اپل ظاهراً در حال کار روی تراشه M1 مکس دئو است - تکفارس 
اپل ظاهراً در حال کار روی تراشه M1 مکس دئو است - تکفارس 
اپل ظاهراً در حال کار روی تراشه M1 مکس دئو است - تکفارس 

اپل ظاهراً در حال کار روی تراشه M1 مکس دئو است

افشین نوری
۴ آذر ۱۴۰۰ - 10:05
تراشه M1 مکس

اپل به‌تازگی تراشه‌های M1 پرو و M1 مکس را لپ تاپ‌های سری مک بوک پرو معرفی کرد و حالا شنیده می‌شود که این شرکت در حال کار روی یک تراشه جدید با ترکیبی از قابلیت‌های دو تراشه M1 مکس است.

طبق برخی گزارش‌ها، اپل احتمالا تا پایان سال آینده میلادی از وابستگی به قطعات اینتل رها خواهد شد و همین‌حالا نیز لپ‌ تاپ‌های مک بوم ایر، مک پرو ۱۳ اینچی، مک مینی و آی‌مک ۲۴ اینچی از تراشه M1 اپل بهره می‌برند. اخیرا هم لپ تاپ‌های مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی را مجهز به پردازنده‌های M1 پرو و M1 مکس‌کرده است. در حال حاضر فقط آی‌مک ۲۷ اینچی و ورک‌استیشن‌های مک پرو از تراشه‌های اینتل استفاده می‌کنند.

مطالب مرتبط:

با این‌حال، به نظر می‌رسد سال آینده شاهد تغییرات دیگری نیز خواهیم بود. مارک گورمان، یکی از افشاگران محصولات اپل، گفته است که اپل قصد دارد سال آینده مک پرو جدید خود را مجهز به تراشه M1 مکس دئو (M1 Max Duo) که ترکیبی از دو تراشه M1 مکس خواهد بود بکند. به این ترتیب، ما شاهد تراشه‌ای با ۲۰ هسته پردازشی و ۶۴ هسته گرافیکی روی این دستگاه خواهیم بود که در کنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه رم عمل خواهد کرد.

هکتور مارتین یکی دیگر از افشاگران مطرح حوزه تکتولوژی نیز این موضوع را تائید کرده و گفته است که به شواهدی در درایورهای مک‌اواس دست یافته که ادعای گورمان را تائید می‌کنند. البته گورمان فقط در رابطه مک پرو صحبت کرده و اشاره‌ای به آی‌مک ۲۷ اینچی نکرده است؛ بنابراین این دستگاه ممکن است سال آینده همچنان از یک تراشه اینتل استفاده بکند.

اپل احتمالا برای سال ۲۰۲۳ یک تراشه جدید به نام M2 نیز طراحی خواهد کرد که مشخصات و معماری آن هنوز معلوم نیست.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید