ایلان ماسک با گوش کردن موسیقی در محل کار مشکلی ندارد - تکفارس 
ایلان ماسک با گوش کردن موسیقی در محل کار مشکلی ندارد - تکفارس 
ایلان ماسک با گوش کردن موسیقی در محل کار مشکلی ندارد - تکفارس 

ایلان ماسک با گوش کردن موسیقی در محل کار مشکلی ندارد

امیرحسین ندایی
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - 20:22
ایلان ماسک

مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک، که برای مکالمات مداومش در شبکه‌های اجتماعی و به خصوص توییتر شناخته می‌شود، ایمیل‌هایی نیز برای تمامی کارکنانش در شرکت اتومبیل‌های الکتریکی خودش، تسلا، می‌فرستد.

CNBC به دو عدد از ایمیل‌هایی که ماسک به کارکنان‌اش در تسلا و در هفته اول اکتبر فرستاده است، دسترسی یافته است. در ایمیل اول ایلان گفته است که گوش کردن به موسیقی با یک ایرباد در گوش مشکلی ندارد، ولی گوش دیگر برای موارد امنیتی در محل کار خالی باشد. ایمیل دوم که کمی هم خشن بود، به کارکنان یادآوری می‌کند که تنها سه گزینه وقتی که ماسک دستورات را می‌فرستد وجود دارد: توضیح داده شود که چرا وی اشتباه می‌کند، درخواست توصیح بیشتر شود، یا دستورات را اجرا شوند.

در همین حین تسلا دکمه بتای کامل رانندگی خودکار را عرضه کرده است، که به مالکان خودروهای تسلا این امکان را می‌دهد که برای برنامه کمک راننده این شرکت ثبت نام، و آن را در مسیرها آزمایش کنند. این شرکت روز ۴ اکتبر در دادگاه فدرال سن فرانسیسکو شکست سنگینی خورد، دلیل دادگاهی شدن این شرکت هم این بود که یکی از کارمندان قبلی آن، اوون دیاز، بعد از تحمل یک محیط کار نژادپرستانه در شرکت تسلا در فرمونت کالیفرنیا، درخواست غرامت ۱۳۷ میلیون دلاری کرده بود.

مطالب مرتبط:

ایمیل‌های دیگری هم بودند که ماسک فرستاده بود، که شامل سخنان انگیزشی برای کارکنان در حال کار در کارخانه جدید در برلین، و یک آنالیز راجع به قیمت سهام این شرکت، که پیش‌بینی می‌کرد ارزش هر سهم این شرکت تا ۳۰۰۰ دلار هم می‌تواند بالا برود، البته اگر این شرکت خوب عمل کند.

ایمیل هایی که ماسک ۳ و ۴ اکتبر فرستاده عبارتند از:

از طرف ایلان ماسک

به تمامی کارکنان

فقط می‌خواستم بگم که من از گوش کردن به موسیقی در کارخانه، و هر چیز کوچک دیگری که کار را لذت بخش‌تر بکند، کاملا پشتیبانی می‌کنم. یکی از همکاران برای من یک پیام فرستاد و در آن از من پرسیده بود که آیا می‌تواند با یک ایرباد آهنگ گوش کند و با گوش دیگر که خالی است حواسش به موارد امنیتی باشد.

این از جانب من مشکلی ندارد. همچنین موسیقی به صورت فراگیر و از طریق اسپیکر هم از نظر من عالی است، تا زمانی که توافقی منطقی بین شما و همکارانتان برقرار باشد. اگر موارد دیگری هستند که فکر می‌کند می‌تواند به بهبود روزتان کمک کند، لطفا من را در جریان بگذارید. برای من خیلی مهم است که شما مشتاق آمدن به محل کارتان باشید!

ایمیل دومی هم به همه یادآوری کرد که رئیس کیست:

از طرف ایلان ماسک

به همه کارکنان

اگر ایمیلی از طرف من با دستورات واضح و صریح فرستاده شد، مدیران تنها اجازه انجام سه کار را دارند:

۱- برای توضیح اینکه چرا من اشتباه می‌کنم، دوباره به من ایمیل بزنید، برخی اوقات، اشتباه کاملا از طرف من است.

۲- اگر چیزی که من گفتم غیرشفاف و درک آن سخت بود، برای توضیحات بیشتر به من ایمیل بزنید.

۳- دستورات را اجرا کنید

اگر هیچ کدام از موارد بالا انجام نشوند، از مدیر مربوطه خواسته می‌شود که بلافاصله استفعا کند.

با تشکر

ایلان ماسک

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید