هدست واقعیت ترکیبی اپل بسیار قدرتمندتر از آنچه که تصور می کنیم خواهد بود - تکفارس 
هدست واقعیت ترکیبی اپل بسیار قدرتمندتر از آنچه که تصور می کنیم خواهد بود - تکفارس 
هدست واقعیت ترکیبی اپل بسیار قدرتمندتر از آنچه که تصور می کنیم خواهد بود - تکفارس 

هدست واقعیت ترکیبی اپل بسیار قدرتمندتر از آنچه که تصور می کنیم خواهد بود

افشین نوری
۲۲ دی ۱۴۰۰ - 13:40
هدست واقعیت ترکیبی اپل

اپل احتمالا در نیمه دوم ۲۰۲۲ از اولین هدست واقعیت ترکیبی خود رونمایی خواهد کرد و تاکنون شایعات زیادی درباره این دستگاه به بیرون درز پیدا کرده است.

حالا مینگ چی کو، تحلیلگر مطرح حوزه تکنولوژی، جزئیات بیشتری درباره این هدست منتشر کرده است. به گفته کو، هدست واقعیت ترکیبی اپل از همان آداپتور شارژ USB-C مک بوک پرو با قدرت ۹۶ وات بهره خواهد برد و این آداپتور برای تغذیه دو پردازنده ۵ و ۴ نانومتری هدست که توسط شرکت TSMC ساخته خواهند شد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط:

این موضوع نشان می‌دهد که هدست واقعیت ترکیبی اپل چه قدرتی بالایی خواهد داشت و توان محاسباتی آن در حد یک مک بوک و حتی بیشتر از آن خواهد بود. به گفته کو، یکی از پردازنده‌های این هدست عملکردی در حد تراشه M1 اپل خواهد داشت و پردازنده دیگر مسئول عملکرد همه سنسورهای هدست خواهد بود.

با این حساب می‌توانیم بگوییم که ما با یک دستگاه بسیار پیشرفته روبه‌رو خواهیم بود و اپل شاید آن را در تعداد محدودی عرضه بکند.

با این‌حال، کو معتقد است که نسل بعدی این هدست احتمالا با قیمت پایین‌تری عرضه خواهد شد تا همگان امکان خرید آن را داشته باشند. بد نیست بدانید که تیم کوک مدیرعامل اپل علاقه بسیار شدیدی به فناوری‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی دارد و به همین‌خاطر خواهان سرمایه‌گذاری بیشتر روی آن‌هاست.

حالا باید ببینیم که نتیجه این سرمایه‌گذاری‌ها درنهایت چه محصولاتی خواهد شد.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید