اینترنت استارلینک در کشور چین عرضه نخواهد شد - تکفارس
اینترنت استارلینک در کشور چین عرضه نخواهد شد - تکفارس
اینترنت استارلینک در کشور چین عرضه نخواهد شد - تکفارس

اینترنت استارلینک در کشور چین عرضه نخواهد شد

مهدی حلوائی
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - 17:28
استارلینک

تسلا ساعاتی پیش اعلام کرد که برای پیروی از قوانین کشور چین قصد ندارد تا خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در این کشور ارائه دهد. از این رو تمام ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی و دیگر خدمات این شرکت کماکان از شبکه‌های مخابراتی چینی استفاده خواهند کرد. سخنگوی شرکت تسلا در کشور چین همچنین اعلام کرد که تمام خودروهای مدل ۳ و مدل Y تسلا که در کشور چین تولید و عرضه می‌شوند، با پیروی از قوانین این کشور به فروش خواهند رسید.

اسپیس ایکس قصد دارد تا با ارسال چندین ماهواره‌ی کوچک به مدار پایینی زمین، اینترنتی با کمترین میزان تاخیر را در دسترس قرار دهد. اینترنت ماهواره‌ای استارلینک تا به حال به‌صورت آزمایشی در چند کشور ارائه شده است. این اینترنت به‌لطف استفاده از ماهواره‌های مجهز به لیزر نیازی به ایستگاه‌های مخابراتی زمینی ندارد. در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰ ماهواره‌ی استارلینک در مدار پایینی زمین قرار گرفته و اسپیس ایکس در نظر دارد تا این تعداد را در آینده افزایش دهد.

نظر شما در مورد اینترنت ماهواره‌ای استارلینک چیست؟ به‌نظر شما آیا اینترنت‌های ماهواره‌ای می‌تواند جایگزین اینترنت‌ فعلی شوند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید