پتنت جدید شیائومی به یک حسگر اثرانگشت تمام صفحه اشاره دارد - تکفارس 
پتنت جدید شیائومی به یک حسگر اثرانگشت تمام صفحه اشاره دارد - تکفارس 
پتنت جدید شیائومی به یک حسگر اثرانگشت تمام صفحه اشاره دارد - تکفارس 

پتنت جدید شیائومی به یک حسگر اثرانگشت تمام صفحه اشاره دارد

افشین نوری
۱۸ دی ۱۴۰۰ - 11:17
حسگر اثرانگشت تمام صفحه

این‌روزها سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر رواج بیشتری در بین گوشی‌های هوشمند پیدا کرده است و حتی هندست‌های اقتصادی نیز کم‌کم مجهز به آن می‌شوند.

اما این فناوری روزبه‌روز در حال پیشرفت است و شرکتی مثل شیائومی اخیرا پتنتی به ثبت رسانده است که اشاره به یک نوع جدید و پیشرفته‌تری از این سنسور دارد. این پتنت با عنوان «حسگر اثرانگشت تمام صفحه» به ثبت رسیده است.

ویژگی اصلی سنسور اثرانگشت تمام صفحه این خواهد بود که شما دیگر نگران محل قرارگیری انگشت‌تان روی نمایشگر گوشی نخواهید بود و با لمس هر قسمت نمایشگر قادر به باز کردن قفل گوشی‌تان خواهید بود. اما مشکل اینجاست که توسعه این فناوری، بسیار پیچیده است و به این راحتی‌ها نیست.

مطالب مرتبط:

اساس و پایه سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر را فناوری انتقال‌گرهای نور فروسرخ LED تسکیل می‌دهد. این انتقال‌گرهای نور، درست در زیر صفحه لمسی نمایشگر قرار می‌گیرند و وظیفه آن‌ها انتقال نور به داخل پوست انگشت است و سپس نور برگشتی از پوست توسط لایه‌ای از رسیورهای نور فروسرخ دریافت می‌شوند. این رسیورها بین صفحه لمسی نمایشگر و انتقال‌گرها قرار دارند و در زیر همه این‌ها خود نمایشگر امولد (AMOLED) قرار خواهد داشت.

شیائومی

به نظر می‌رسد این فناوری نوع دیگری از سنسور اثرانگشت اپتیکی باشد که اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما مسئله مهم‌تر هزینه ساخت این حسگر است. ضمنا نوع اولتراسونیک این سنسورها عملکرد سریع‌تر و امن‌تری نسبت به نوع اپتیکی دارند و شرکتی مثل سامسونگ هم‌اکنون از این فناوری در گوشی‌های خود بهره برده است و شاید در آینده نیز بخواهد که آن را به‌صورت تمام صفحه ارائه بکند.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که شیائومی چه ایده‌هایی در سر دارد.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید