تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس معرفی شد - تکفارس 
تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس معرفی شد - تکفارس 
تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس معرفی شد - تکفارس 

تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس معرفی شد

افشین نوری
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 10:48
دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس

مدیاتک از تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس برای استفاده در گوشی‌های موبایل رونمایی کرد. این تراشه نسخه ارتقایافته دایمنسیتی ۹۳۰۰ است.

این تراشه با استفاده از فناوری ۴ نانومتری TSMC ساخته شده و دارای چهار هسته Cortex-X4 با حداکثر فرکانس ۳.۴ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A720 با فرکانس ۲ گیگاهرتز است.

 دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس دارای پردازنده گرافیکی Immortalis-G720 با قابلیت رهگیری پرتو است و از ISP جدید Imagiq 990 بهره می‌برد.

این تراشه مجهز به مودم ۵G R16 با قابلیت پشتیبانی از شبکه ۵G sub-6GHz است و قرار است برای اولین بار در گوشی ویوو X100s استفاده شود.

به گفته مدیاتک، دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس از مدل‌های زبانی هوش مصنوعی مختلفی پشتیبانی می‌کند و دارای فناوری NeuroPilot برای بهبود پردازش‌های هوش مصنوعی است.

مدیاتک اخیرا از تراشه دایمنسیتی ۶۳۰۰ نیز رونمایی کرده که دارای ۵۰ درصد گرافیک بهتر نسبت به نسل قبلی است.

یه گفته مدیاتک تراشه دایمنسیتی ۶۳۰۰ از پردازنده گرافیکی Arm Mali-G57 MC2 بهره می‌برد که در مقایسه با گرافیک دایمنسیتی ۶۱۰۰ پلاس که سال گذشته معرفی شد ۵۰ درصد سریع‌تر است. از نظر پردازشی نیز شاهد بهبود ۱۰ دصدی عملکرد این تراشه هستیم.

دایمنسیتی ۶۳۰۰ دارای ۸ هسته است که شامل ۲ هسته قدرتمند Cortex-A76 با سرعت ۲.۴ گیگاهرتز و ۶ هسته کم‌مصرف Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز می‌شود.

دایمنسیتی ۶۳۰۰ از یک مودم ۵G با فناوری ۳GPP Release 16 بهره می‌برد و دارای فناوری MediaTek +UltraSave 3.0 برای کاهش مصرف انرژی است.

این تراشه از رم LPDDR4X، حافظه UFS 2.2 و دوربین‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. همچنین از نمایشگرهای ۲۵۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

انتظار می‌رود دایمنسیتی ۶۳۰۰ در داخل گوشی‌های میان‌رده استفاده شود و احتمالا ریلمی C65 6G اولین گوشی مجهز به آن خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید