقل می‌کند. یک شلنگ یا خرتومی اضافه نیز برای این دستگاه طراحی شده است و در صورتی که کاربر نیاز به تمرکز بیشتر بر موضعی بودن وزش هوا داشته باشد، می‌تواند از آن استفاده کند. یک فوم نیز برای سرپوش طراحی شده است تا از اتلاف گرما یا سرمای ماده و سرایت بی مورد آن به بیرون جلوگیری کند.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۵) Duo – گسترش دهنده‌ی صفحه لپ‌تاپ

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت دوم) - تکفارس 

اگر شما تا به حال به یک لپ تاپ دست زده‌ باشید از این حقیقت اطلاع خواهید یافت که کار کردن با آن به دلیل محدودیت فضایی‌اش به شدت خسته کننده خواهد بود. مطمئنا شرایط آنقدرها هم بد نیست اما در بعضی کارهای ویرایشی و موارد دیگر  به دلیل نبود فضای کافی قابل دسترس برای نمایشگر، شما مجبور خواهید بود تا پنجره‌های مختلف را جمع کرده تا فضای زیادی را اشغال نکنند و نتیجه‌ی کار آن خواهد بود که با یک دنیا از پنجره‌های مختلف جمع شده روبرو خواهید شد و در مواقعی این شرایط غیر قابل تحمل خواهد شد. مطمئنا کار کردن با نمایشگر‌های محدود لپ تاپ‌ها به دلپذیری و راحتی کار با رایانه‌های رومیزی نخواهد بود ولی شاید راهی برای کاهش رنج‌ها وجود داشته باشد، شاید اضافه کردن اندکی فضا به حجم اصلی نمایشگر چاره‌ی کار ما باشد.

این دقیقا ایده‌ی خالق این محصول و عامل پا به دنیا گذاشتن Duo است، یک دستگاه که خالقش آن را به این گونه توصیف می‌کند، یک افزونه‌ی لپ تاپ که قابل حمل بوده و به عنوان یک صفحه‌ی نمایشگر ثانویه برای شما کار خواهد کرد، این صفحه کارآیی شما را تا ۵۰ درصد افزایش داده و به شما این اجازه را خواهد داد تا توانایی اجرای عملیات‌های مختلف را در آن واحد داشته باشید. تنها Duo را به پشت نمایشگر اصلی چسبانده و خود برای انجام کارهای مختلف در هرجایی که خواستید آماده کنید. این صفحه‌ی نمایشگر از از ابعاد ۱۲٫۵ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ پیکسلی بهره می‌برد. همچنین دیگر قطعات این نمایشگر، یک سیستم لولایی که قابلیت خم شدن را به نمایشگر می‌دهد و همچنین یک مغناطیس قوی که به راحتی صفحه را به بدنه‌ی لپ تاپ متصل می‌کند.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۶) عینک‌های واقعیت افزوده شده‌ی ترکیبی

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت دوم) - تکفارس 

این روزها واقعیت مجازی به چنان شهرتی دست یافته است که تلاش‌های برادر خود یعنی واقعیت افزوده شده (Augmented reality) را در زیر سایه‌ی خود قرار داده است. واقعیت افزوده شده، به تکنولوژی گفته می‌شود که در آن سازمان‌های مجازی در دنیای واقعی به نمایش در خواهند آمد. بله با وجود اینکه واقعیت افزوده شده شما را وارد یک دنیای رویایی نمی‌کند ولی با این حال کاربرد‌های خاص خود را در موضوعات متفاوت دارد. از این حوزه‌ها می‌توان به حوزه‌های گیم، مهندسی و حتی پزشکی اشاره کرد. در حال حاضر تنها تعداد اندکی اقدام عملی جهت تولید عینک‌های واقعیت اضافه شده رخ داده است که از بین آن‌ها می‌توان به عینک گوگل اشاره کرد اما دربیشتر حوزه‌ها این تکنولوژی همچنان همانند یک کودک خردسال می‌ماند که همچنان جای زیادی برای پیشرفت دارد. عینک‌های واقعیت افزوده شده‌ی ترکیبی، یک از جذاب‌ترین گام‌هایی است که در این تکنولوژی برداشته شده است. این عینک به شما میدانی دیدی شفاف و وسیع را ارائه خواهد داد. همچنین این عینک‌ها در مقایسه با هدست‌های واقعیت مجازی، ابعاد بسیار کوچکی دارند. این عینک با ارائه‌ی زاویه‌ی دید ۹۶ درجه‌ای به شما اجازه می‌دهد تا میدان دیدی حتی بیشتر از عینک‌های گوگل را تجربه کنید. و حتی بهتر از همه، این دستگاه با SteamVR نیز سازگار است، پس اگر به فکر استفاده از یک هدست با حجم و وزن کمتر هستید عینک‌های ترکیبی نیاز شما را برآورده خواهند کرد.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۷) FixIts – پلاستیک‌های قابل انعطاف

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت دوم) - تکفارس 

بعضی از اختراعات آنقدر پیچیده هستند که گاهی در عجب می‌مانید که اصلن چطور کار خواهند کرد. برخی دیگر به زیبایی، ساده طراحی شده‌اند همانند این محصول، FixIts. این وسیله، یک سیخ‌  پلاستیکی و کوچکی است که کاربر قادر است آن را به هر شکلی که دوست داشته باشد گرما داده و تغییرش دهد. خالق FixIts مدعی است که اگر این وسیله در آب گرم قرار بگیرد (آبی در حدود ۱۴۰ درجه‌ی فارنهایت)، نرم شده و به هر شکلی بخواهید در خواهد آمد و به هنگامی که دما آن‌ها کاهش یابد دوباره به حالت سخت سابق خود باز خواهدند گشت.

پس نهایتا FixIts به درد چه کاری می‌خورد؟ همانطور که از نام این وسیله ایده‌هایی می‌توان داشت، این ابزار با این هدف ساخته شده‌اند تا مشکلات وسایل خانه را حل کنند. در صفحه‌ی کیک استارتر این محصول مثال‌هایی از این قبیل قرار داده شده است: می‌توان FixIts را به دور کابل‌های کثیف ببندید و یا پایه‌ی یک صندلی چوبی را به وسیله‌ی آن محکم کنید. FixIt به عنوان یک ابزار از طراحی به شدت ساده‌ای برخوردار است و در عین حال کاربری‌های آن بی‌نهایت است. علاوه بر همه‌ی موارد ذکر شده این را نیز در نظر بگیرید که FixIts با توجه به استانداردهای اروپا، یک کالای قابل تجزیه محسوب می‌شود.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۹) لامپ‌های Jellyfish

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت دوم) - تکفارس 

عروس‌های دریایی این موجودات زیبا و معجزه‌مانند، سیرت زیبای این موجود طبیعت بی‌رحم آن را مخفی می‌کند. در تاندون‌های این موجود رگه‌هایی وجود دارد که در آن‌ها مواد سمی  جریان پیدا می‌کنند و در نهایت این مواد سمی به سلول‌های انتهایی بدن جاندار یعنی سلولهای گزنده منتقل می شوند. اگر شما خواستار این باشید که خانه‌ی خود را با این موجودات حیله‌گر تزیین کنید، شما در ابتدا باید یک مخزن ویژه‌ برای آن‌ها بسازید، اما اگر سیستم محافظتی آن به طور مطلوب اجراء نشود ممکن است مشکلاتی را هم برای این موجود و هم برای افرادی که در اطراف آن زندگی می‌کنند به وجود بیاورد.

طراحی به نام مکس هورگنسن (Max Jürgensen) راه حلی برای مشکل دارد، یک لامپ که ظاهر عروس دریایی را به خوبی تقلید می‌کند و حتی توانایی حرکت کردن همانند عروس دریایی را دارد. با یک دید مخاطب پسند، این لامپ همانند یک عروس دریایی است. این ربات علاوه بر داشتن یک لامپ دارای تسمه‌های حرکتی درون تاندون‌هایش است که حرکت عروس دریایی را شبیه سازی می‌کند. این ابداع هورگنسن شاید یک اختراع انقلابی نباشد اما مطمئنا چشمان هر مخاطبی که شاهد آن باشد را جذب خواهد کرد.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۸) Giiro – ربات نمایش دهنده‌ی حالت بدن

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت دوم) - تکفارس 

تصور کنید شما در نیم قرن پیش زندگی می‌کنید و شخصی به شما می‌گوید که در آینده ربات‌هایی ساخته خواهند شد که به شما دستور می‌دهند تا در زمان معینی از خواب بیدار شده به کارهای روزمره‌ی خود بپردازید و ما در خانه‌هایمان همیشه به اسپیکرهای هوشمند شخصی خود گوش می‌دهیم و احتمالا یک شرکت حیله‌گر از اطلاعات شخصی شما حتی بیشتر از نزدیکانتان می‌داند و از این دست ضد آرمان شهرهایی که در قرن بیستم طرفداران خاص خود را داشتند. هرچه که آن مردم اعتقاد داشتند، خوب یا بد در حال رخ دادن است. یکی از آخرین مثال‌هایی که در این حوزه به دنیای واقعی وارد شده است، یک ابزار قابل اتصال به الکسا (دستیار مجازی) است که به تازگی کمپین حمایتی خود را در کیک استارتر آغاز کرده است.

این ابزار به نوعی یک ربات مینیاتوری می‌باشد که به الکسا متصل شده و گاهی و بیگاه بر سر شما برای بلند شدن از جایتان نق می‌زند (!)، حتی تصورش هم جالب است که ممکن است گاهی در تنهایی خود هم چیزی باشد که شما را به خاطر تنبلی مزمت کند. این ربات Giiro نامیده شده است و بسیار شبیه آدم کوچولوها (minion)های سری انیمیشن Despicable Me می‌باشد. اما با این تفاوت که این ربات هرگاه حس کرد شما در مودی به غیر از حالت مثبت هستید به شما اخطار داده و برای تغییر حالتتان دستوراتی را به زبان می‌آورد. مخترع این ربات در صفحه‌ی کیک استارتر محصولش می‌گوید:

ربات Giiro به منظور تشخیص حالات شما، از ۶۰۰ سنسور مختلف بهره می‌برد که توانایی تشخیص ۲۵۶ حالت از وضعیت ایستادن شما را دارد  و به این ترتیب قابلیت این را دارد تا نحوه‌ی ایستادن شما را تصحیح کند.

مدیر عامل شرکت GazeLab، جویون لی (Juyoun Lee) برای وبسایت Digital Trends این چنین در مورد ربات تولیدی خود توضیح می‌دهد:

این ربات در طول زمانی که روشن است نحوه‌ی ایستادن شما را بررسی کرده و هشدارهایی را با توجه به آن آماده می‌کند. این ربات حتی قادر است نحوه توازن وزن شما را هنگام ایستادن محاسبه کند و به منظور تصحیح حالت ایستادنتان به شما پیشنهادهایی را ارائه دهد. Giiro یک ربات شخصی و مشاور حالت ایستادن شما می‌باشد. این ربات هنگامی که شما در حال کار هستید، بر روی یک میز می‌نشیند و حالت ایستادن شما را شبیه سازی می‌کند. این ربات با استفاده از ۹ حالت چهره‌ای و حرکت دادن پاها و خم کردن خود به نحوه‌ای که شما خود را خم کرده‌اید، بازخوردهایی به شما می‌دهد.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۹) Beeline Moto – یک هدایتگر متفاوت

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت دوم) - تکفارس 

 

GPS ابزار فوق‌العاده‌ای است، این وسیله به ما اجازه می‌دهد تا بدون صرف زمان و انرژی زیادی و با انتخاب نزدیک‌‌ترین مسیر به هدف مورد نظرمان برسیم. اما تمام این راحتی‌ها و ساده سازی‌ها قیمتی را در پی دارد، و آن قیمت به آن معنی خواهد بود که هرچه ما از این وسیله استفاده کنیم، بیشتر از سابق به آن وابسته خواهیم شد. در جوامع امروزی و در کلان شهر‌هایی که در هر لحظه به وسعتشان اضافه می‌شود پیدا کردن مسیری که پیش از این با GPS طی کرده‌اید، بدون استفاده از این نعمت بسیار ملال آور و در مواقعی به معنی واقعی غیر ممکن خواهد شد. ما آنچنان به رایانه برای پیدا کردن مسیر دلخواهمان، وابسته شده‌ایم که توانایی پیدا کردن مسیر را به طور کامل از دایره‌ی نیاز‌هایمان خط زده‌ایم. اما چه می‌شود اگر به شما بگوییم که داستان می‌تواند به این نقطه ختم نشود؟ چه می‌شود اگر به شما بگوییم که هدایت‌گری در حال ساخته شدن است که به شما اجازه می‌دهد به راحتی آن را ترک کرده و به طور سنتی هم توانایی مسیریابی داشته باشید.

این دقیقا ایده‌ای است که Beeline را به وجود آورده است، یک قطب نمای هوشمند که به شما در رسیدن به مقصدتان کمک خواهد کرد بدون اینکه تک تک چرخش در تقاطع‌ها و مسیرها را به شما گوشزد کند. وقتی که این وسیله‌ بر روی فرمان موتورسیکلت و یا دوچرخه نصب شود، این قطب نما مقصد مورد نظرتان را به وسیله‌ی یک پیکان نشان می‌دهد، Beeline همچنین دو حالت مختلف را برای نحوه‌ی هدایتگری خود تدارک دیده است، مورد اول، همان سبک همیشگی GPSها می باشد که هر پیچ و دورگاه را به شما گوشزد می‌کند و در حالت دوم که به راننده این اجازه را می‌دهد تا مسیر خود را با فکر خودش پیدا کرده و تنها محل قرار گیری مقصد را نشان می‌دهد. این ایده‌ی جدید شرکت سازنده در گام اول تنها برای دوچرخه سواران طراحی شده بود اما با ورود این محصول به کیک استارتر، جا برای دیگر وسایل نقلیه مانند موتور سیکلت‌ها هم باز شد. البته می‌توان حدس زد که این ایده آنچنان هم تازه نیست و در اغلب بازی‌های رایانه‌ای در سبک مسابقه‌ای حتی نسل قبل هم امتحان خود را پس داده است. پس GPSهایتان را روشن کنید و با انتخاب مسیر خود، تنها به نزدیک‌تر شدن به مسیرتان فکر کنید.(!)

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

۱۰) NILS – کابل شارژی قابل پوشش

تکنولوژی‌هایی که هنوز قادر به خرید آن‌ها نیستید (قسمت دوم) - تکفارس 

قبل از اینکه شارژرهای وایرلس به این صورت همه گیر شوند، نگه داشتن یک کابل برای شارژ تلفن هوشمندتان به یکی از ملزومات نا‌مطلوب زندگی در جامعه‌ی مدرن تبدیل شده بود. اگر هم شما همانند مولف این مقاله باشید مطمئنا در خانه‌هایتان چندین قلم کابل شارژ گوشی را جاگذاری کرده‌اید تا در زمان نیاز به نزدیک‌ترین پریز برق رجوع کنید. آیا این بهتر نبود تا از شر این همه سیم خلاص شوید و تنها یک سیم را در موقعیت‌های مختلف استفاده کنید؟ پس اگر شما هم موافق هستید NILS چیزی است که برای شما طراحی شده است. این وسیله یک کابل شارژ قابل پوشش است که وظیفه‌ی دوم آن تبدیل شدن به یک دستبند با طراحی مدرن و امروزی است.

کاملا ساده و کاربردی: یک کابل USB کوتاه، قابل ارتجاع و قابل حمل که با یک طراحی هوشمندانه و زیبا همراه شده است تا بتوان دو سر این کابل را به هم اتصال داد و آن را تبدیل به یک دستبند کرد. به منظور استفاده از آن تنها کاری که باید بکنید آن است که آن را همانند دیگر دستبندهای مشابه به دور مچ خود بپیچید و دو انتهای آن را به هم متصل کنید. سپس شما می‌توانید آن را باز کرده و برای شارژ موبایلتان از آن استفاده کنید. NILS مطمئنا اولین شرکتی نیست که با چنین ایده‌ای یک کابل دو منظوره را طراحی کرده است اما تا آنجایی که ما اطلاع داریم NILS نسبت به دیگر رقبای خود بسیار ارزان‌تر و از زیبای بسیار بیشتری برخوردار است. همچنین شما می‌توانید دیگر کالا‌های مشابه این محصول را در آمازون سفارش دهید ولی به نظر منتقدین این محصول ارزش صبر کردن و حمایت را دارد.

شما برای حمایت از این محصول می‌توانید به لینک کیک استارتر آن رجوع کنید.

 قسمت دوم این مقاله نیز در اینجا به پایان رسید. شما چه فکر می‌کنید؟ آیا این محصولات شما را به حمایت از خودشان تشویق کردند یا آن‌ها را وسایلی بی‌کاربرد یافتید؟ نظراتتان را با ما در میان بگزارید. هفته‌های آینده و با قسمت‌های بعدی این مقاله ما را همراهی کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید