۸۲ درصد کاربران اندروید تمایلی به آیفون ۱۳ ندارند - تکفارس 
۸۲ درصد کاربران اندروید تمایلی به آیفون ۱۳ ندارند - تکفارس 
۸۲ درصد کاربران اندروید تمایلی به آیفون ۱۳ ندارند - تکفارس 

۸۲ درصد کاربران اندروید تمایلی به آیفون ۱۳ ندارند

مجتبی بوالحسنی
۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - 10:14
عدم تمایل کاربران اندروید به ایفون ۱۳

گزارش جدیدی منتشر شده که بر اساس آن ۸۲ درصد از دارندگان گوشی‌های اندروید تمایلی به گوشی‌ هوشمند آیفون ۱۳ ندارند. عمده دلیل این کاربران عدم برخورداری از تاچ‌ آی‌دی و محدودیت‌های سیستم‌عامل iOS اعلام شده است.

بنابه گزارش‌های متعدد، اپل قصد دارد مدل جدید گوشی‌های هوشمند خود موسوم به آیفون ۱۳ را در تاریخ ۱۴ سپتامبر معرفی کند.

یکی از فروشگاه‌های معروف و آنلاین گوشی‌های هوشمند به‌نام سل‌سل (SellCell) یک نظرسنجی برگزار کرده تا درصد تمایل کاربران گوشی‌های هوشمند اندروید نسبت به آیفون‌های بعدی اپل را بسنجد.

بیش از ۵۰۰۰ کاربر آمریکایی گوشی‌های هوشمند که سن آن‌ها بالای ۱۸ سال بوده در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند. حدود ۸۲ درصد از این افراد اعلام کرده‌اند که تمایلی به تعویض گوشی‌های اندرویدی خود با آیفون ۱۳ ندارند. فقط ۱۸ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی یاد شده گفته‌اند که شاید ارتقاء به مدل جدید آیفون را مدنظر داشته باشند.

سال گذشته در یک نظرسنجی مشابه که درمورد آیفون ۱۲ برگزار شده بود،. حدود ۳۳ درصد از کاربران گوشی‌های هوشمند اندرویدی در آن نظرسنجی اعلام کرده‌ بودند که ارتقاء به آیفون را مد نظر دارند. حال با مشخص شدن نتایج نظرسنجی امسال، مشخص می‌شود که وفاداری دارندگان گوشی‌های اندرویدی به این سیستم‌عامل بیشتر شده است.

پیش از این و در یک نظرسنجی دیگر که توسط وب‌سایت سل‌سل برگزار شده بود، ۴۴ درصد از دارندگان مدل‌های فعلی آیفون اعلام کرده بودند که قصد دارند گوشی‌های خود را به آیفون ۱۳ ارتقاء دهند.

انتظار نداریم که مدل جدید آیفون‌های اپل نسبت به نسل کنونی این محصول تغییرات چمشگیری داشته باشد. براساس آنچه تا کنون در این رابطه منتشر شده، آیفون ۱۳ اپل احتمالا به پردازنده‌ی جدیدتر، سنسورهای دوربین بزرگ‌تر، قابلیت‌های فیلم‌برداری جدید، باتری‌های بزرگ‌تر و حافظه‌ی داخلی تا ظرفیت یک ترابایت مجهز خواهند شد. البته در یکسری از گزارش‌ها همچنین اعلام شده که مدل‌های پرو آیفون ۱۳ از صفحه نمایش‌های ۱۲۰ بهره خواهند برد.

عدم تمایل کاربران اندروید به آیفون ۱۳

هنگامی که در نظرسنجی مورد بحث از کاربران در مورد این سوال شد که عدم وجود چه قابلیتی باعث می‌شود تا آن‌ها گوشی‌های خود را به آیفون ۱۳ ارتقاء ندهند، نزدیک به ۳۲ درصد از کاربران اندروید اعلام کردند که نبود سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر این محصول یکی از مهم‌ترین این دلایل است.

اوایل سال جاری خبرهای مختلفی در این رابطه‌ منتشر شده بود که همگی به استفاده از سنسور اثرانگشت زیرنمایشگر آیفون ۲۰۲۱ اپل اشاره داشتند، اما به‌نظر می‌رسد این مورد در آیفون‌ ۱۳ وجود نخواهد داشت.

کاربران اندروید، محدودیت‌ در نصب اپلیکیشن و قابلیت‌های شخصی‌سازی محدود سیستم عامل iOS را دوست ندارند

در نظر سنجی مورد اشاره دلیل مهم بعدی که باعث شده ۱۶.۷ درصد از کاربران اندروید تمایلی به تعویض گوشی‌های فعلی خود را آیفون ۱۳ نداشته باشند، محدودیت‌های شخصی‌سازی در سیستم عامل iOS اعلام شده است. همچنین ۱۲.۸ درصد از این افراد دلیل عدم تمایل خود را محدودیت در نصب اپلیکیشن‌ها از منابع غیر رسمی اعلام کرده‌اند. بنابه عقیده‌ی ۱۲ درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، گوشی‌های هوشمند اندرویدی سخت‌افزار بهتری از آیفون ارائه می‌دهند.

حدود ۱۰.۲ درصد از افراد شرکت کننده در نظرسنجی سایت سل‌سل نیز عدم تمایل خود را به ویژگی بررسی تصاویر سرویس آیکلود اپل اعلام کرده‌اند.

دلایل کم‌طرفدار دیگر برای عدم تمایل کاربران اندرویدی نسبت به ارتقاء به آیفون ۱۳ شامل قیمت (۴.۵ درصد)، ترجیح دادن دستیار هوشمند گوگل اسیستنت به اپل‌ سیری (۲.۶ درصد)، عدم وجود قابلیت استفاده چندوظیفگی و اجرای چند اپلیکیشن به‌طور همزمان روی یک صفحه (۲.۳ درصد) و عدم معرفی مدل‌های تاشو (۰.۸ درصد) می‌شود.

عدم تمایل کاربران اندروید به آیفون ۱۲

دلایل عدم تمایل کاربران اندروید به آیفون ۱۲

مهم‌ترین دلیل برای ۵۱ درصد از افرادی که در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند قصد دارند گوشی اندرویدی خود را به آیفون ۱۳ ارتقاء دهند، این است که اپل پشتیبانیِ نرم‌افزاری طولانی‌تری را به کاربران خود ارائه می‌دهد. اگرچه شرکت‌هایی مثل سامسونگ و وان‌پلاس نیز با معرفی گوشی‌های اخیر خود اعلام کرده‌اند تا سه سال این محصولات را از نظر نرم‌افزاری بروزرسانی خواهند کرد، اما بیشتر تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی پس از معرفی محصولات جدید فقط دوبار آن‌ها را بروزرسانی می‌کنند. از سوی دیگر اپل گوشی‌های خود را به‌«دت پنج و حتی شش سال از نظر آپدیت‌های نرم‌افزاری پشتیبانی می‌کند.

حدودا ۱۴ درصد از کاربران اندروید یکپارچه شدن اکوسیستم‌ها را دوست دارند و ۱۱.۴ درصد نیز فکر می‌کنند که اپل از حریم‌ شخصی آن‌ها بهتر محافظت می‌کند.

ظاهرا آیفون ۱۳ پرو مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی و آیفون ۱۳ با نمایشگر ۶.۱ اینچی، محبوب‌ترین مدل‌های آیفون‌های ۲۰۲۱ در بمیان کاربران خواهد بود. حدود ۵ درصد از این افراد نیز اعلام کرده‌اند که مدل محبوب آن‌ها آیفون ۱۳ مینی با نمایشگر ۵.۴ اینچی است. بیشتر کاربرانی که قصد ارتقاء گوشی‌های خود به آیفون ۱۳ را دارند، اعلام کرده‌اند که تمایلی به استفاده از ساعت‌های هوشمند سری اپل واچ ۷ یا هدست‌های بی‌سیم ایرپادز ۳ ندارند.

منبع: PhoneA

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید