حذف سابقه جست و جوی ۱۵ دقیقه اخیر به اپ اندروید گوگل اضافه شد - تکفارس 
حذف سابقه جست و جوی ۱۵ دقیقه اخیر به اپ اندروید گوگل اضافه شد - تکفارس 
حذف سابقه جست و جوی ۱۵ دقیقه اخیر به اپ اندروید گوگل اضافه شد - تکفارس 

حذف سابقه جست و جوی ۱۵ دقیقه اخیر به اپ اندروید گوگل اضافه شد

مهدی ملکی
۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - 10:12
گوگل

ظاهراً گوگل مشغول عرضه یک به‌روزرسانی برای اپلیکیشن گوگل اندروید است تا کاربران بتوانند سابقه جست و جوی ۱۵ دقیقه اخیرا خود را حذف کنند.

سردبیر ارشد سابق رسانه XDA Developers و همچنین یکی از ویرایشگران منبع همین خبر یعنی The Verge، متوجه حضور این ویژگی شده‌اند. از آن‌جایی که این ویژگی هنوز برای همه در دسترس قرار نگرفته، شاید شما هم با تاخیر آن را دریافت کنید. به این منظور، اپلیکیشن گوگل را روی گوشی اندروید خود باز کنید، بعد از ضربه زدن روی تصویر پروفایل خود، به دنبال گزینه Delete last 15 min بگردید.

گوگل اولین بار این قابلیت را در رویداد Google I/O ماه می سال گذشته میلادی معرفی کرد و در ادامه، اپلیکیشن iOS این شرکت، در ماه جولای آن را دریافت کرد. گوگل بعدتر تایید کرد که در ادامه سال ۲۰۲۱ کاربران اندروید هم می‌توانند به این ویژگی دست پیدا کنند اما به هر حال این اتفاق تا به امروز رخ نداده بود.

هنوز مشخص نیست که آیا ویژگی حذف سابقه جست و جوها در ۱۵ دقیقه اخیر به رایانه‌های رومیزی هم اضافه خواهد شد یا خیر. در رویداد می سال گذشته، گوگل تنها به پلتفرم‌های iOS و اندروید اشاره کرده بود و اکنون، گویا به وعده خود عمل کرده است.

گوگل

البته این تنها ابزار حذف سابقه جست و جوی کاربران از روی سرورهای گوگل نیست. شما می‌توانید با استفاده از سایر تنظیمات، سابقه ۳، ۱۸ یا ۳۶ ماه اخیر خود را برای همیشه حذف کنید. با این حال، این ویژگی نیز مزایای منحصر به فرد خودش را دارد و باید امیدوار بود که در آینده، برای کاربران پلتفرم‌های بیشتری در دسترس قرار گیرد.

این شرکت اخیراً به شدت مشغول معرفی و عرضه ویژگی‌ها یا رویدادهای جدید بوده است. برای مثال مدتی پیش، دومین نسخه پیش نمایش اندروید ۱۳ را برای کاربرانش منتشر کرد. گوگل بعد از این مرحله، اولین نسخه بتا اندروید ۱۳ را در ماه آوریل، دومین نسخه بتا آن را در ماه می، سومین نسخه بتا را در ماه ژوئن، چهارمین نسخه بتا را در ماه جولای و سرانجام مدتی بعد از آن نسخه نهایی را عرضه خواهد کرد.

علاوه بر این، شرکت خودروسازی مک‌لارن چند روز پیش در خبری اعلام کرد که با گوگل بر سر قراردادی چندساله به توافق رسیده است. بر اساس این قرارداد، لوگوی اندروید و گوگل کروم از این پس روی خودروهای فرمول ۱ و رالی اکستریم E و همچنین لباس و کلاه رانندگان تیم مک‌لارن به چشم خواهد خورد.

فراتر از همه این موارد، خبر تصاحب Raxium توسط این شرکت، کاربران فضای مجازی را طی روزهای گذشته به وجد آورده است. شرکت Raxium که در حوزه عینک‌های واقعیت مجازی فعال می‌کند، گفته است که نمایشگرهای میکرو LED با سایز پیکسلی ۳.۵ میکرومتر می‌سازد که بسیار کوچکتر از سایز پیکسلی نمایشگرهای معمولی OLED است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید