ایلان ماسک ۵ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت - تکفارس 
ایلان ماسک ۵ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت - تکفارس 

ایلان ماسک ۵ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت

افشین نوری
۲۰ آبان ۱۴۰۰ - 11:52
ایلان ماسک

طبق اسنادی که امروز منتشر شده است، ایلان ماسک ۵ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخته است. براساس این اسناد، ماسک حدود ۴.۶ میلیون سهم از سهام شرکت تسلا را اواخر روز چهارشنبه فروخته است و به نظر می‌رسد به وعده خود مبنی بر فروش بخشی از سهام این شرکت عمل کرده است.

مطالب مرتبط:

ایلان ماسک در روزهای گذشته با راه‌اندازی یک نطرسنجی در توییتر خود از کاربران پرسیده بود آیا موافق فروش بخشی از سهام تسلا توسط او هستند یا نه، و اکثریت کاربران نیز جواب مثبت به این سوال داده بودد. از طرف دیگر، ماسک مجبور است برای پرداخت مالیات بخشی از سهام خود را که در سال ۲۰۱۲ به ارزش ۶.۲۴ دلار به ازای هر سهم به او تعلق گرفته بود بفروشد.

البته برخی اسناد نشان می‌دهند که ماسک از مدت‌های قبل قصد فروش بخشی از سهام تسلا را داشته است و کل قضیه نظرسنجی توییتر یک شوی کامل بوده است که برای موجه جلوه دادن خودش به راه انداخته است. بنابراین خبر فروش ۵ میلیارد دلار از سهام تسلا توسط او، کاملاً برنامه‌ریزی‌شده بوده است. ضمن اینکه خود او در ماه سپتامبر امسال گفته بود که تاریخ انقضای سهم‌های تعلق گرفته به او در ماه آگوست ۲۰۲۲ به پایان خواهد رسید و احتمالاً آن‌ها را بفروشد.

منبع: Techcrunch

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.