یکی از قابلیت های جالب اندروید ۱۳ فاش شد؛ پخش صدا از طریق اسپیکر خارجی - تکفارس 
یکی از قابلیت های جالب اندروید ۱۳ فاش شد؛ پخش صدا از طریق اسپیکر خارجی - تکفارس 
یکی از قابلیت های جالب اندروید ۱۳ فاش شد؛ پخش صدا از طریق اسپیکر خارجی - تکفارس 

یکی از قابلیت های جالب اندروید ۱۳ فاش شد؛ پخش صدا از طریق اسپیکر خارجی

افشین نوری
۲۲ دی ۱۴۰۰ - 08:52
اندروید ۱۳

گوگل مدتی است که تست‌های داخلی اندروید ۱۳ را شروع کرده است و حالا شواهد نشان می‌دهند که این شرکت یک قابلیت “Click to transfer” برای پخش مدیا به اندروید ۱۳ اضافه کرده است. این قابلیت باعث خواهد شد تا دستگاه اندروید ۱۳ بتواند مدیا را مستقیما از اسپیکری که در مجاورت آن قرار دارد پخش بکند. به این ترتیب، هروقت کاربر دستگاه اندروید ۱۳ خود را نزدیک یک اسپیکر خارجی قرار بدهد، نوتیفیکیشنی به او نشان داده خواهد شد که امکان پخش مدیا از طریق این اسپیکر را به او پیشنهاد خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که ارتباط صوتی این قابلیت با اسپیکر از طریق وایرلس و NFC خواهد بود یا از طریق UWB. در ضمن، این قابلیت ممکن است از پروتکل گوگل کست نیز پشتیبانی بکند. بد نیست بدانید که آیفون نیز قابلیت مشابهی به نام Airdrop دارد که از طریق اتصال UWB می‌تواند مدیا را به‌طور مستقیم از هوم پادهای نزدیک گوشی پخش بکند. برخی گوشی‌های اندرویدی چینی نیز دارای چنین قابلیتی هستند.

اندروید ۱۳

همانطور که گفته شد اندروید ۱۳ فعلا در مرحله تست‌های داخلی است و هنوز به مرحله بتا نرسیده است؛ با این‌حال، تاکنون برخی قابلیت‌های این سیستم عامل در فضای وب فاش شده است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. یکی از این قابلیت‌ها احتمالا Application Language نام خواهد داشت که کمک خواهد کرد تا هر اپلیکیشنی با یک زبان متفاوت اجرا بشود.

مطالب مرتبط:

قابلیت دیگر، امکان تغییر ظاهر ساعت صفحه لاک به دو حالت متفاوت کامپکت و دو خطی خواهد بود. با وجود این، به نظر می‌رسد که ظاهر کلی اندروید ۱۳ تفاوت چندانی با اندروید ۱۲ نخواهد داشت. البته باید توجه داشت که ما فعلا درباره اولین بیلد اندروید ۱۳ صحبت می‌کنیم و بیلدهای بعدی آن ممکن است تغییرات زیادی به خود ببینند.

اندروید ۱۳

گوگل همچنین جزئیاتی درباره نسخه Go اندروید ۱۲ منتشر کرده است و گفته است که این نسخه سرعت بالاتر و مصرف انرژی کمتری خواهد داشت و همچنین شامل ابزارهای حریم خصوصی جدیدتری خواهد بود. این نسخه‌ی سبک اندروید ۱۲ همچنین افکت‌های انیمیشنی جدیدی را از طریق SplashScreen API در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد داد.

اندروید ۱۳

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که اندروید ۱۳ دارای چه قابلیت‌های جدیدی خواهد بود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید