Nexus 6 از پردازنده ای ارزان و ۶۴ بیتی استفاده خواهد کرد - تکفارس 
Nexus 6 از پردازنده ای ارزان و ۶۴ بیتی استفاده خواهد کرد - تکفارس 

Nexus 6 از پردازنده ای ارزان و ۶۴ بیتی استفاده خواهد کرد

alierna
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - 00:34
Nexus 6 از پردازنده ای ارزان و ۶۴ بیتی استفاده خواهد کرد - تکفارس 

با توجه به خبرهای رسیده، گوگل در حال به سیم آخر زدن است. این شرکت در نظر دارد که Nexus 6 را با قیمتی زیر ۱۰۰ دلار عرضه کند.

قسمتی از پایین آمدن قیمت نهایی این محصول می تواند به دلیل استفاده از پردازنده های مدیاتک باشد. به نظر می رسد که مدل پردازنده ی این تبلت قابل حدس باشد.

طبق خبری که از طریق خبرگزاری Economic News کشور تایوان رسیده است،چیپ پردازنده ی MediaTek ای که برای این تبلت استفاده خواهد شد، مدل چهار هسته ای MT6732 با معماری ۶۴ بیت خواهد بود. این پردازنده کلاک ۱.۵ گیگاهرتزی دارد. مدل دیگری که ممکن است در نکسوس ۶ استفاده شود پردازنده ی هشت هسته ای MT6752 از شرکت مدیاتک است که کلاکی ۲ گیگاهرتزی دارد. هر دو این پردازنده ها از پردازنده ی گرافیکی قدرتمند Mali-T760 استفاده می کنند و قابلیت پشتیبانی از شبکه های LTE را دارند. نکته ی مهم در مورد این پردازنده های ۶۴ بیتی بودن آنها و استفاده ی آنها از معماری جدید ARMv8 است.

پردازنده های شرکت تایوانی مدیاتک به عنوان پردازنده هایی ارزان و با کارایی متوسط شناخته می شوند. اما به نظر می رسد که این معادله در حال برهم خوردن است. ممکن است که قدرت این پردازنده ها به اندازه ی Snapdragon 801 نباشد، اما با قیمتی کمتر از ۱۰۰ دلار نباید انتظارهای بی مورد داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.