افشای همکاری واتساپ و آی مسیج با اف بی آی - تکفارس 
افشای همکاری واتساپ و آی مسیج با اف بی آی - تکفارس 
افشای همکاری واتساپ و آی مسیج با اف بی آی - تکفارس 

افشای همکاری واتساپ و آی مسیج با اف بی آی

افشین نوری
۱۲ آذر ۱۴۰۰ - 15:21
واتساپ

این روزها اکثر کاربران اینترنت حداقل در یک شبکه اجتماعی حضور داریم. علاوه بر این‌ها، یک سری اپلیکیشن‌های پیام رسانی هم وجود دارند که برخی از مهم‌ترین اطلاعات شخصی ما را در خود نگه می‌دارند.

طبق اسنادی که به‌تازگی فاش شده است، دو اپلیکیشن واتساپ و آی مسیج برخی از این اطلاعات کاربران خود را با اف بی آی (FBI) به اشتراک گذاشته‌اند.

مطالب مرتبط:

براساس این گزارش که وب‌سایت رولینگ استون آن را منتشر کرده است، واتساپ و همچنین آی مسیج اپل اطلاعات محرمانه کاربران خود را در در اختیار اف بی آی قرار داده‌اند.

اف بی آی

البته طبق این گزارش، درخواست‌های اف اب آی از واتساپ و آی مسیج قانونی بوده است و این دو اپلیکیشن اطلاعات محدودی را در اختیار آن قرار داده‌اند. اما مساله اینجاست که پلتفرم‌هایی مانند سیگنال، تلگرام، وایبر، وی چت، Wickr و Threema هیچ اطلاعاتی از کاربران خود در اختیار اف بی آی قرار نداده‌اند.

ظاهرا براساس اطلاعاتی که واتساپ و آی مسیج در اختیار اف بی آی قرار می‌دادند، این سازمان می‌توانسته مبدا و مقصد ارسال پیام‌ها را شناسایی کند. موضوع بدتر در مورد آی مسیج این است که اگر شما از پیام‌های خود روی آی‌کلود بک‌آپ می‌گرفتید، اف بی آی می‌توانسته به آن پیام‌ها هم دسترسی داشته باشد.

همه این اتفاقات در حالی می‌افتد که فیس بوک و اپل بارها درباره محافظت از اطلاعات شخصی کاربران خود اطمینان داده‌اند و همیشه دم از حریم خصوصی زده‌اند.

نظر شما درباره این اقدام واتساپ و آی مسیج چیست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید