سرمایه گذاری ایلان ماسک در استارلینک ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار خواهد بود - تکفارس 
سرمایه گذاری ایلان ماسک در استارلینک ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار خواهد بود - تکفارس 

سرمایه گذاری ایلان ماسک در استارلینک ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار خواهد بود

حامد شهرزاد
۹ تیر ۱۴۰۰ - 22:20
Elon Musk

ایلان ماسک در کنفرانس جهانی موبایل بیان کرد که کل میزان سرمایه‌گذاری در استارلینک به ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار خواهد رسید. وی در ادامه بیان کرد که قبل از آنکه استارلینک به سوددهی برسد، حداقل ۵ میلیارد دلار و شاید تا ۱۰ میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری در استارلینک نیاز خواهد بود. پس از راه‌اندازی کامل شبکه استارلینک، اسپیس ایکس‌ امیدوار است که بتواند با استارلینک حدود ۳۰ میلیارد دلار درآمد کسب کند و حتی ممکن است آن را برای یک آی پی او از اسپیس ایکس جدا کند.

بنابراین از اکنون نمی‌توان آینده استارلینک را به طور دقیق پیش بینی کرد. ایلان ماسک در ادامه اذعان کرد که باید پس از رسیدن به سوددهی به مقدار زیادی سرمایه‌گذاری خود در این شرکت را ادامه دهد تا استارلینک بتواند در میان رقبای مهم در بازار باقی بماند.

ایلان ماسک اعلام کرد که تیم استارلینک با دو اپراتور مخابراتی بزرگ ایالات متحده آمریکا قرارداد بسته است و با آن‌ها همکاری خواهد کرد. البته او نام آن‌ها را ذکر نکرد. ایلان ماسک استارلینک را مکمل ارائه‌دهندگان ۵G موجود دانسته است و قصد ندارد تا مستقیماً با آن‌ها رقابت کند.

وی در مورد این موضوع بیان کرد:

شما می‌توانید استارلینک را به عنوان یک پل برای پر کردن فاصله بین ۵G و اینترنت فیبر نوری در نظر بگیرید و رسیدن اینترنت به مناطقی از جهان که به سختی به آن دسترسی دارند یا اصلا دسترسی ندارند، تصور کنید.

ماسک در پاسخ به این سوال که چه مقدار باید در استارلینک سرمایه‌گذاری کند، گفت این بستگی به نحوه تعریف سرمایه‌گذاری دارد. منظور ایلان ماسک این است که اگر کسی انتظار داشته باشد که در هنگام سرمایه‌گذاری بر روی تکنولوژی‌های جدید در مدت کوتاه به سوددهی قابل توجهی برسد، این یک تفکر اشتباه و سطحی است. در واقع، تمام تکنولوژی‌های جدید در بدو ورود به بازار مخاطبان چندانی نداشته‌اند اما پس از چندین سال، به سوددهی قابل توجه رسیدند.

مطالب مرتبط:

بیشتر درآمدی که از استارلینک حاصل خواهد شد صرف تأمین بودجه سیستم استارشیپ اسپیس ایکس که پروژه اصلی و جاه طلبانه ایلان ماسک برای انتقال انسان به ماه و مریخ است، خواهد شد. ایلان ماسک که به عرضه جدول زمانی بلند پروازانه توسعه شرکت‌های تحت مالکیت خود مشهور است، در کنفرانس جهانی موبایل اعلام کرد که اولین آزمایش استارشیپ در مدار زمین ممکن است در چند ماه آینده انجام شود.

این جدول زمانی کمی متفاوت از ماه جولای است که شاتول چند روز پیش در یک کنفرانس اعلام کرد. البته می‌توان گفت که مقصر اصلی این عدم تطبیق دقیق تاریخ آزمایش استارشیپ به خاطر ایلان ماسک است که فردی جاه‌طلب اما در عین حال خونسرد است.

ایلان ماسک به یک خبرنگار در توییتر در مورد این موضوع توضیح داد:

اگر امور درست پیش برود، به زودی به اهداف خود پیرامون انجام آزمایشات استارشیک خواهیم رسید. بدیهی است که برخی امور در داخل درست پیش نخواهند رفت و مسائل خارجی نیز وجود خواهد داشت.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.