منابع معتبر مشخصات اصلی سری گلکسی S22 را فاش کردند - تکفارس 
منابع معتبر مشخصات اصلی سری گلکسی S22 را فاش کردند - تکفارس 
منابع معتبر مشخصات اصلی سری گلکسی S22 را فاش کردند - تکفارس 

منابع معتبر مشخصات اصلی سری گلکسی S22 را فاش کردند

مهدی ملکی
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - 23:02
سامسونگ گلکسی s22

اگرچه به سختی یک هفته از آخرین رویداد آنپکد سامسونگ که در آن گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ رونمایی شد می‌گذرد، اما ظاهراً اکنون زمان آن رسیده که توجه خود را به سری گوشی‌های پرچم‌دار بعدی این شرکت، گلکسی S22 جلب کنیم.

آخرین شایعات منتشر شده از سوی افشاگر با سابقه محصولات سامسونگ، Ice Universe خبر از مشخصات سخت‌افزاری اصلی این مدل‌ها می‌دهد. گفته می‌شود که همچنین طراحی ظاهری این محصول تکامل همان چیزی خواهد بود که اکنون در سری گلکسی S21 مشاهده می‌کنیم.

ابتدا با نمایشگر شروع می‌کنیم. به گفته منبع مذکور انتظار می‌رود که سامسونگ از یک نمایشگر ۶.۰۱ اینچی در گلکسی S22، یک نمایشگر ۶.۵۵ اینچی در گلکسی S22+ و یک نمایشگر ۶.۸۱ اینچی در گلکسی S22 اولترا استفاده کند.

برای مقایسه می‌توان به محصولات حال حاضر این سری اشاره کرد. گلکسی S21 به نمایشگر ۶.۲ اینچی، گلکسی S21+ به نمایشگر ۶.۷ اینچی و نهایتاً S21 اولترا به یک نمایشگر ۶.۸ اینچی مجهز است.

مطالب مرتبط:

جدای از این گفته می‌شود که تمام مدل‌های این سری جدید از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی خواهند کرد. افزون بر آن انتظار می‌رود مدل اولترای این سری به یک نمایشگر با رزولوشن QHD+ و فناوری LTPO مجهز شود. افزایش کارایی و بهبود مدیریت باتری از دیگر مسائلی است که احتمالاً شاهد آن‌ها خواهیم بود.

اگر این شایعات حقیقت داشته باشند، مدل پایه سری گلکسی S22 برای اولیه بار از زمان گلکسی S10e به کوچک‌ترین مقدار خود خواهید رس‍ید. به این ترتیب سامسونگ یک پرچم‌دار کاملاً‌ فشرده برای رقابت با آیفون ‍۱۲‍‍ مینی به بازار عرض‍ه خواهد کرد.

سامسونگ گلکسی s22

به دوربین بپردازیم. براساس گفته‌های منبع گلکسی S22 و گلکس‍ی S22+ هر دو به لنز کاملاً جدید ۵۰ مگاپیکسلی ۱.۵۵/۱‍ انیچی در کنار لنزهای ۱‍۲ مگاپیکسلی تله‌فتو و اوپتیکال با پشتیبانی از بزرگنمایی ۳ برابر و همچنین لنز فوق عریض ۱‍۲ مگاپیکسلی مجهز خواهند شد. از طرفی گفته می‌شود مدل اولترا به یک لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی همراه با سه حسگر ۱‍۲ مگاپیکسلی اضافی معرفی و به بازار عر‍ضه خواهد شد. این سه حسگر به ترتیب یک لنز تله‌فتوی با قابلیت بزرگنمایی اوپتیکال ۳ برابر، یک لنز پریسکوپ با قابلیت بزرگنمایی اوپتیکال ۱۰ برابر و همچنین یک لنز فوق عریض     خواهند بود.

دو مدل مذکور به ترتیب به باتری‌های ۳۸۰۰ و ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت مجهز خواهند شد که نسبت به سری حال حاضر ظرفیت کمتری دارند. مدل اولترا تنها نسخه‌های خواهد بود که به باتری ۵۰۰۰ میلی‌‌‌آمپر مجهز می‌شود. با این حال هنوز شایعه‌ای درباره نرخ شارژ این گوش‍ی‌ها منتش‍ر نشده است و باید منتظر اطلاعات ب‍یشتر باش‍یم.

حساب کاربری یک افش‍اگر دیگر یعنی @FrontTron ادعا کرده است که سامسونگ برای تمام محصولات این سری از پردازنده آینده کوالکام موسوم به اسنپدراگون ۸۹۸ استفاده خواهد کرد. البته همچون قبل به دلیل کمبود تراشه و مشکلات مربوط به کمبود نیمه‌هادی‌ها برخی از مدل‌های این سری در مناطق مختلف به پردازنده‌های اگزینوس ۲۲‍۰۰ مجهز خواهند شد که توسط خود این غول کره‌ای تولید می‌شوند.

این شرکت مدت‌هاست که به گلکسی S21 FE نیز اشاره‌های بی‌شماری کرده است. این دستگاه مدتی پیش طی یک تبلیغ «بازگشت به مدرسه» (Back-to-School) در کنار لپ تاپ گلکسی بوک قرار گرفت. همچنین در این تبلیغ ایربادهایی نیز به چشم می‌خورد که احتمالاً گلکسی بادز پرو هستند.

باید توجه کنید که در حال حاضر پست اینستاگرامی مربوط به این تبلیغ از حساب رسمی سامسونگ حذف شده اما تصویر ابتدای این پست مربوط به تبلیغ مربوطه است. آخرین شایعات در حال حاضر اشاره می‌کنند که گلکسی S21 FE با تاخیر مواجه شده است و سرانجام در ماه اکتبر سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. این دستگاه به یک نمایشگر سوپر امولد (Super AMOLED) با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸/اگزینوس ۲۱۰۰ و یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت مجهز خواهد شد.

باید منتظر باقی ماند و مشاهده کرد که نهایتاً این شرکت در چه زمانی دست به معرفی نسخه جدید سری پرچم‌دار کنونی و همچنین مدل‌های جدید پرچم‌داران خود خواهد زد. نظر شما در این‌باره چیست؟ نظر خود را با تکفارس به اشتراک بگذارید.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید