ایلان ماسک می‌خواهد ۶ میلیارد دلار از سهام تسلا را برای حل مشکل جهانی گرسنگی بفروشد - تکفارس 
ایلان ماسک می‌خواهد ۶ میلیارد دلار از سهام تسلا را برای حل مشکل جهانی گرسنگی بفروشد - تکفارس 

ایلان ماسک می‌خواهد ۶ میلیارد دلار از سهام تسلا را برای حل مشکل جهانی گرسنگی بفروشد

افشین نوری
۱۰ آبان ۱۴۰۰ - 14:56
ایلان ماسک می‌خواهد ۶ میلیارد دلار از سهام تسلا را برای حل مشکل جهانی گرسنگی بفروشد - تکفارس 

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا هفته پیش گفته بود که اگر می‌توانست ۵۰ میلیارد دلاری که مجبور است بابت مالیات به دولت آمریکا بپردازد صرف پروژه سفر به مریخ بکند بهتر می‌شد. حالا این مرد ثروتمند که ارزش دارایی‌اش حدود ۳۱۰ میلیارد دلار برآورده شده است با انتشار توییتی گفته است که حاضر است به برنامه غذایی سازمان ملل (WTF) کمک مالی بکند.

ماسک در توییت خود گفته است که او حاضر است با فروش سهام تسلا ۶ میلیارد دلار برای مبارز با گرسنگی در دنیا خرج کن به‌ شرط آنکه برنامه غذایی سازمان ملل دقیقا توضیح دهد که این ۶ میلیارد دلار را دقیقا چگونه صرف خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

ماسک این توییت را در واکنش به یک خبر سی‌ان‌ان زده که به نقل از دیوید بیسلی رئیس برنامه غذایی سازمان ملل گفته بود که ۲ درصد از ثروت ایلان ماسک می‌تواند مشکل جهانی گرسنگی را حل کند.

برنامه غذایی سازمان ملل سال گذشته حدود ۸.۴ میلیارد دلار کمک مالی برای بهبود وضعیت غذایی افراد فقیر جمع‌آوری کرده بود و سوال اینجاست که آیا این مقدار پول نتوانسته مسکل گرسنگی را در دنیا حل کند؟
بعد از توییت ماسک، بیسلی بلافاصله با انتشار توییتی تیتر خبر سی‌ان‌ان را نادرست خواند و گفت که ۶ میلیارد دلار مشکل جهانی گرسنگی را حل نخواهد کرد بلکه او و سازمان متبوع‌اش این ۶ میلیارد دلار را برای کمک به ۴۲ میلیون نفری که هم‌اکنون به‌خاطر مشکل گرسنگی در حال مرگ هستند درخواست کرده‌اند.

بیسلی در مصاحبه خود با سی‌ا‌ن‌ان گفته بود که اگر مشکل گرسنگی در جهان به‌طور ریشه‌ای حل نشود آن‌ها باز هم مجبور خواهند بود که اعلام درخواست کمک مالی بکنند. بیسلی سال گذشته بعد از آنکه برنامه غذایی سازمان ملل برنده جایزه صلح نوبل برای تلاش‌هایش در مبارزه با گرسنگی در جریان شیوع ویروس کرونا شد، از میلیاردرهای دنیا خواست تا ۵ میلیارد دلار به این سازمان کنند. به گفته این سازمان، تعداد افرادی که از گرسنگی رنج می‌کشند در جریان شیوع بیماری کرونا دو برابر شده است.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا ایلان ماسک به حرف خود عمل می‌کند؟ نظر شما درباره مشکل گرسنگی جهانی چیست؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

منبع: Fortune

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.