ایلان ماسک بیت کوین های خود را نمی فروشد - تکفارس 
ایلان ماسک بیت کوین های خود را نمی فروشد - تکفارس 
ایلان ماسک بیت کوین های خود را نمی فروشد - تکفارس 

ایلان ماسک بیت کوین های خود را نمی فروشد

حامد شهرزاد
۳۱ تیر ۱۴۰۰ - 10:14
ایلان ماسک

امروز ایلان ماسک در یک کنفرانس مربوط به بیت کوین گفت که اسپیس ایکس، تسلا و وی صاحب بیت کوین هستند. وی در ادامه بیان کرد که اگرچه تسلا دیگر به مردم اجازه پرداخت هزینه ماشین و وسایل نقلیه خود با استفاده از بیت کوین را نمی‌دهد، اما این خودروساز بیت کوین خود را به فروش نرسانده است.

ایلان ماسک در مورد تصمیم خود مبنی بر نفروختن بیت کوین گفت:

ما نه بیت کوین می‌فروشیم، نه من شخصاً چیزی می‌فروشم و نه اسپیس ایکس بیت کوین می‌فروشد.

علاوه بر این، ایلان ماسک فاش کرد که او مالک اتروم و دوج کوین است که البته جای تعجب نیست. قیمت اتروم که از امروز در حال افزایش بود، با افشای اطلاعات بیشتر افزایش یافت. طبق اطلاعات کوین دسک، دوج کوین در اوایل روز تقریباً به ۲۱ سنت افزایش یافت، قبل از اینکه در پایان روز به حدود ۱۹ سنت برسد. ماسک در یک میزگرد با جک دورسی، مدیر عامل توییتر و شرکت پرداخت اسکوئر و کتی وود، بنیانگذار و مدیرعامل آرک اینوست صحبت کرد.

مطالب مرتبط:

در ماه فوریه، تسلا فاش کرد که ۱٫۵ میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است. بخشی از این سرمایه‌گذاری در سه ماهه اول با سود ۱۰۱ میلیون دلار فروخته شد. تسلا از اواخر ماه مارس پذیرش بیت کوین را آغاز کرد، و پس از آن ناگهان در ماه مه، فقط ۴۹ روز بعد، تغییر مسیر داد. این تغییر به دلیل نگرانی در مورد استفاده از انرژی بیت کوین بود و تسلا گفت که وقتی استخراج از نظر محیط زیست پایدارتر شود، پذیرش بیت کوین را از سر می‌گیرد.

امروز ایلان ماسک در مورد این موضوع گفت:

من ممکن است مقداری از بیت کوین‌های خود را بفروشم اما هرگز تمام آن را نخواهم فروخت. البته من قطعا اعتقادی به بالا بردن قیمت و فروش یا موارد مشابه آن ندارم. من دوست دارم موفقیت بیت کوین را ببینم.

ایلان ماسک با برخورد با افرادی که معتقدند بیت کوین تنها ارز رمزنگاری شده ارزشمند است، خواستار سرقت برخی از سرمایه‌گذاران شده است. ایلان ماسک گفته است که دوج کوین می‌تواند بیت کوین را پایین بکشد. تغییر تسلا در بیت کوین به عنوان روش پرداخت منجر به سقوط ارزش بیت کوین در‌آوریل شد. افت ارزش بیت کوین ممکن است برای تسلا ۹۰ میلیون دلار هزینه داشته باشد و این موضوع را بیزینس اینسایدر در ژوئن تخمین‌زده است.

در یک زمان، ماسک از دورسی سؤال کرد که آیا وی بیت کوین را به عنوان مبلغی برای تبلیغات در توییتر قبول می‌کند یا خیر. دورسی از این سوال طفره رفت، اگرچه او قبلاً پروژه بلو اسکای خود را تبلیغ کرده بود که اولین بار در دسامبر ۲۰۱۹ اعلام شده بود. تا ژانویه سال جاری، به نظر نمی‌رسید استقبال از این پروژه خیلی بیشتر شده باشد.

دورسی نوشت که توییتر هنوز در حال انجام امور مربوط به بلو اسکای است مصاحبه و استخدام افراد برای بلو اسکای را در نظر دارد. وی امروز گفت:

بیشترین تمرکز من در حال حاضر بر روی پروتکل غیرمتمرکز رسانه‌های اجتماعی است، ما آنرا بلو اسکای مینامیم. فوق العاده است اما برای عرضه هنوز خیلی زود است.

اما آرزو‌های دورسی برای بیت کوین والاست، حتی اگر وی تصور نمی‌کند توییتر باید آن را به عنوان پرداخت بپذیرد. دورسی درباره ارز رمزنگاری شده گفت:

امید من این است که ارز رمزنگاری شده در سراسر دنیا صلح جهانی ایجاد کند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید