اپل واچ سری ۶ محبوب‌ترین ساعت هوشمند جهان - تکفارس 
اپل واچ سری ۶ محبوب‌ترین ساعت هوشمند جهان - تکفارس 

اپل واچ سری ۶ محبوب‌ترین ساعت هوشمند جهان

مجتبی بوالحسنی
۷ شهریور ۱۴۰۰ - 18:34
اپل واچ ۶

برطبق نتایج اعلام شده توسط شرکت تحقیقاتی استراتژی آنالیتیکز، اپل واچ سری ۶، محبوب‌ترین ساعت هوشمند جهان است.

به لطف معرفی اپل واچ سری ۶ و بازگشت آمار عرضه‌ی محصولات اپل به قبل از دوران همه‌گیری کرونا، این شرکت موفق شد در سه ماهه‌ی دوم ۲۰۲۱ بر بازار ساعت‌های‌ هوشمند تسلط یابد.

مطالب مرتبط:

بر اساس اعلام استراتژی آنالیتیکز، اپل موفق شده تا پایان ماه ژوئن ۹.۵ میلیون واحد ساعت هوشمند به بازار عرضه کند. این آمار نشان از رشد ۴۶ درصدی نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه قبل دارد.

این غول فناوری هم‌اکنون ۵۲.۵ درصد از سهم کل بازار مورد بحث را در اختیار دارد که نسبت به سال ۲۰۲۰ کمی کاهش داشته است. باید اشاره کنیم سهم کوپرتینویی‌ها در سال گذشته ۵۲.۸ درصد بوده است.

نیل موستون، مدیر اجرایی شرکت تحقیقانی استراتژی آنالیتیکز در این رابطه می‌گوید:

اپل هنوز نیمی از بازار را در اختیار دارد و فاصله‌ی زیاد خود را با رقبا حفظ کرده است. امروز اپل واچ سری ۶ با اختلاف زیاد نسبت به سایر محصولات، محبوب‌ترین ساعت‌هوشمند جهان است. از دلایل کسب این جایگاه می‌توان به طراحی زیبا و قابلیت‌های کاربری مناسب روی نمایشگر کوچک و همچنین اپلیکیشن‌های زیادی که برای ورزش‌کاران و حوزه‌ی سلامت در دسترس کاربران قرار داده اشاره کرد که البته تعداد این اپلیکیشن‌ها همچنان در حال افزایش است.

فروش سامسونگ در سه‌ ماهه‌ی دوم سال میلادی جاری ۵۴ درصد رشد کرده و این کمپانی موفق شده در بازه‌ی زمانی اشاره شده، دو میلیون واحد ساعت هوشند به بازار عرضه کند.

سهم سامسونگ از بازار ساعت‌های هوشمند درحال حاضر ۱۱ درصد است که نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه سال گذشته ۱۰.۶ درصد رشد داشته است.

گارمین پس از اپل و سامسونگ با فروش ۱.۵ میلیون واحد در سه‌ ماهه‌ی دوم ۲۰۲۱ در جایگاه سوم لیست قرار گرفته و ۸.۳ درصد از سهم بازار ساعت‌های هوشمند را در اختیار دارد. لازم به ذکر است که سهم گارمین در بازه‌ی زمانی مشابه سال قبل ۹.۸ درصد بوده و این یعنی تسلط این برند بر بازار مورد بحث اندکی کاهش یافته است.

سایر شرکت‌های فعال در بازار ساعت‌های هوشمند از جمله شیائومی، اوپو و فیت‌بیت نیز در مجموع ۵.۱ میلیون واحد ساعت هوشمند به بازار عرضه‌ کرده‌اند و سهم این کمپانی‌ها در کل ۲۸.۲ درصد است که نسبت به آمار ۲۶.۸ درصدی سال قبل مقداری رشد کرده است.

پس از رکود نسبی بازار که با فراگیر شدن کرونا در جهان رخ داد، حال شاهد رشد عرضه‌ی محصولات بیشتری در بازار ساعت‌های هوشمند هستیم. سرعت عرضه‌ی این محصولات از سال ۲۰۱۸ تا کنون به بیشترین میزان خود رسیده است. همین نکته رشد ۴۷ درصدی عرضه‌ی ساعت‌های هوشمند به بازار را توضیح می‌دهد. بر اساس آمار ارائه شده توسط استراتژی آنالیتیکز، این رشد باعث شده تعداد ۱۸.۱ میلیون ساعت هوشمند روانه‌ی بازار شود.

هفته‌ی گذشته نیز گزارشی توسط کانترپوینت منتشر شد که در آن اشاره شده تعداد کاربران اپل واچ برای اولین در سه‌ ماهه‌ی دوم سال جاری مرز ۱۰۰ میلیون را رد کرده است. بدین ترتیب این گزارش با آنچه که استراتژی آنالیتیکز اعلام کرده نیز هم‌خوانی دارد.

اپل قصد دارد پاییز امسال نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود موسوم به اپل واچ سری ۷ را در کنار مدل‌های جدید آیفون معرفی کند.

منبع: AppleI

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید