تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس مدیاتک به‌زودی معرفی می‌شود - تکفارس 
تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس مدیاتک به‌زودی معرفی می‌شود - تکفارس 
تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس مدیاتک به‌زودی معرفی می‌شود - تکفارس 

تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس مدیاتک به‌زودی معرفی می‌شود

فرشاد مکوندی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 15:10
دایمنسیتی 9300 پلاس

مدیاتک سرانجام تأیید کرد که از تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس در رویداد توسعه‌دهندگان مدیاتک (MDDC)، در تاریخ ۷ می (۱۸ اردیبهشت‌ماه) در چین رونمایی خواهد کرد.

همان‌طور که نام تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس نشان می‌دهد، این تراشه جانشین تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ که در نوامبر سال گذشته معرفی شد، می‌شود. انتظار می‌رود اولین گوشی‌های مجهز به تراشه جدید مدیاتک کمی پس از معرفی رسمی آن، عرضه شوند.

مدیاتک تاکنون هیچ اطلاعات قابل‌توجهی در مورد مشخصات تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس منتشر نکرده است؛ با این حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که این تراشه، یک نسخه اورکلاک شده از تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ خواهد بود. گفته می‌شود تراشه جدید مدیاتک شامل ۱ هسته Cortex-X4 با فرکانس ۳.۴ گیگاهرتز، ۳ هسته Cortex-X4 با فرکانس ۲.۸۵ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A720 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز است. این تراشه از پردازنده گرافیکی Immortalis-G720 MC12 بهره خواهد برد.

بر اساس اطلاعات فاش شده، احتمالاً گوشی‌های Vivo X100s و x100s Pro که ماه آینده در چین عرضه می‌شوند، اولین گوشی‌هایی خواهند بود که از تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس استفاده می‌کنند. گوشی Vivo X100s مجهز به دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس اخیراً در بنچمارک AnTuTu با امتیاز چشمگیر ۲,۳۰۵,۲۶۷ مشاهده شد. این گوشی در بنچمارک Geekbench، موفق به کسب امتیاز تک‌هسته‌ای ۱۹۶۶ و امتیاز چندهسته‌ای ۱۰۲۴۴ شد.

گوشی ردمی K70 اولترا که انتظار می‌رود در ژوئن یا جولای امسال (خرداد الی مرداد ماه) رونمایی شود، احتمالاً از تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود نسخه تغییر نام یافته‌ی این دستگاه با نام شیائومی ۱۴T پرو اواخر سال میلادی در بازارهای جهانی عرضه شود.

مدیاتک علاوه بر تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس، تراشه پرچم‌دار نسل بعدی خود یعنی دایمنسیتی ۹۴۰۰ را نیز برای عرضه در سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی کرده است. بر اساس اطلاعات فاش شده، این تراشه با لیتوگرافی ۳ نانومتری TSMC ساخته می‌شود و از هسته قدرتمند Cortex-X5 استفاده می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید