کارزار AppleToo روایت‌های آزار و اذیت در شرکت اپل را منتشر می‌کند - تکفارس 
کارزار AppleToo روایت‌های آزار و اذیت در شرکت اپل را منتشر می‌کند - تکفارس 
کارزار AppleToo روایت‌های آزار و اذیت در شرکت اپل را منتشر می‌کند - تکفارس 

کارزار AppleToo روایت‌های آزار و اذیت در شرکت اپل را منتشر می‌کند

افشین نوری
۹ شهریور ۱۴۰۰ - 11:23
اپل

به‌تازگی کارزاری به نام AppleToo به تقلید از جنبش MeToo در سال ۲۰۱۷ به راه افتاده است که در قرار است روایتگر آزار و اذیتی باشد که کارکنان اپل در طول فعالیت خود در این شرکت تجربه کرده‌اند.

این کارزار علاوه بر یک وب‌سایت اختصاصی، دارای یک حساب کاربری در توییتر نیز است که با هشتگ AppleToo# در حال انتشار اخبار و روایت‌های کارکنان اپل است. طبق چیزی که وب‌سایت این کارزار نوشته است، تاکنون بیش از ۵۰۰ روایت آزار و تبعیض به دست آن‌ها رسیده که هنوز همه آن‌ها منتشر نشده‌اند. با این‌حال، گرداندگان این جنبش گفته‌اند که سعی خواهند کرد تا این روایت‌ها را بدون اینکه نامی از فرد روایتگر برده شود بتدریج منتشر کنند.

مطالب مرتبط:

این کارزار در وب‌سایت خود نوشته است:

ما تاکنون نزدیک به ۵۰۰ روایت دریافت کرده‌ایم که مربوط به آزار جنسی، تبعیض، نژادپرستی، بولینگ و سایر اشکال آزار و اذیت می‌شوند که همه آن‌ها در داخل شرکت اپل اتفاق افتاده‌اند.

گرداندگان این کارزار، قبل از آنکه بخواهند همه روایت‌ها را منتشر کنند، قصد دارند تا ابتدا اطلاعات مربوط به این روایت‌ها را در اختیار رسانه‌ها قرار بدهند و این چیزی است که بیش از نصف داوطلبان با آن موافق هستند. ضمن اینکه مدیران این کارزار می‌خواهند مطمئن شوند که افراد می‌توانند اقدام به ثبت شکایت در این زمینه بکنند.

تیم کوک

حساب توییتری  AppleToo در توییتی گفته است که یک نقطه مشترک در همه روایت‌هایی که دریافت کرده‌اند وجود دارد و آن اینکه شکایت فرد آسیب‌دیده به دپارتمان منابع انسانی اپل معمولاً به دست فراموشی سپرده شده است.

برای مثال، زنی که از کارمندان سابق اپل بوده است ادعا کرده که بعد از گزارش آزار خود به دپارتمان منابع انسانی اپل، هنوز هیچ پاسخی دریافت نکرده است و این در حالی است که تیم کوک، مدیرعامل اپل، همیشه از توجه به راحتی کارکنان این شرکت صحبت می‌کند.

کارزار AppleToo توانسته تعداد زیادی از افراد آسیب‌دیده را جذب خود کند و این افراد مایل هستند تا داستان آزار و اذیت خود در شرکت اپل را بازگو کنند تا حداقل بتوانند از درد و رنج آن کمی بکاهند.

شما علاوه بر حساب توییتری AppleToo می‌توانید به وب‌سایت این کارزار نیز برای خواندن روایت‌های مختلف آزار و اذیت در شرکت اپل مراجعه کنید. کارکنان اپل وعده داده‌اند که از فردا شروع به انتشار شهادت‌نامه‌های بی‌نام خواهند کرد تا هر چه بیشتر بتوانند عمق فاجعه را در شرکت اپل نشان بدهند.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید