ساخت یک پورتال برای وصل کردن دو کشور لیتوانی و لهستان - تکفارس 
ساخت یک پورتال برای وصل کردن دو کشور لیتوانی و لهستان - تکفارس 
ساخت یک پورتال برای وصل کردن دو کشور لیتوانی و لهستان - تکفارس 

ساخت یک پورتال برای وصل کردن دو کشور لیتوانی و لهستان

حامد شهرزاد
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - 16:00
portal

به خاطر محدودیت‌هایی که بیماری همه گیر ویروس کرونا به وجود آورده است، مردم دنیا نمی‌توانند به نقاط مختلف دیگر سفر کنند. حتی اگر هم بتوانید به نقاط دیگر دنیا سفر کنید، ممکن است این کار برای شما خسته‌کننده باشد. شهر ویلنیوس که در کشور لیتوانی واقع است، یک راه حل جالب برای حل این مشکل پیدا کرده است.

این کشور یک پورتال جذاب را ساخته است که در لحظه یک شهر دیگر را نشان می‌دهد. این پورتال واقعاً دارای‌ایده و طراحی بسیار جالب توجهی است. به نظر می‌رسد که نمای این پورتال کاملاً شبیه به چیزی از فیلم علمی تخیلی باشد (مانند پورتال‌های دکتر استرنج).

مطالب مرتبط:

پورتال

این شهر یک درب دایره‌ای به شکل پورتال برای درگاه نزدیک‌ایستگاه قطار خود نصب کرده است که به درگاهی در شهر لوبلین که در کشور لهستان واقع است، متصل می‌شود. این شهر حدود ۶۰۰ کیلومتر (یا تقریبا ۳۷۵ مایل) دورتر از شهر ویلنیوس است. پایگاه خبری گو ویلنیوس در بیانیه مطبوعاتی گفت که این پورتال‌ها هر دو دارای صفحه نمایش بزرگ و دوربین‌هایی هستند که تصاویر زنده بین دو شهر را پخش می‌کنند. به گفته سازندگان، این پورتال به نوعی یک پل دیجیتالی بین دو کشور لهستان و لیتوانی است.

بندیکتاش گایلیس که رئیس بنیاد بندیکتاش گلیس است، شخصی است که گو ویلنیوس با وی مصاحبه کرده است. او این پروژه را به عنوان یک آغاز برای پورتال‌های سراسر جهان قلمداد کرده است. او گفته است که این پروژه پلی است که مردم دنیا را به همبستگی و دعوت به اهداف والاتر و به دور از تعصبات و اختلافات متعلق به گذشته می‌کند.

بشریت با چالش‌های بالقوه و حتی مهلکی روبرو شده است. روابط اجتماعی، تغییرات آب و هوایی یا مسائل اقتصادی همگی باعث تغییر زندگی ما شده اند. با این حال، اگر دقیق بنگریم، دانشمندان، فعالان، رهبران، دانش یا فناوری درخشان برای حل این چالش‌ها کافی نیست. این در واقع نژاد پرستی، فقدان همدلی و درک محدود از جهان است که اغلب محدود به مرز‌های ملی ما است.

طراحی این پورتال دایره‌ای شکل به معنای برانگیختن زمان است و یک نوع نماد علمی تخیلی شناخته شده توسط مهندسان مرکز خلاقیت و نوآوری کشور لیتوانی در دانشگاه فنی ویلنیوس گدیمیناس معروف به ویلنیوس تک است. پنج سال ساخت این پروژه زمان برده است و رونمایی آن در پایان همه‌گیری یک ساله کرونا و به موقع انجام شده است. برگزارکنندگان این رونمایی اعلام کردند که برنامه‌هایی برای افزودن این پورتال در سایر شهر‌ها در آینده وجود دارد.

این پورتال یک پروژه مشترک با بنیاد بندیکتاش گایلیس واقع در شهر ویلنیوس، شهر لوبلین و مرکز طرح‌های خلاقانه بین فرهنگی کراس رود است.

آداس مسکناس که مدیر یکی از شرکای این پروژه است، در مورد این موضوع گفت:

از طراحی و مدل‌سازی سه بعدی گرفته تا توسعه محتوای دیجیتال و چالش‌های لجستیکی، پروژه‌ای مانند این پورتال به یک تیم گسترده و قدرتمند نیاز دارد. پروژه‌های معنی دار مانند این زمانی متولد می‌شوند که افراد مختلف موفق به همکاری مشترک و دستیابی به همبستگی شوند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید