سامسونگ حافظه LPDDR5 uMCP را معرفی کرد - تکفارس 
سامسونگ حافظه LPDDR5 uMCP را معرفی کرد - تکفارس 
سامسونگ حافظه LPDDR5 uMCP را معرفی کرد - تکفارس 

سامسونگ حافظه LPDDR5 uMCP را معرفی کرد

حامد شهرزاد
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - 09:25
Samsung LPDDR5 uMCP

سامسونگ امروز جدیدترین حافظه خود را که نوعی مالتی تراشه است، معرفی کرد. این حافظه ال پی دی دی آر ۵ یو إم سی پی است که حافظه فلش و رم را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این حافظه در واقع حافظه رم ال پی دی دی آر ۵ و فلش یو اف اس ۳. ۱ نند را روی یک تراشه ادغام می‌کند که عملکرد قابل توجهی را در گوشی‌های هوشمند با تراشه میان رده ارائه می‌دهد.

یانگ سو سون که معاون تیم برنامه‌ریزی محصولات حافظه در سامسونگ، در مورد این موضوع بیان کرد:

حافظه ال پی دی دی آر ۵ یو إم سی پی سامسونگ به مشتریان این امکان را می‌دهد تا حتی در دستگاه‌های رده پایین، از پخش بی‌وقفه محتوای ویدیویی، بازی و واقعیت ترکیبی لذت ببرند.

مطالب مرتبط:

فراتر از گفتگوی انجام شده با بخش روابط عمومی ساموسنگ، این تراشه به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا به دلیل ساده‌سازی معماری داخلی، تلفن‌های خود را ارزان‌تر و سریعتر کنند. سامسونگ ۵۰ درصد افزایش عملکرد دی رم را ذکر کرده است؛ از ۱۷ گیگابایت در ثانیه به ۲۵ گیگابایت در ثانیه، در حالی که عملکرد فلش نند از ۱. ۵ گیگابایت بر ثانیه به ۳ گیگابایت در ثانیه افزایش می‌یابد، در مقایسه با حافظه ذخیره‌سازی یو اف اس ۲. ۲ مبتنی بر ال پی دی دی آر ۴ اچ.

ابعاد تراشه فقط ۱۱. ۵ در ۱۳ میلی متر است و فضای بیشتری برای سایر اجزای داخلی ایجاد می‌کند. سامسونگ قادر خواهد بود ظرفیت‌های مختلف را براساس نیاز سازنده تطبیق دهد. این موضوع به این معنی است که حافظه دی رم می‌تواند در هر اندازه‌ای بین ۶ گیگابایت و ۱۲ گیگابایت باشد، در حالی که فضای ذخیره‌سازی آن از ۱۲۸ گیگابایت تا ۵۱۲ گیگابایت است.

آزمایشات با چندین تولید‌کننده گوشی هوشمند به پایان رسیده است و سامسونگ انتظار دارد تا اوایل ماه جاری میلادی گوشی‌های دارای حافظه ال پی دی دی آر ۵ یو إم سی پی را عرضه کند.

به نظر می‌رسد که به لطف چنین فناوری‌هایی، گوشی‌هایی که قیمت کمی دارند، روز به روز به گوشی‌های میان‌رد و پرچم‌دار نزدیک می‌شوند؟ نظر شما چیست؟ آیا برای انجام کارهای روزمره، خرید یک گوشی ارزان‌قیمت کافی خواهد بود؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید