فولکس واگن ون های خودران آرگو را در آلمان آزمایش می‌کند - تکفارس 
فولکس واگن ون های خودران آرگو را در آلمان آزمایش می‌کند - تکفارس 
فولکس واگن ون های خودران آرگو را در آلمان آزمایش می‌کند - تکفارس 

فولکس واگن ون های خودران آرگو را در آلمان آزمایش می‌کند

حامد شهرزاد
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 23:01
vw

شرکت فولکس واگن در روز چهارشنبه اعلام کرد که این شرکت آزمایش وسایل نقلیه مستقل جدید خود را در آلمان و در تابستان امسال آغاز خواهد کرد. ون‌های آی دی الکتریکی این خودروساز آلمانی از سخت‌افزار و نرم‌افزار توسعه یافته توسط هوش مصنوعی آرگو بهره می‌برند. آرگو یک شرکت پیتسبورگی است که توسط شرکت‌های فورد و فولکس واگن پشتیبانی می‌شود. هدف این پروژه این است که تا سال ۲۰۲۵ یک سرویس تحویل محصولات به صورت تجاری و با کمک هوش مصنوعی در آلمان راه‌اندازی شود.

مدیران فولکس واگن و آرگو این هفته یک کنفرانس مطبوعاتی را برای ارائه محصولات و پروژه هی جدید در مورد همکاری خود تشکیل دادند. پروژه جدید این دو شرکت اولین بار در سال ۲۰۱۹ با عنوان تمدید اتحاد جهانی فولکس واگن با فورد اعلام شد. گرچه بسیاری از آنچه که در مورد آن بحث کردند پیش از این شناخته شده بود، اما این مراسم یک نگاه دقیق‌تر به راه‌اندازی یک سرویس پرسود با استفاده از وسایل نقلیه فولکس واگن و فناوری هوش مصنوعی آرگو بود.

مطالب مرتبط:

آرگو که طی چند سال اخیر وسایل نقلیه خود را با استفاده از فناوری‌های شرکت فورد در آمریکا آزمایش کرده است، اعلام کرد که نسل پنجم فناوری رانندگی خودکار خود را با فولکس واگن آی دی باز که نسخه الکتریکی میکروباس معروف این خودروساز است، به زودی معروفی می‌کند. برایان سالسکی، بنیانگذار و مدیر عامل استارتاپ از این همکاری آرگو و فولکس واگن تقدیر کرد.

نگاهی دقیق به جدول زمانی عرضه پروژه جدید فولکس واگن و آرگو

سالسکی گفت:

ما در حال ساخت فناوری مشترک و همکاری با فولکس واگن هستیم به گونه‌ای که واقعاً ما را از آنچه دیگران انجام می‌دهند متمایز کند. ما فکر می‌کنیم که این موضوع واقعاً ما را در موقعیتی قرار می‌دهد که بتوانیم محصولی ایمن، هوشمند و هدفمند برای تحقق اهداف مختلف در زمینه رانندگی خودکار ارائه دهیم.

در اوایل سال جاری، آرگو و فولکس واگن نمونه اولیه یک مینی ون را با استفاده از پلت فرم خودروی الکتریکی‌ ام‌ ای بی‌ شرکت آلمانی در داخل بدنه فولکس واگن تی ۶ ترنسپورتر و فناوری شرکت آرگو شامل سنسور‌های لیدار، رادار و دوربین‌های مختلف تولید کردند.

علاوه بر این، نرم‌افزار شرکت آرگو این وسیله نقلیه را قادر می‌سازد تا محیط خود را درک کند و سپس حرکت مناسب را انجام دهد و همچنین، حرکت سایر وسایل نقلیه و عابران پیاده را در جاده پیش بینی کند. سالسکی گفت که این پروژه در ترکیب با مجموعه حسگر‌های آرگو، امکان رانندگی خودکار با سرعت کم و زیاد را فراهم می‌کند.

فولکس واگن اعلام کرد که قصد دارد این ون‌ها را به عنوان خودرو‌های زیرمجموعه مویا خود در اختیار عموم قرار دهد. از سال ۲۰۱۷، مویا مجموعه وسایل نقلیه الکتریکی خود را به عنوان بخشی از خدمات خود در هامبورگ، جایی که تا به امروز به ۳ میلیون مشتری خدمات ارائه داده است، اداره می‌کند. آن دسته از مشتریانی که از این سرویس استفاده می‌کنند، بیان کردند که مدیرعامل مویا یعنی ریچارد هنریچ گفته است که با تبدیل شدن این شرکت به یک شرکت کاملاً مستقل تا سال ۲۰۲۵، از اتومبیل‌های فولکس واگن استفاده خواهد شد.

هنریچ بیان کرد:

ما در سال‌های اخیر متوجه شدیم که مشتریان ما در شهر‌های مختلف انتظارات بسیار زیادی و ویژه‌ای نسبت به سیستم‌های خودران و مستقل در آینده دارند. از یک سو، مشتریان انتظار دارند که خدمات ما برای راحتی آن‌ها راحت و قابل اعتماد باشد. . . اما از طرف دیگر، مشتریان ما انتظار دارند که برای کاهش ازدحام ترافیک، از خدمات ما استفاده شود.

صنعت اتومبیل‌های خودران در طی سال گذشته به سرعت در حال گسترش بوده است و بسیاری از شرکت‌ها برای توسعه این فناوری خریداری شده اند یا با شرکت‌های دیگر ادغام شده اند. این پروژه عظیم است که باعث پیشرفت بیشتر جامعه می‌شود. فولکس واگن و آرگو اعلام کردند که تمام تلاش خود را برای رسیدن به این هدف خواهند کرد.

کریستین سنگر که معاون ارشد فولکس واگن در بخش وسایل نقلیه تجاری است، در مورد این موضوع گفت:

هنوز مسیری طولانی تا رسیدن به این هدف باقی مانده است و تا زمانی که این فناوری پیشرفته به یک بازار عظیم تبدیل شود، راه زیادی باقی مانده است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید