مقایسه سامسونگ گلکسی واچ 4 با اپل واچ 6 - تکفارس  
مقایسه سامسونگ گلکسی واچ 4 با اپل واچ 6 - تکفارس  
مقایسه سامسونگ گلکسی واچ 4 با اپل واچ 6 - تکفارس  

مقایسه سامسونگ گلکسی واچ ۴ با اپل واچ ۶؛ کدام را باید خرید؟

خشایار جهانی
۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - 09:00
مقایسه سامسونگ گلکسی واچ ۴ با اپل واچ ۶

سامسونگ در تاریخ ۱۱ آگوست در رویداد گلکسی آنپکد از ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴ با قیمت ۲۴۹ دلار رونمایی کرد. این ساعت دارای حسگرهای متعدد و پردازنده ۵ نانومتری و سیستم‌عامل ساخت گوگل است. با دانستن این‌که این ساعت هوشمند دارای سیستم‌عامل اندروید بوده و توجه به ویژگی‌های متفاوت آن، مقایسه گلکسی واچ ۴ با اپل واچ ۶ یک ضرورت است. در این مقاله به بررسی و مقایسه این دو ساعت هوشمند خواهیم پرداخت.

طراحی

Apple Watch 6 VS Galaxy Watch 4

این‌که وسیله‌ای را به مچ خود می‌بندید صرفاً به این دلیل نیست که از کارایی آن استفاده کنید، بلکه شکل و زیبایی آن نیز اهمیت خواهد داشت، زیرا هر چیز پوشیدنی مخصوصاً این گجت، زیر پرچم مد و فشن قرار خواهد گرفت. گلکسی واچ ۴ بیشتر شبیه به یک ساعت معمولی با صفحه‌ای دایره‌ای است، اما هنوز هم می‌توان طراحی اسپرت را به آن نسبت داد. از طرفی، اپل واچ ۶ دارای بدنه‌ای مدور است.

برای علاقه‌مندان به گلکسی واچ ۴ دو سایز کیف ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری آلومینیومی موجود است. از نظر طراحی، ساعت سامسونگ دارای حاشیه و دو دگمه است که از طریق آن می‌توان میان منوهای موجود برای انجام فعالیت‌های متفاوت به جستجو پرداخت.

کاربران اپل واچ ۶ نیز می‌توانند دو کیس ۴۰ یا ۴۴ میلی‌متری انتخاب کنند، لازم به ذکر است که به دلیل محبوبیت، تنوع محصولات جانبی مانند بند ساعت اپل واچ بسیار زیاد است. در یک طرف،قاب اپل واچ، دستگیره چرخان وجود دارد که اپل آن را «تاچ دیجیتال» می‌نامد و در طرف دیگر ساعت بلندگو قرار گرفته است. پشت ساعت که از سرامیک ساخته شده است دارای حسگرهای کنترل ضربان قلب و سنجش اکسیژن خون است.

مشخصات فیزیکی و باتری

Apple Watch 6 VS Galaxy Watch 4

برای مدیریت اعلان‌ها و برنامه‌ها فقط لازم است ساعت هوشمند را به گوشی خود وصل کنید. اپل واچ دارای S6 SiP بوده، درحالی‌که گلکسی واچ ۴ دارای پردازنده ۵ نانومتری است. از نظر ظرفیت، اپل واچ دارای ظرفیت ۳۲ گیگابایتی است که حدود ۲۵ گیگابایت از حجم آن قابل استفاده است. از طرف دیگر گلکسی واچ ۴ دارای ظرفیت ۱۶ گیگابایتی است که حدود ۱۰ گیگابایت فضای ذخیره دارد.

در بخش باتری، می‌توان از اپل واچ ۶ در حالت معمولی تا ۲۴ ساعت بدون نیاز به شارژ استفاده کرد، درحالی‌که این عدد برای گلکسی واچ ۴ سامسونگ به ۴۰ ساعت می‌رسد. به‌علاوه برای شارژ اپل واچ ۶ نیاز به پد شارژ مخصوص دارید، اما گلکسی واچ ۴ سامسونگ با هر شارژر Qi-Enabled شارژ خواهد شد. همچنین می‌توان برای شارژ ساعت از شارژ معکوس گوشی‌های جدید استفاده کرد.

مطالب مرتبط:

تجربه نشان داده است که برای بیشتر شدن و بهبود عمر باتری، اپل عملکرد ساعت اپل واچ ۶ را پایین آورده است و از طرفی با توجه به سابقه سامسونگ، می‌توان ادعا کرد که در درازمدت کیفیت بالا و یکپارچگی با سیستم‌عامل سامسونگ را شاهد خواهیم بود.

ویژگی‌های سلامتی

Apple Watch 6 VS Galaxy Watch 4

اکنون به سراغ قسمت مهمی از ویژگی این نوع ساعت‌های هوشمند برویم، حسگرهای مرتبط با ورزش و سلامت. سامسونگ امسال تعداد زیادی از حسگرهای متفاوت را در ساعت خود قرار داد. یکی از آن‌ها حسگر BioActive است که می‌تواند سه معیار را اندازه‌گیری کند: ضربان قلب نوری با حسگر PPG، ضربان قلب الکتریکی از طریق نوار قلب و تجزیه و تحلیل آمپیدانس بیوالکتریک با بخش مجزا. به‌علاوه، حسگر سنجش ترکیب یا توده بدن را نیز در ساعت جدید خود قرار داد. این یعنی گلکسی واچ ۴ می‌تواند ماهیچه‌ها، توده چربی، BMI، سطح آب بدن و میزان متابولیسم بدن را بسنجد. سامسونگ می‌گوید این حسگرها تا ۲۴۰۰ نقطه اطلاعاتی را ضبط کرده و نتایج تا ۹۸ درصد دقیق می‌باشد.

در بخش دیگر ماجرا، در قسمت پشتی اپل واچ ۶، حسگرهای قلب و سنجش اکسیژن قراردارند که فقط می‌توانند اطلاعات مربوط به ضربان قلب و میزان اکسیژن خون را ارائه دهند. البته این پایان کار نبوده و این ساعت قابلیت اعلان شرایط حال و اجرای تست ECG، مخصوصاً هنگامی‌که ضربان قلب‌تان نامنظم است را دارد و در بسیاری از کشورها این سنجش کاملاً تایید شده و استفاده می‌شود، اما تمامی این امکانات در گلکسی واچ ۳ نیز حتی وجود دارد و در نسخه ۴ این ساعت نیز بهبود یافته است، پس برای پیشرفت در امکانات و ویژگی‌های اپل واچ باید منتظر سری ۷ آن باشیم.

کدام را انتخاب می‌کنید؟ اپل واچ ۶ یا گلکسی واچ ۴؟

Apple Watch 6 VS Galaxy Watch 4

اکنون به سوال اصلی می‌رسیم. باید کدام را انتخاب کرد؟ خب، جواب ساده این است که اگر آیفون دارید به سراغ اپل واچ بروید، زیرا اکوسیستم اپل هماهنگی بیشتری با یکدیگر دارد. همچنین گلکسی واچ از کاربران آیفون پشتیبانی نخواهد کرد. از طرفی اگر طرفدار اندروید هستید و گوشی اندرویدی دارید، سیستم‌عامل WearOS سامسونگ نسخه‌ای مناسب برای گوشی اندرویدی شماست و شاید گلکسی واچ ۴ ساعتی بوده باشد که بسیاری از کاربران سال‌ها منتظر آن بودند.

اینستاگرام تکفارس

تلگرام تکفارس

منبع: pocketnow.com

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید