گوگل اموجی های خود را دوباره طراحی می کند - تکفارس 
گوگل اموجی های خود را دوباره طراحی می کند - تکفارس 
گوگل اموجی های خود را دوباره طراحی می کند - تکفارس 

گوگل اموجی های خود را دوباره طراحی می کند

حامد شهرزاد
۲۶ تیر ۱۴۰۰ - 13:58
Emoji

امروز شرکت گوگل اعلام کرد که ۹۹۲ طرح اموجی خود را اصلاح کرده تا عمومی، در دسترس و معتبرتر باشد. طرح‌های جدید پاییز امسال در کنار اندروید ۱۲ وارد بازار می‌شوند، اما گوگل گفته است که در نسخه‌های قدیمی با برنامه‌هایی که از با این اموجی‌ها سازگار هستند و از پیش نیاز‌های این اموجی‌ها استفاده می‌کنند نیز در دسترس خواهند بود. این اموجی‌ها همچنین در ماه جاری به پلتفرم‌های دیگر گوگل مانند جیمیل، مرورگر وب کروم، گپ گوگل و گپ یوتیوب به صورت مستقیم اضافه خواهند شد.

هیچ یک از تغییرات به وجود آمده خاص و یا ساختارشکن نیست. درعوض، این اموجی‌ها عمدتاً انواع مختلفی هستند که طیف وسیع‌تری از افراد درک معنای هر اموجی را با یک نگاه ساده‌تر در می‌یابند. به عنوان مثال، اموجی پای در حال حاضر مانند یک کدو پای کلاسیک آمریکایی به نظر می‌رسد. این برای آمریکایی‌ها خوب است، اما این بدان معنی است که در انگلستان، این طرح به نسبت به یک پای سنتی نزدیک‌تر بود. طراحی جدیدتر جهانی به احتمال خیلی زیاد این مسئله را برطرف می‌کند.

در موارد دیگر، گوگل به طرح‌های خود ظاهری جسورانه‌تر و اغراق آمیزتر داده است که با توجه به کوچک بودن آن‌ها در اکثر صفحه‌ها بسیار مفید است. اموجی کراسان و بیکن در حال حاضر درخشش بیشتری خواهند داشت، در حالی که قیچی‌ها لبه تیز اغراق آمیزتری دارند. وسایل نقلیه‌ای مانند اتومبیل و تاکسی نیز نسبت آن‌ها تنظیم شده است تا چشم نوازتر شوند.

مطالب مرتبط:

سرانجام، به نظر نمی‌رسد که صورتک لباس توسط شخص نامرئی پوشیده شده باشد و اموجی صورت ماسک صورت اکنون چهره‌ای با چشمان باز نشان می‌دهد. گوگل گفته است این تغییر را برای انعکاس این واقعیت ایجاد کرده است که ماسک‌ها به جای نماد بیماری کسی به روشی جهانی برای ابراز مهربانی به دیگران تبدیل شده اند.

غیر معمول نیست که شرکت‌های مختلف اموجی‌های خود را به این صورت دوباره طراحی می‌کنند یا تصحیح می‌کنند چرا که ممکن است تصورات نادرستی در آن‌ها وجود داشته باشد و یا انعکاس مفروضات فرهنگی در مورد نحوه استفاده از آن‌ها باعث تغییراتی شده باشد.

سال گذشته اپل با ایجاد یک اموجی مشابه اموجی ماسک خود، چهره خندان زیر ماسک را نشان داد و همچنین اموجی سرنگ خود را تغییر داد تا به عنوان نمادی برای واکسن‌ها مناسب‌تر باشد. در سال ۲۰۱۹، بعد از اینکه مردم به مشکلات طراحی قدیمی آن اشاره کردند، حتی اموجی چرتکه خود را به روز کرد. فراموش نکنیم که گوگل در پاسخ به اعتراض در سال ۲۰۱۷، طراحی مجدد اموجی برگر و شربت را کنسل کرده است.

اگر از خود می‌پرسید که چرا طی چند روز گذشته اخبار اموجی‌های مختلف به این شکل و به صورت انبوه منتشر شده است، به این دلیل است که روز جهانی اموجی امسال فردا یعنی ۲۷ تیر برگزار می‌شود. دیروز شاهد اعلام نامزد‌های نهایی دسته جدید اموجی امسال بودیم، فیس بوک اموجی جدیدی با صدا برای سرویس پیام‌رسان خود اعلام کرد و حتی مایکروسافت با مجموعه‌ای جدید از اموجی‌های سه بعدی در ویندوز، آفیس، تیم‌های مایکروسافت وارد عمل شد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید