معرفی بهترین شبیه ساز های اندروید برای ویندوز - تکفارس 
معرفی بهترین شبیه ساز های اندروید برای ویندوز - تکفارس 
معرفی بهترین شبیه ساز های اندروید برای ویندوز - تکفارس 

معرفی بهترین شبیه ساز های اندروید برای ویندوز

سجاد باقریان
۹ تیر ۱۴۰۰ - 09:00
بهترین شبیه سازهای اندروید برای ویندوز

سیستم عامل اندروید بدون شک یکی از قدرتمند‌ترین و پراستفاده‌ترین سیستم عامل‌های حال حاضر جهان محسوب می‌شود که حتی مایکروسافت در جدید‌ترین نسخه از ویندوز محیطی را فراهم کرده است که کاربران ویندوز می‌توانند اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندرویدی را بر روی ویندوز اجرا کنند، اما خیلی سال‌ها قبل، برنامه‌نویسان و استودیو‌های بزرگ دیگری دست به ساخت شبیه‌ساز‌های اندروید برای ویندوز زدند که امروزه پس از گذشت چندین سال و آپدیت‌های متعدد، می‌توان نمونه‌های با کیفیت زیادی از آن‌ها را پیدا کرد که در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم به سراغ بهترین شبیه‌ساز‌های اندروید برای ویندوز برویم که می‌توانید خیلی راحت از آن‌ها استفاده کنید و از کار کردن با آن‌ها لذت ببرید.

‌‌‌‌‌

BlueStacks

شبیه ساز های اندروید

بدون هیچ اغراقی باید گفت که BlueStacks شناخته‌شده‌ترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز است که این محبوبیت بی‌دلیل هم نیست و با توجه به ویژگی‌ها و امکانات مختلف و بی‌نظیر این شبیه‌ساز، باید BlueStacks را یکی از بهترین‌ها و شاید بهترین شبیه‌ساز اندروید برای ویندوز دانست.

BlueStacks برای تجربه گیمینگ بهترین گزینه برای شما است، طبق آخرین تست‌ها، این شبیه‌ساز ۶ برابر سریع‌تر از Galaxy S9+ عمل می‌کند که این نشان می‌دهد که اصلا نباید نگران مشکلات پردازشی یا افت فریم در هنگام تجربه بازی‌ها باشید. یک اپ‌استور اختصاصی نیز در این شبیه‌ساز وجود دارد که می‌توانید اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی که برای شبیه‌ساز بهینه شده‌اند را از آن‌جا دانلود کنید، لازم به ذکر است که در حال حاضر BlueStacks بر پایه اندروید ۷ می‌باشد.

  • قیمت: رایگان، نسخه پرمیوم آن ۲۴ دلار می‌باشد
  • حجم: ۵۰۰ تا ۱۰۲۴ مگابایت

Nox Player

شبیه ساز های اندروید

Nox Player یکی دیگر از شبیه‌ساز‌های اندروید برای ویندوز می‌باشد که از نظر کیفیت، کارایی و سرعت چیزی از BlueStacks کم ندارد و با استفاده از این شبیه‌ساز می‌توانید تمامی نیاز‌های خودتان را برطرف کنید و خیلی راحت در کامپیوتر شخصی خود به تجربه بازی‌های اندرویدی بپردازید.

Nox Player را می‌توان برای گیم نیز پیشنهاد کرد، زیرا در هنگام اجرای بازی‌ها بی‌نقص عمل می‌کند و بازی‌ها به خوبی بر روی این شبیه ساز اجرا می‌شوند، موس، کیبورد و گیم‌پد‌های مختلف به خوبی با Nox Player کار می‌کنند و شما حتی می‌توانید از طریق دکمه‌های کیبورد میانبر‌های مختلفی در محیط شبیه‌ساز اجرا کنید که کار با آن‌ را از پیش هم راحت‌تر می‌کند. Nox Player بر پایه اندروید ۵ می‌باشد که همین موضوع بزرگ‌ترین مشکل این شبیه‌ساز به حساب می‌آید.

  • قیمت: رایگان
  • حجم: ۴۵۰ مگابایت

MEmu

شبیه ساز های اندروید

MEmu یکی دیگر از شبیه ساز‌هایی است که بیشتر برای تجربه بازی توسعه یافته و بهینه‌سازی شده است، MEmu یکی از جدید‌ترین شبیه‌ساز‌های اندروید می‌باشد که در سال ۲۰۱۵ منتشر شده است و می‌توان امیدوار بود که با آپدیت‌های بیشتر شاهد عملکرد بهتری از آن باشیم.

شبیه‌ساز MEmu با هر دو چیپست Nvidia و AMD به خوبی کار می‌کند که یکی از بزرگ‌ترین نکات مثبت این شبیه‌ساز محسوب می‌شود. شما می‌توانید در هنگام نصب شبیه‌ساز، انتخاب کنید که دقیقا محیط اپلیکیشن چه نسخه از اندروید را شبیه‌سازی کند که بالاترین نسخه‌ای که در اختیار دارید اندروید ۵ می‌باشد که اندکی قدیمی به‌نظر می‌رسد و باید دید که آیا در آینده نسخه‌های جدید‌تری از اندروید برای این شبیه‌ساز منتشر خواهد شد یا خیر.

  • قیمت: رایگان
  • حجم: ۴۴۰ مگابایت

مطالب مرتبط:


Ko Player

شبیه ساز های اندروید

Ko Player یکی دیگر از شبیه‌ساز‌های مخصوص بازی اندروید می‌باشد که هدف آن اجرای بازی‌ها بدون افت فریم و لگ‌های آزار‌دهنده است که می‌توان گفت Ko Player تا حد زیادی به این هدف دست یافته است و اجرای بازی‌ها در این شبیه‌ساز تقریبا بدون مشکل و ایراد خاصی صورت می‌گیرد.

استفاده از Ko Player بسیار راحت است و در مجموع می‌توان گفت که رابط کاربری آن بسیار ساده طراحی شده است که استفاده از آن را لذت‌بخش کرده است، با این وجود، این شبیه‌ساز دارای باگ‌های مختلفی در رابط کاربری است که می‌تواند آزاردهنده باشد، هم‌چنین انبوهی از تبلیغات مختلف در محیط شبیه‌ساز وجود دارند که می‌تواند شما را کلافه کند، با توجه به تمامی این نکات، باید گفت که اگر در نصب شبیه‌ساز‌های دیگر که مخصوص بازی هستند ناموفق بودید، Ko Player می‌تواند یک جایگزین مناسب برای شما باشد، در غیر این صورت بهتر است به سراغ شبیه‌ساز‌های دیگری بروید.

  • قیمت: رایگان
  • حجم: ۶۲۱ مگابایت

Genymotion

شبیه ساز های اندروید

Genymotion یک شبیه ساز ساده و بی‌دردسر است که بیشتر به برنامه‌نویسان اپلیکیشن‌های اندرویدی پیشنهادش می‌کنیم، شما با استفاده از این شبیه ساز می‌توانید خیلی ساده به تست اپلیکیشن خود بپردازید.

این شبیه‌ساز جذاب بر پایه اندروید ۷ بوده و قادر هستید آن را بر روی سیستم ‌عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک نصب کنید. با توجه به تمامی این نکات، بهتر است افرادی که به دنبال تجربه گیم بر روی شبیه‌ساز هستند، به سراغ دیگر نمونه‌ها بروند.

  • قیمت: رایگان، نسخه پرمیوم آن ۱۳۶ دلار می‌باشد
  • حجم: ۱۲۰ مگابایت

Android Studio

شبیه ساز های اندروید

Android Studio یکی دیگر از شبیه‌ساز‌هایی است که مخصوص برنامه‌نویسان توسعه یافته و دارای پلاگین و امکانات متعددی است که آن را برای برنامه‌نویسان اپ‌های اندرویدی بسیار کاربردی خواهد کرد، هم‌چنین می‌توانید این شبیه‌ساز را بر روی سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک نصب نمایید.

نصب و راه‌اندازی این شبیه‌ساز کمی پیچیده می‌باشد، اما با توجه به امکانات بسیار کاربردی آن، باید گفت که این دشواری کاملا ارزشش را دارد و بعد از نصب این شبیه‌ساز، دیگر نیازی به نمونه‌های دیگر ندارید و می‌توانید خیلی راحت در آن به تست اپ‌های خود بپردازید.

  • قیمت: رایگان، نسخه پرمیوم آن ۱۳۶ دلار می‌باشد
  • حجم: ۹۵۰ مگابایت

سوالات رایج:

عملکرد شبیه‌ساز اندروید در ویندوز به چه عواملی بستگی دارد؟

  • به طور کلی می‌توان گفت که عملکرد شبیه‌ساز در موارد مختلف اعم از اجرای اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها و … در ابتدا به میزان بهینه بودن شبیه‌ساز و در دومین جایگاه به میزان قدرت پردازشی سیستم شما بستگی دارد.

کدام شبیه‌ساز‌ها برای اجرای بازی‌ها مناسب‌تر هستند؟

  • در مجموع شبیه‌ساز‌های BlueStacks، Nox Player، Ko Player و MEmu برای اجرای بازی‌های اندرویدی عملکرد بهتری دارند.

کدام شبیه‌ساز‌ها برای توسعه‌دهنگان اپلیکیشن‌های اندرویدی مناسب‌تر هستند؟

  • با توجه به امکانات و ابزار‌های مختلف، شبیه‌ساز‌های Genymotion و Android Studio در این زمینه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید